• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 08:01
Hallo iedereen,

Ik heb hier dus een oud pctje staan dat ik gebruik als webserver/testserver,...

Nu had ik hem een paar dagen geleden werkend aan de kant geschoven, en een poos later had ik hem weer bovengehaald,
nu doet hij het niet meer, het gaat over een oude IBM 300GL, ik krijg m'n configuration error 162, en het gaat zeer langzaam tot ik daadwerkelijk deze melding op m'n scherm zie,
Ik heb de handleiding al geraadgepleegd, een ROM-recovery geprobeerd, de bios terug proberen flashen (maar naar dat diskettestation zoekt hij zelfs niet meer)
Nu moet ik wel zeggen dat ik een tijdje geleden problemen had met de ACPI had gekregen, deze werkte niet meer, dan heb ik deze geflashed naar een nieuwere versie, en alles was opgelost.
Ik heb al geprobeerd met een ander ram-latje, andere harde schijf
deze tikte wel bij het aanzetten tik,tik,tik,tik.... dit hoor ik de andere niet doen, en de tweede schijf is ok normaal.

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? of was die acpi een eerste teken van stuk gaan, ik zou hem graag nog gebruiken

Alvast bedankt als je dit gelezen hebt

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Als ik google op die foutcode krijg ik (o.a.) de volgende lap tekst...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Error Code 162

A change in device configuration occurred. This error occurs under one or more of the following
conditions:
* A new device has been installed.
* A device has been moved to a different location or cable connection.
* A device has been removed or disconnected from a cable.
* A device is failing and is no longer recognized by the server as being installed.
* An external device is not turned on.
* An invalid checksum is detected in the battery-backed memory.
Action: Verify that all external devices are turned on. You must turn on external devices before
turning on the server.
If you did not add, remove, or change the location of a device, a device is probably failing.
Running the diagnostic program might isolate the failing device.
If you cannot isolate and correct the problem, call for service.

Heb je al geprobeerd de CMOS batterij los te halen of een CMOS clear met een jumper te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door adoy op 02-03-2009 21:01 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:38

Thandor

SilverStreak

Zoals het CSL beleid laat zien horen standaard PC problemen niet in CSL thuis. Dit topic staat hier dus verkeerd. Ik zal het derhalve verplaatsen naar Processors, Moederborden & Geheugen.

Heb je Google reeds doorzocht? Iets zoals deze zoekopdracht zal zeer zeker wel wat op moeten leveren. Test dat en meld je bevindingen :). In algemene zin is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zeker een aanrader. Loop deze ook even door.

Ik pas ook even de titel aan van 'pctje doet het niet meer :( ten einde raad' naar 'IBM 300GL met configuration error 162'. Dat dekt de lading beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 02-03-2009 21:04 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 08:01
dankjewel mod,

door wat er gezegd is van het batterijtje heeft me toch wat verder geholpen, nu krijg ik wat meer info bij het opstarten en krijg nu "toetsenbord is vergrendeld", toetsenbord werkt perfect in andere pc, heb helaas geen 2 ps2 toetsenborden meer, google helpt me ook niet verder