HD films haperen met een HD4850

Pagina: 1
Acties:

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-05 16:10
Ik heb het volgende probleem.

Ik wil graag HDfilms kijken maar mijn pc trekt dat op een of andere manier niet.
Terwijl ik denk dat dat makkelijk kan.

Systemspecs:

CPU: AMD Phenom 8450 @ 2.6Ghz
RAM: Kingston HyperX 4gb @ 800Mhz
GRAKA: Sapphire HD4850 1gb edition.@stock

Ik heb verschillende drivers geprobeert maar dat mocht allemaal niet baten.

Het probleem zit hem in het feit dat als ik mijn film opstart hij gewoon happerd en dat na elke 10 seconde alsof de buffer vol zit en hij hem weer leeg moet gooien.

Ook heb ik al mijn codecs opnieuw geinstalleerd.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:51
Welk programma gebruik je voor het kijken van HD films? welke codecs? Gebruik je DXVA?

Op zich zou je DXVA niet nodig hebben met een Phenom, maar het kan wel helpen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Wat meer info is wel handig! :) Welke programma's heb je geprobeerd? Is het bij al het HD materiaal?

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Deinstalleer eerst alle geinstalleerde codecs en codecpacks. Installeer daarna één goed codecpack, met een goede mediaplayer, ik zou zelf CCCP willen aanraden, daar zit Media Player Classic - Home Cinema bij, wat naar mijn mening een excellente media player is.

Bij het kijken van video, ook HD video gebruik je je videokaart niet, deze verzend natuurlijk wel het beeld naar je beeldscherm, maar je gebruikt je videokaart niet voor het decoderen van de video. De reden dat de video nu hapert bij jou is hoogstwaarschijnlijk omdat de codec die je gebruikt (die jouw mediaplayer gebruikt eigenlijk) single-core werkt, dus 2 van de 3 cores van je phenom blijven ongebruikt en 1 core van 2.6 Ghz is niet genoeg om full HD video te decoderen, het is waarschijnlijk maar net genoeg om 720p HD video (wordt vaak "HD Ready" genoemd) te decoderen. FFDShow-Tryouts, wat gebruikt wordt als codec door het CCCP pack zou multi-core moeten werken, maar ik weet niet geheel zeker of het werkt. Als dat niet zo is, heb je 3 opties:

1. DXVA gebruiken, kijk voor meer informatie op deze pagina. Kort gezegd: DXVA gebruikt je videokaart om de video te decoderen. Je processor wordt nog nauwelijks belast. Het is een leuke oplossing en volledig gratis, maar je bent wel enigzins beperkt (je kunt bijvoorbeeld geen externe ondertitels gebruiken door middel van directvobsub).

2. FFDShow-Tryouts proberen te laten werken met multi-core.

3. CoreAVC gebruiken. Dit is een codec voor x264 en VC-1 (de videoformaten meestal gebruikt voor HD video) welke efficienter decodeert en dus minder processorkracht nodig heeft, het werkt ook met meerdere cores. Het grote nadeel hieraan natuurlijk is dat je ervoor moet betalen.

De bovenste opties zijn echter alleen nodig als het niet werkt met gewoon CCCP en Media Player Classic, ik denk dat dat gewoon zal werken, en dan moeten 3 phenom cores op 2,6Ghz makkelijk genoeg zijn om 1080p HD video te decoderen.

P.S.: Als alle termen hierboven totaal abacadabra voor je zijn, maakt niet uit, installeer gewoon CCCP, en open je video met Media Player Classic, waarschijnlijk werkt het dan gewoon. Ik heb de neiging om erg lange posts te typen ;)

Everybody lies

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:33
Ik heb het net voor elkaar gekregen om Media Player Classic een 1080p mkv af te spelen met 4% cpu.
Alle codecs verwijdert, standalone MPC-HC te downen
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=170561
En dan in de opties onder internal filters de H264/AVC & VC1 (ffmpeg) uitvinken, terwijl je de (dxva) aangevinkt laat.

Quadro 570m hiero :)

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:51
epTa schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:03:
Ik heb het net voor elkaar gekregen om Media Player Classic een 1080p mkv af te spelen met 4% cpu.
Alle codecs verwijdert, standalone MPC-HC te downen
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=170561
En dan in de opties onder internal filters de H264/AVC & VC1 (ffmpeg) uitvinken, terwijl je de (dxva) aangevinkt laat.

Quadro 570m hiero :)
ondersteunt die videokaart wel DXVA? Wikipedia: Nvidia PureVideo

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:33
Nvidia PureVideo is een codec van Nvidia voor het hardwarematig afspelen... Deze gebruik ik overigens ook, dus ook die werkt met mijn kaart (alleen niet in samenwerking met MPC geloof ik.. :S).
De ingebouwde codec in MPC-HC is heel wat anders dan de purevideo decoder =)

Heb even screenshot gemaakt:
http://img124.imageshack.us/img124/8850/hd2.jpg

MPC die een 1080p film afspeelt met toevallig piek op 9% cpu (normaal 3-4%) met de eigenschappen van de stream (en hij gebruikt dxva) en aan de rechterkant wmp die friends dvd afspeelt (natuurlijk niet te zien, maar wel de software van nvidia die het decodeert.

[ Voor 18% gewijzigd door epTa op 02-03-2009 19:53 ]

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Pagina: 1