Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik krijg nu al bijna 1,5 jaar een toelage op m'n salaris (oftewel een schaal hoger).
Nu heb ik zwart op wit van mijn toenmalige chef staan dat ik werkzaamheden uitvoer die in deze schaal horen en dat ik dus een loongroep omhoog dien te gaan óf als dat niet op korte termijn lukt, een toelage naar deze groep toe krijg.

Nu heb ik dus een andere chef (die andere zit ook nog op dezelfde afdeling), maar vindt het wel eens tijd worden voor een vaste bevordering.
Een toelage moet namelijk jaarlijks worden toegekend (middels handtekeningen chef / opper-chef)
Weet iemand of ik nu kan eisen dat dit geregeld wordt? M'n toelage loopt aan het eind van het jaar weer af namelijk.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

Dido

heforshe

Je vorige chef vindt dat je een promotie moet krijgen, je huidige chef vindt dat ook. Waar ligt precies het probleem?

Wat betekent mijn avatar?

• brotherlouie99
Dido schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:50:
Je vorige chef vindt dat je een promotie moet krijgen, je huidige chef vindt dat ook. Waar ligt precies het probleem?
Het punt is dat het allemaal zo ontzettend lang duurt.
Die promotie, daar ging ook al ruim een jaar aan vooraf.

Ik zal morgen eens met m praten. Hij zou namelijk er voor me achteraan gaan (dat zei ie inmiddels ook alweer 2,5 week terug).
Punt is dat ik niet voor verassingen wil komen te staan eind van het jaar.

• Dido

Dido

heforshe

Tsja, dan denk ik dat het vooral zinnig is om dat met je chef te bespreken en aan t egeven dat je het lang vindt duren. Als zodanig is het niet eenvoudig om een promotie af te dwingen, denk ik. Behoudens wettelijke en CAO-gerelateerde verhogingen uiteraard. Daarbuiten geldt tot op zekere hoogte dat als je vindt dat je niet genoeg verdient of dat je arbeidsvoorwaarden niet goed genoeg zijn, dat het je vrij staat om daarover met je baas te onderhandelen of elders je heil te zoeken, natuurlijk.

• brotherlouie99
Dido schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:01:
Tsja, dan denk ik dat het vooral zinnig is om dat met je chef te bespreken en aan t egeven dat je het lang vindt duren. Als zodanig is het niet eenvoudig om een promotie af te dwingen, denk ik. Behoudens wettelijke en CAO-gerelateerde verhogingen uiteraard. Daarbuiten geldt tot op zekere hoogte dat als je vindt dat je niet genoeg verdient of dat je arbeidsvoorwaarden niet goed genoeg zijn, dat het je vrij staat om daarover met je baas te onderhandelen of elders je heil te zoeken, natuurlijk.
De functie dient erkend te worden in deze schaal.
De functie was destijds met minder taken en verantwoordelijkheden in de lagere schaal gewaardeerd.

Ik heb op papier, welke gericht was aan de het afdelingshoofd en de P&O medewerker, staan dat ik werkzaamhede uitvoer in deze schaal en dat ik recht op op deze schaal-verhoging.
Overigens is het zo dat een toelage max. 5 jaar kan worden gegeven.

• Dido

Dido

heforshe

Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe eea binnen jouw bedrijf georganiseerd is. Het klinkt alsof je toezeggingen hebt van mensen vlak boven je, die het vervolgens niet interessant vinden om er achteraan te zitten,
Dat kan twee redenen hebben: het interesseert ze echt niet, want er verandert de facto geen moer voor hun. Of zhet interesseert ze wel, en ze zullen er moeite voor moeten doen. Ik kan me voorstellen dat op dit moment bij veel bedrijven een hogere inschaling van een functie vanaf de top niet toegejuichd wordt. Dan heb je als chef wat uit te leggen of te verdedigen als je dat toch wilt. En zolang jij niet klaagt kan die chef de kat uit de boom kijken, natuurlijk.

Maar goed, nu zit ik te speculeren terwijl ik geen idee heb van de organisatie waar jij werkt.

• brotherlouie99
Dido schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:20:
Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe eea binnen jouw bedrijf georganiseerd is. Het klinkt alsof je toezeggingen hebt van mensen vlak boven je, die het vervolgens niet interessant vinden om er achteraan te zitten,
Dat kan twee redenen hebben: het interesseert ze echt niet, want er verandert de facto geen moer voor hun. Of zhet interesseert ze wel, en ze zullen er moeite voor moeten doen. Ik kan me voorstellen dat op dit moment bij veel bedrijven een hogere inschaling van een functie vanaf de top niet toegejuichd wordt. Dan heb je als chef wat uit te leggen of te verdedigen als je dat toch wilt. En zolang jij niet klaagt kan die chef de kat uit de boom kijken, natuurlijk.

Maar goed, nu zit ik te speculeren terwijl ik geen idee heb van de organisatie waar jij werkt.
Net even bij mn chef geweest en hij zei dat ie wist dat ik dat wilde, maar dat ie daar nog niet werk van heeft gemaakt.
Wel gaat ie er wat mee doen. Tevens heb ik volgende week het vaste 2wekelijkse gesprek waarbij ik dit opnieuw bespreekbaar zal gaan maken.

In deze organisatie (gemeente) is het vaak een kwestie van blijven 'zeuren" om iets voor mekaar te krijgen.
Maar goed, de toelage loopt sowieso door tot 31 december. En ik zal t zeker blijven oprakelen.
Pagina: 1