• Furedetsu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10-2025
Beste tweakers,

Ik zou deze zomer willen starten met een IT-webshop in België.
Daar zou ik allerlei hardware van A-merken willen verkopen.
Aangezien er voorlopig geen fysieke winkel zal gekoppeld zijn aan de shop ben ik op zoek naar goeie drop-shipping leveranciers.
Zijn er van jullie die mij wat raad kunnen geven in het vinden van die goeie drop-shipping leveranciers?

Alle hulp is welkom!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Niet om je te ontmoedigen, maar je gaat waarschijnlijk niet kunnen concurreren tegen de grotere computerwinkels. Die kopen vaak namelijk direct in bij een leverancier/groothandel/fabrikant en soms verkopen ze zelfs zonder inkoopprijs. Bedenk je dus dat een webshop in computeronderdelen erg moeilijk gaat zijn om op te zetten.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:07

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Alle grote distri's doen aan drop-shipping, echter vragen ze ook een behoorlijk bedrag voor een dergelijke service.

Verwijderd

Als iemand zoiets wilt starten moet hij/zij dat lekker zelf weten. Of je wel of niet kan concurreren is natuurlijk zijn keuze misschien is dat zijn visie helemaal niet wie weet :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk eens op higherlevel.nl voor het openen van een webshop. Ook zijn er een aantal topics te vinden over webshops en leveranciers. Ik zou dus eerst even zoeken, jezelf verdiepen. Verder met alex hierboven.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Furedetsu schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:02:
Beste tweakers,

Ik zou deze zomer willen starten met een IT-webshop in België.
Daar zou ik allerlei hardware van A-merken willen verkopen.
Aangezien er voorlopig geen fysieke winkel zal gekoppeld zijn aan de shop ben ik op zoek naar goeie drop-shipping leveranciers.
Zijn er van jullie die mij wat raad kunnen geven in het vinden van die goeie drop-shipping leveranciers?

Alle hulp is welkom!
Geen idee welke deze service bieden, maar je kan het onderstaande eens vragen:

BAS Distributie
D&D Disitribution
Jasa
Tech Data

March of the Eagles

• Furedetsu
Ik heb al contact gemaakt met enkele groothandels.
Zoals BAS en Tech Data. Van BAS krijg ik nog geen prijzen maar van Tech Data heb ik toch al wat prijzen kunnen inzien. Beiden doen aan drop-shipping. Alleen hun verzendkosten zijn nogal aan de hoge kant.
Inderdaad moeilijk om te concureren met de grootste maar je moet ook zien dat ik geen kosten heb zoals huur, voorraad, enz. Ook de webshop kan ik zelf in elkaar knutselen. Ik heb een opleiding analist-programmeur gevolgd. Maat software is ook iets wat ik zou aanbieden.
Tevens heb ik nog ander werk ook dus risico heb ik ook niet echt.

Maar ik zou dus vooral anderen hun ervaringen willen horen met drop-shipping.

[ Voor 17% gewijzigd door Furedetsu op 03-03-2009 14:57 ]

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 17:50
Pixmania doet dit ook. Ik heb ook al een tijdje aan zoiets gedacht, om dit te doen, ben ook van België. In ieder geval heb je in België meer kans op slagen dan in Nederland, want in Nederland zijn er al veel meer webshops in IT dan in België.

Ik zou je dan ook richten op de Belgische markt, en de mensen die dus liever niet in het buitenland kopen, maar toch wel via internet willen kopen.

• Furedetsu
timofp schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:50:
Pixmania doet dit ook. Ik heb ook al een tijdje aan zoiets gedacht, om dit te doen, ben ook van België. In ieder geval heb je in België meer kans op slagen dan in Nederland, want in Nederland zijn er al veel meer webshops in IT dan in België.

Ik zou je dan ook richten op de Belgische markt, en de mensen die dus liever niet in het buitenland kopen, maar toch wel via internet willen kopen.
Dat is ook mijn bedoeling. :)
Van Pixmania Pro kan je de prijzen online bekijken maar die zijn toch heel duur hoor.
Ze verkopen gewoon aan reseller prijzen...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Furedetsu schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:44:
Ik heb al contact gemaakt met enkele groothandels.
Tevens heb ik nog ander werk ook
Des te meer reden om eens even te bedenken wat je aan tijd kwijt gaat zijn aan het afhandelen van orders, lui die hun adres verkeerd invoeren*, dropshipments die (dus) scheef gaan, RMA's etc. De afhandeling van orders is geen kattepis bij een klein beetje volume (niet als je 3 orders per week doet natuurlijk, maar met de huidige marges in de ICT zie ik niet waarom je er dan überhaupt moeite in zou steken :P )

* Ik kom bij een grote webshop vandaan en het zal je verbazen hoeveel lui bla@htomail.com invoeren waardoor orderbevestigingen niet aankomen, orderstatussen gemist worden, telefoontjes gepleegd moeten worden etc. en dan heb ik het nog niet over verkeerde postcodes, belgen die gekke zaken invoeren etc.
Daar helpt de beste input validatie ter wereld niet tegen :X Zelfs met "postcode invoeren -> mbv AJAX adres invullen in formulier krijgen lui het nog voor elkaar om verkeerde adressen/postcodes in te vullen :X
Furedetsu schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:44:
dus risico heb ik ook niet echt.
Ik snap je bedoeling (dozen laten schuiven) wel, maar besef wel goed dat 't écht niet zo simpel is.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 04-03-2009 12:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Furedetsu
RobIII schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:09:
[...]

