Op mijn kamer ligt een utp kabel welke verbonden is met de router 2 verdiepingen lager. Deze kabel doet het op mijn laptop Ubuntu/Vista met netwerkkaartje met daarop een RTL8169 chipset perfect, altijd internet en maximale snelheid wordt gehaald. De kabel is denk ik 20-25m lang.
Nu heb ik sinds kort ook een grote vaste bak met daarop Xubuntu en een netwerkkaart (RTL8139) chipset, hierop werkt dezelfde kabel echter niet. Als ik de bak echter op een kabel aansluit op slechts 10 meter van de router werkt de pc wel, ook gewoon op maximale snelheid. Als network manager heb ik hier overigens WICD op, dit omdat network manager het eerst niet deed en ik toen op internet naar WICD werd verwezen, zonder succes helaas. Hij blijft hangen op het eerste onderdeel namelijk het IP adres ophalen.
De titel is misschien wat verkeerd gekozen maar kon geen betere bedenken.
Iemand een idee hoe dit toch kan gaan werken?
Nu heb ik sinds kort ook een grote vaste bak met daarop Xubuntu en een netwerkkaart (RTL8139) chipset, hierop werkt dezelfde kabel echter niet. Als ik de bak echter op een kabel aansluit op slechts 10 meter van de router werkt de pc wel, ook gewoon op maximale snelheid. Als network manager heb ik hier overigens WICD op, dit omdat network manager het eerst niet deed en ik toen op internet naar WICD werd verwezen, zonder succes helaas. Hij blijft hangen op het eerste onderdeel namelijk het IP adres ophalen.
De titel is misschien wat verkeerd gekozen maar kon geen betere bedenken.
Iemand een idee hoe dit toch kan gaan werken?
Learn to forget...