Toon posts:

Ziggo + AlphaCrypt + Sony KDL 32W5500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zeer binnenkort (als die uit is) de Sony KDL 32W5500 aanschaffen.
Lijkt mij een top 32inch LCD met alles erop en eraan.

Nu vraag ik mij af, waar doe ik verstandig aan:
de digitale DVB-C tuner gebruiken in de Sony KDL 32W5500 i.s.m een smartcard van Ziggo waarop ik geabonneerd ben, of een aparte Humax decoder aanschaffen bij de LCD?

De Alphacrypt (versie 3.18?) lijkt mij ideaal aangezien je dan geen geklungel meer hebt met HDMI kabels, geen losse decoder nodig hebt en met 1 afstandbediening van de LCD afkan.

Wie adviseert mij en kan aangeven of de Alphacript wel in de 'lucht' blijft bij Ziggo en/of het nieuwe alternatief "De Irdeto module speciaal voor Ziggo ontwikkeld", misschien nog wel beter is dan de Alphacrypt ?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:50:
Wie adviseert mij en kan aangeven of de Alphacript wel in de 'lucht' blijft bij Ziggo en/of het nieuwe alternatief "De Irdeto module speciaal voor Ziggo ontwikkeld", misschien nog wel beter is dan de Alphacrypt ?
Lijkt een beetje op vragen naar de bekende weg. Er zijn diverse topics gewijd aan de AlphaCrypt Classic CAM op dit forum met allemaal dezelfde strekking: Niemand kan je garanderen dat de AlphaCrypt Classic CAM blijft werken. Als je die zekerheid wil hebben kan je beter aan de slag gaan met een aanbevolen ontvanger.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 22:05
Ook ik overweeg een dergelijke Sony aan te schaffen (de 37W5500) en zou de vraag andersom willen stellen; is er al wat bekend of Ziggo dit type TV/tuner gaat ondersteunen? Ik word compleet gek van die dubbele afstandsbediening. Als ze willen dat ik meer diensten bij ze ga afnemen, moeten ze me het leven maar eerst eens wat makkelijker maken ipv de bal bij de TV fabrikanten neer te leggen... Eigenlijk wil ik me niet eens druk maken over scharrige Alphacrypt modules.

"A man has got to know his limitations..."

• Joenos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:12
Ik heb een 37W5500 aangeschaft :D. Een top ding. Van t weekend ff een Ziggo smart card gekocht, de Alphacrypt (versie 3.18) gekocht 'uitgebreide scan' uitgevoerd en ta da 250 'nieuwe' zenders. Voor zover werken alle functies. Mocht er iets niet (meer) gaan werken dan horen jullie meer.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:07

Snow_King

Konijn is stoer!

Wat ik altijd begreep is dat de interne tuners van Sony geen HD doen, dus daarvoor moet je alsnog een externe tuner met HDMI hebben, klopt dat?

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 18:32
Snow_King schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:18:
Wat ik altijd begreep is dat de interne tuners van Sony geen HD doen, dus daarvoor moet je alsnog een externe tuner met HDMI hebben, klopt dat?
Zit toch echt een MPEG(HD) decoder in. Mijn tv ondersteund gewoon HD signalen!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:07

Snow_King

Konijn is stoer!

mrc16 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:22:
[...]

Zit toch echt een MPEG(HD) decoder in. Mijn tv ondersteund gewoon HD signalen!
Ik heb zelf de KDL-40D3550 van Sony en wat ik te horen kreeg zit er geen HD tuner in.

Maar ik kan er zo ook niets over vinden.

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 18:32
Snow_King schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:09:
[...]
Ik heb zelf de KDL-40D3550 van Sony en wat ik te horen kreeg zit er geen HD tuner in.

Maar ik kan er zo ook niets over vinden.
Nee die van jou heeft:
- Ingebouwde Digital TV (MPEG 2) Terrestrial Tuner (ontvangt ook analoge signalen)

Helaas geen HD.

Er moet staan:
- Ingebouwde Digital TV (MPEG 2) Terrestrial Tuner (ontvangt ook analoge signalen)
- Ingebouwde digitale High Definition (MPEG 4)-tuner voor het ontvangen van gratis HD- en kabeluitzendingen via de ether in bepaalde landen (ontvangt ook analoog)*

Als de onderste 2 dingen op de sony website staat dan heeft je TV de beschikking over een HDTV tuner.
Pagina: 1