Toon posts:

Gateway-to-gateway vpn probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hetvolgende probleem waar ik geen kop noch staart aankrijg.

2 locaties ( thuis en bedrijf )

In het bedrijf hebben we adsl en kabel internet, op de kabel verbinding staan 2 digitale-tv boxen met Prime actief. Als je met 2 toestellen wil prime hebben voor maar 1 keer betalen moeten ze aan dezelfde kabelmodem hangen.

Als ik 1 van die 2 boxen thuis wil zetten moet ik dus een site-to-site vpn maken zodat de box thuis een ip krijgt van de kabel-modem in het bedrijf. De adsl-verbinding in het bedrijf heeft een fix ip.

Deze verbinding moet dus 100% onzichtbaar zijn voor de boxen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen met relatief goedkope hardware. Zelf heb ik al zitten kijken naar 2 x de Linksys RVL200 maar ik sta zeker open voor andere merken.

Alvast bedankt voor uw antwoorden.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-03 14:36

Shuriken

Life is all about priorities

Heb je uberhaupt wel genoeg bandbreedte aan de upload kant om dit tot een mogelijk succes te maken? Ik kan me zo voorstellen dat 1 MB upload o.i.d. niet echt voldoende is voor een dergelijke iptv box.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Bandbreedte is geen probleem aangezien de thuis box gewoon een ip moet krijgen. Voor de rest zal dit toestel z'n netwerkverbinding niet nodig hebben.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 10:52
en waar gaat het thuis toestel zn beeldjes vandaan halen dan?

of snap ik niet hoe prime werkt?

[ Voor 22% gewijzigd door Japidoff op 02-03-2009 20:27 ]

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Het toestel thuis haalt de beelden van z'n coax aansluiting, maar de box moet ook verbinding hebben met de kabelmodem via de vpn anders heb ik geen Prime. Prime is een filmabonnement van 30 euro per maand.

Als je dus verschillende boxen hebt kan je op alle boxen Prime bekijken met als voorwaarde dat ze allemaal in hetzelfde huis staan ( aan dezelfde kabelmodem hangen)