• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
In de Best Buy Guide van januari wordt de 4670 serie van ati aangeraden, specifiek een kaartje van MSI. Nu heb ik geinvesteerd in een Gigabyte exemplaar van de 4670 serie. Helaas kwam ik er achter dat deze videokaart geen regelbare fan heeft. Hij draait dus continu op 100% en CCC of Rivatuner kan er niks mooiers van maken. Dit is ook bevestigd door Gigabyte.

Aangezien de 4670 verder een mooi budget kaartje is, in dit topic graag een inventarisatie van 4670 kaarten met regelbare fan. Dit zonder mods.

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Verwijderd

Club3D schijnt een regelbare fan te hebben.
Zelf heb ik een Asus (overgeklokt 850/1045) en die is ook niet regelbaar maar ik heb de originele fan gemod op 5 volt en hij wordt niet warmer dan 64 graden bij 21 graden kamertemperatuur en is nu stil.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 21:30 ]

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:34
De sapphire is ook regelbaar heb ik bij diverse reviews kunnen lezen, toch zou ik voor de club3d gaan (geen stock amd cooling, maar een of andere rebranded zalman koeler), regelbare fan, en scheelt hooguit 5 euro.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Asus EAH4670 512M heeft geen regelbare ventilator en maakt ook erg veel lawaai. Wel eenvoudig passief te koelen met een Accelero S2 :)

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:25
Ik heb de Sapphire variant, maar dat ding maakt al duidelijk lawaai idle, en in games is het een stofzuigertje. Ik zou dus voor iets anders kiezen.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 13:03

Pubbert

random gestoord

Ik kan PowerUp's verhaal bevestigen, ik heb de Sapphire gekozen voor in mijn nieuwe Shuttle. Echter is hij op 20% vrij luid. (minimaal instelbare in CCC)

Kent iemand een goede single slot cooler waarmee ik die Sapphire cooler kan vervangen?

[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 03-03-2009 10:08 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Kijk dat is een leuke uitdaging, een custom single slot koeler, die zie je niet zo veel. Ik ben benieuwd of iemand wat weet.

edit:
Ik heb hier wat gevonden over de VF100, een single slot koeler van Zalman. Zalman koelers zijn over het algemeen vrij stil, dus dat zou een optie zijn. Helaas staat ie niet in de pricewatch, maar misschien dat hij toch ergens te vinden is?

[ Voor 56% gewijzigd door Depep op 03-03-2009 12:39 ]

specs

• HydroDiOxide
Al mooi wat reacties. Voor mij moet het ook een single-slot oplossing zijn ivm plaatsing in een mini-tower (antec NSK-3480) met de hdd op de bodem.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 13:03

Pubbert

random gestoord

Die VF100 is inderdaad dé oplossing, alleen vind ik ook nergens een leverancier helaas :(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

VF100 is alleen OEM, je zal 'm dus van een andere kaart af moeten halen.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03
Ik heb ook helaas een R4670 gehaald, MSI R4670-2D512/D3. Ik kan de fan met geen mogelijkheid instellen.
De optie zit wel in de catalyst, maar er gebeurt niets als ik de fan slider verander.

Ik heb nog geprobeerd met winflash en RBE de VGA bios aan te passen, maar ook dit mocht niet baten.

Is wel belachelijk eigenlijk, alle reviews op internet melden hoe stil de kaart wel niet is, en deze kaart staat te blazen als een dronken bestuurder in een alcoholtester.

Ik zit er sterk over te denken om gewoon een weerstand in het draadje te solderen, maar ja, het is wel nieuw, dus daar gaat dan je garantie. Andere optie zou zijn om een andere fan te plaatsen oid, maar dan is het hele idee van een goedkope kaart weer weg.

Ik zal eens even met de leverancier overleggen of ik hem niet kan upgraden.

@pinobot: Hoe heb je hem naar 5V gemod?

EDIT:
Nvm, ik heb even een verloopkabeltje tussen een molex en een passende pin-mount gesoldeert. Kan nu op 5V draaien, of op 7V door de connector om te draaien. Netjes gesleeved, dus het ziet er niet brak uit, en ik behou mijn garantie op de kaart omdat ik er niets aan wijzig.

[ Voor 16% gewijzigd door FireAge op 08-03-2009 07:25 ]

• HydroDiOxide
Ik heb bericht van club3d over hun 3 hd4670 kaarten. De CGAX-4672DD 512mb heeft geen regelbare fan. De CGAX-4672DDM en de CGAX-46724DD 1024mb versie hebben wel een regelbare fan.

Sapphire heeft een passief gekoelde versie. Ik heb mijn Gigabyte omgeruild voor deze passief gekoelde hd4670.

Pagina: 1