"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi
Verwijderd
Zelf heb ik een Asus (overgeklokt 850/1045) en die is ook niet regelbaar maar ik heb de originele fan gemod op 5 volt en hij wordt niet warmer dan 64 graden bij 21 graden kamertemperatuur en is nu stil.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 21:30 ]
Kent iemand een goede single slot cooler waarmee ik die Sapphire cooler kan vervangen?
[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 03-03-2009 10:08 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
edit:
Ik heb hier wat gevonden over de VF100, een single slot koeler van Zalman. Zalman koelers zijn over het algemeen vrij stil, dus dat zou een optie zijn. Helaas staat ie niet in de pricewatch, maar misschien dat hij toch ergens te vinden is?
[ Voor 56% gewijzigd door Depep op 03-03-2009 12:39 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
De optie zit wel in de catalyst, maar er gebeurt niets als ik de fan slider verander.
Ik heb nog geprobeerd met winflash en RBE de VGA bios aan te passen, maar ook dit mocht niet baten.
Is wel belachelijk eigenlijk, alle reviews op internet melden hoe stil de kaart wel niet is, en deze kaart staat te blazen als een dronken bestuurder in een alcoholtester.
Ik zit er sterk over te denken om gewoon een weerstand in het draadje te solderen, maar ja, het is wel nieuw, dus daar gaat dan je garantie. Andere optie zou zijn om een andere fan te plaatsen oid, maar dan is het hele idee van een goedkope kaart weer weg.
Ik zal eens even met de leverancier overleggen of ik hem niet kan upgraden.
@pinobot: Hoe heb je hem naar 5V gemod?
EDIT:
Nvm, ik heb even een verloopkabeltje tussen een molex en een passende pin-mount gesoldeert. Kan nu op 5V draaien, of op 7V door de connector om te draaien. Netjes gesleeved, dus het ziet er niet brak uit, en ik behou mijn garantie op de kaart omdat ik er niets aan wijzig.
[ Voor 16% gewijzigd door FireAge op 08-03-2009 07:25 ]
Sapphire heeft een passief gekoelde versie. Ik heb mijn Gigabyte omgeruild voor deze passief gekoelde hd4670.