Des te meer reden om eens even te bedenken wat je aan tijd kwijt gaat zijn aan het afhandelen van orders, lui die hun adres verkeerd invoeren*, dropshipments die (dus) scheef gaan, RMA's etc. De afhandeling van orders is geen kattepis bij een klein beetje volume (niet als je 3 orders per week doet natuurlijk, maar met de huidige marges in de ICT zie ik niet waarom je er dan überhaupt moeite in zou steken :P )

* Ik kom bij een grote webshop vandaan en het zal je verbazen hoeveel lui bla@htomail.com invoeren waardoor orderbevestigingen niet aankomen, orderstatussen gemist worden, telefoontjes gepleegd moeten worden etc. en dan heb ik het nog niet over verkeerde postcodes, belgen die gekke zaken invoeren etc.
Daar helpt de beste input validatie ter wereld niet tegen :X Zelfs met "postcode invoeren -> mbv AJAX adres invullen in formulier krijgen lui het nog voor elkaar om verkeerde adressen/postcodes in te vullen :X

[...]

Ik snap je bedoeling (dozen laten schuiven) wel, maar besef wel goed dat 't écht niet zo simpel is.
Wanneer ik geen gebruik zou maken van drop-shipping kan ik die problemen toch even goed tegenkomen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Furedetsu schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:26:
[...]

Wanneer ik geen gebruik zou maken van drop-shipping kan ik die problemen toch even goed tegenkomen?
Ja, maar zit je er wel dichter op. Daarbij doelde ik meer op het feit dat je dit langs je bestaande baan wil gaan doen; dat betekent enkel in de avonduren werken neem ik aan; en dat is weer ellende voor je klanten want die willen je overdag bellen (en een 06 opgeven staat zo knullig en daarbij zal je huidige baas er waarschijnlijk niet blij mee zijn als je je orders in zijn tijd gaat zitten afhandelen :P )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Furedetsu
Blijkbaar weinig mensen die ervaring hebben met drop-shippers?

Verwijderd

Ik wil ongeveer hetzelfde doen. Vrij simpel hoor en gewoon in mijn vrije tijd en maar een paar specifieke producten.
Pixmania is inderdaad duur zeg! Geen hond die dan voor mijn winkel kiest, als ik vele malen duurder ben dan een gewone (A) winkel.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vergeet niet dat je door zaken als de koop op afstand wet toch aardig wat geld kan mislopen. Iemand koopt bij jou, stuurt binnen 7 dagen zijn zooi terug en wilt zijn geld terug. Kan jij dan die producten wel weer voor dezelfde prijs snel verkopen of het naar de fabrikant terug sturen? Anders kan je zo maar een paar honderd euro aan producten hebben gekocht die je niet kwijt kan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:05
In België bestaat de wet van kopen op afstand niet. (Of toch niet voor zo ver ik weet..)

Edit: als je zoals de TS ook in België woont natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Malantur op 01-11-2009 17:27 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Ik zou als starter beginnen in een wat minder risicovol gebied, waar de prijzen minder snel veranderen en waar je minder vaak RMA's zult krijgen. (dit is dan ook precies wat ik heb gedaan, en dat gaat tot nu toe erg voorspoedig). Ik raad je aan om niet direct te beginnen met een webshop in computeronderdelen - hiervoor heb je simpelweg direct een te groot assortiment nodig en een groot startkapitaal om je bedrijfje van de grond te tillen - zeker als eenmanszaak gaat dat waarschijnlijk snel mis.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
Malantur schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:26:
In België bestaat de wet van kopen op afstand niet. (Of toch niet voor zo ver ik weet..)

Edit: als je zoals de TS ook in België woont natuurlijk.
In België bestaat wel degelijk dezelfde regeling als in Nederland: bij verkoop op afstand heeft de koper even goed recht om de koop te annuleren en producten terug te sturen binnen een aantal dagen.
Hier wat meer uitleg (ik weet het, niet echt officieel maar toch): http://www.tik.be/tik_vzw...tijken_verkoop_op_afstand

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Alhoewel er geen duidelijke wet is binnen de EU, is er hiervoor wel een richtlijn opgesteld. Net zoals met garantiezaken bijvoorbeeld. Hierin staat onder andere dat je producten binnen 14 dagen mag retourneren.

Met een simpele Google query kun je dan ook al wat vinden hierover.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
alex3305 schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:07:
Alhoewel er geen duidelijke wet is binnen de EU, is er hiervoor wel een richtlijn opgesteld.
Een EU richtlijn is Europese regelgeving die in de nationale wetgeving geimplementeerd moet zijn. In die zin is het wel degelijk europese regelgeving, waardoor je zeker weet dat de in de richtlijn opgenomen rechten minimaal in de lidstaten beschikbaar zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1