Toon posts:

Lan Verbinding Wel op Laptop, Niet op PC. Systeem [VISTA]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is vinnie en ik zit met het volgende probleem.
Ik woon sinds 3 dagen op mijzelf in het oude huis van mijn vader. Die verhuurt het aan studentjes en hier is al een modem met internet (chello) Ik heb ook een internet verbinding, zodra ik de kabel achterin mijn PC steek krijg ik geen verbinding. Hij vindt wel de lan verbinding maar zodra ik op verbinden druk zegt ie iets dat het IP adress niet overeen komt. Ik weet niet hoe ik dit moet veranderen. Ook krijg ik vaak de melding dat de LAN Kabel niet is aan gesloten. Kabel is duidelijk aangesloten en alle lampjes branden ook. Ik ben nu 2 dagen bezig te achterhalen waar dit aan kan liggen want mijn PC is echt mijn alles omdat ik die hard nodig heb voor mijn studie. Alle internet settings staat op ''Automatisch verwijzen'' maar dit helpt niet. Ik ben dus 2 dagen bezig en begin aardig teleurgesteld te worden. Ik dacht ''laat ik voor de verandering eens de kabel in mijn laptop doen?'' Dus ik kabel in mijn laptop doen en ik heb GELIJK internet.

Aan de modem en de kabel ligt het probleem dus niet, maar PUUR aan de instellingen van mijn PC.

Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen met uitleg of tips?

Ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen.

MVG,
Vinnie :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56
Heb je er een router tussen hangen ? Krijg het idee van niet..
Het kabel modem van UPC kan maar 1 systeem tegelijkertijd van internet voorzien (in geval van consumenten configuratie). Als je switched dan moet je ook o pde config site je nieuwe/andere mac-adres registreren.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 02-03-2009 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:54:
Heb je er een router tussen hangen ? Krijg het idee van niet..
Het kabel modem van UPC kan maar 1 systeem tegelijkertijd van internet voorzien (in geval van consumenten configuratie). Als je switched dan moet je ook o pde config site je nieuwe/andere mac-adres registreren.
Ja sorry, ben er allemaal niet zo goed in. Ik heb verbinding via een router met een kabel ja.. niet draadloos dus :P

Kabel modem is van UPC Chello. er zitten 2 stekkertjes in, 1tje die voor mij is en 1 voor dat meisje in de andere kamer. Ik heb inderdaad mensen horen zeggen dat ik een nieuwe of andere mac-adress moet registreren, maar klopt dit wel? want als ik de kabel in me laptop doe heb ik gewoon internet. Niks voor hoeven doen. En hoe moet ik dit doen? Ik heb echt geen flauw idee.
Sorry |:(