Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zoekfunctie doet het niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zocht de topic Gmail: Email dienst van Google! deel 4
Als trefwoord gaf ik aan 'Gmail' en 'Zoek in tijdsperiode: 30 dagen'

Tot mijn verbazing vind de zoekmachine niks en heb ik heb daarom via Google de topic moeten vinden.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:27

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hier doet de zoekfunctie het gewoon, hoor :)

Overigens staat dat topic niet tussen de hits, wat wel een beetje raar is :?

Rail Away!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De zoekmachine vindt zat... Maar niet wat jij zocht.
Het lijkt erop dat de periode waarin gezocht wordt gebaseerd is op de datum van de topicstart, in plaats van de datum van de laatste post, wat ik veel logischer zou vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk op 02-03-2009 21:57 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zoeken naar title:(gmail) en sorteren op laatste post (nieuwste eerst) ;)

Leuke linkjes komen er uit dat ding :+

• fespen
  • Niet online
TheZeroorez schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:10:
Zoeken naar title:(gmail) en sorteren op laatste post (nieuwste eerst) ;)

Leuke linkjes komen er uit dat ding :+
ja bedankt. neemt alleen niet weg dat er iets ontbreekt aan de zoekfunctie.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat topic is al twee jaar geleden geopend, geen 30 dagen ;)

@onder: is ook wel logisch te noemen. Maar dat hij dat bedoelde haalde ik niet uit de topicstart iig ;)

[ Voor 65% gewijzigd door TheZeroorez op 02-03-2009 22:37 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Maar hij was nog wel binnen de termijn van 30 dagen actief, wat mij een belangrijker criterium lijkt...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Mad Marty

Mad Marty

Met DirkW, als je zoekt op tijdsperiode zoek je lijkt mij ook op wanneer er activiteit was ('oh, vorige week zag ik er nog een topic over, even kijken waar-ie is'), en niet op wanneer de startpost was (dat lijkt me ook een beetje lastig bijhouden cq te bedenken als je aan het zoeken bent, nietwaar?).

[ Voor 11% gewijzigd door Mad Marty op 02-03-2009 22:31 . Reden: Devtrackert ]

Rail Away!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mad Marty schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:24:
(dat lijkt me ook een beetje lastig bijhouden cq te bedenken als je aan het zoeken bent, nietwaar?).
Dat suggereert dat je alleen het tijdsbereikveld gebruikt om te zoeken naar topics waarvan je weet dat, en wanneer ongeveer, ze langs geweest zijn.

Als je gewoon op "recente informatie" zoekt is het een stuk lastiger te beargumenteren dat een topic met zo'n oude topicstart nog voldoet aan dat criterium van recentheid.

Voor het zoeken zijn en blijven die langlopende/grote topics verschrikkelijk onhandig, niet alleen omdat elke willekeurige term er wel ergens in voorkomt, maar dus ook omdat je aan de leeftijd van de informatie er in nog maar weinig kan zeggen.

• fespen
  • Niet online
wat vind je dan precies het voordeel van het zoeken met de tijdsperiode waar alleen naar de start post wordt gekeken :?

• Mad Marty

Mad Marty

ACM schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 07:46:
[...]

Als je gewoon op "recente informatie" zoekt is het een stuk lastiger te beargumenteren dat een topic met zo'n oude topicstart nog voldoet aan dat criterium van recentheid.
In de topicstart wellicht niet, al zijn er ook genoeg voorbeelden te vinden waar de TS wél regelmatig geupdate en van nieuwe, recente informatie voorzien wordt. Maar vooral in de "Grote..."-topics staat op de laatste pagina's zeer zeker recente en waarschijnlijk terzake doende informatie, ongeacht de TS 2 dagen of 2 jaar geleden gepost is.

Rail Away!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

fespen schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:46:
wat vind je dan precies het voordeel van het zoeken met de tijdsperiode waar alleen naar de start post wordt gekeken :?
Het is ooit zo gekozen toen de lange topics nog nauwelijks bestonden, dus of het nu nog steeds de beste keus is heb ik nog niet over nagedacht. Anderzijds is het niet per se vreemd dat je alleen complete nieuwe discussies wilt, ipv alleen maar een recent achterste stukje.

• Mad Marty

Mad Marty

ACM schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:21:
[...]

Het is ooit zo gekozen toen de lange topics nog nauwelijks bestonden, dus of het nu nog steeds de beste keus is heb ik nog niet over nagedacht. Anderzijds is het niet per se vreemd dat je alleen complete nieuwe discussies wilt, ipv alleen maar een recent achterste stukje.
Je wilt lijkt mij niet alleen compleet nieuwe discussies, maar compleet nieuwe discussies en recente achterste stukjes. In beide kan informatie staan die voor jou van belang is!

Rail Away!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-11 22:06
Het lijkt mij niet logisch dat je een topic waarin gisteren nog gereageerd is niet even snel kunt vinden omdat je niet weet wanneer het topic gestart is.

Ik liep vandaag namelijk tegen hetzelfde probleem aan. Ik was op zoek naar een topic waarvan ik wist dat er zeer recentelijk, in dit geval gisteren, nog in gereageerd was. Ik voerde dus bij de zoekopdracht 0 tot 14 dagen geleden in en tot mijn verbazing werd het topic niet gevonden. Ik had dus blijkbaar moeten weten dat dit topic op 28 december 2008 gestart was om het topic via zoek in tijdsperiode te kunnen vinden.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is nu beide mogelijk. De standaardinstelling is om op de datum van de laatste reactie te filteren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.