Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste computergebruikers,

Sinds een paar dagen heb ik problemen met een Acer 5920G.
Op een willekeurig moment, kan ik niks meer typen of van venster verwisselen, kortom vastgelopen.
Wanneer ik stevig een ram geef (geen bruut geweld), dan loopt hij om een of andere mysterieuze weer goed.
Wat mij zelf opviel is dat als ik bijvoorbeeld trackmania nations speelde, en daar winamp achter draaide, dat het beeld wel gewoon doorliep maar de muziek dan willekeurig stopte. Ook nu ik aan het typen ben moet ik soms even op de laptop tikken om verder te kunnen.
Ik heb mijn hdd al laten controleren op fouten (mijn broer gebruikte tune-up). Eerst werd de partitie van mijn documenten gecontroleerd en de systeem partitie werd gecontroleerd na het opnieuw opstarten. Hier zaten geen problemen in.

Wat ik zelf denk is dat het de hdd is, omdat ik de toeren van de hdd telkens op en neer hoor gaan wanneer hij even vast loopt. Bovendien stopt de muziek wel en het spelletje niet, waarvan ik uitga dat het spel in het geheugen geladen is, en daarom mankeert er aan het geheugen niks. Met het stoppen van de muziek bedoel ik dat hij elke 0.1 seconde een loop heeft, volgens mij is dit overigens korter dan de buffer.

Graag zou ik jullie mening hierover horen en vragen wat ik hier mee kan doen.

Mvg Erwin (Lumpy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:27
Neem inderdaad Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en dan eigenlijk in het bijzonder de volgende punten doorlopen:

1. Checken van je HDD (maar dat heb je al gedaan, wellicht is er ngo een tool van de hdd fabrikant zelf (en dat is niet Acer zelf!)
2. Controleer je geheugen met memtest
3. Kijk of je ook last hebt van haperingen met een Linux Live CD zoals die van Ubuntu.
4. (Als het Windows Vista betreft) Probeer met 'msconfig' (start -> 'msconfig' in de zoekbalk) eens wat services uit te schakelen. Met name Superfetch en Windows Search vreten HDD activiteit.

Post verder eens je laptop specificaties incl besturingssysteem.

Ik ga ook uit van je harde schijf. Dat is in een laptop ook het meest kwetsbare onderdeel vanwege de draaiende onderdelen. Zorg in ieder geval dat je ook een backup maakt van je docs als je dat nog niet hebt gedaan, wellicht is het een teken en loopt je HDD binnen nu en een paar weken helemaal vast.

Ik houd het topic eerst wel even in de CSL, maar wellicht dat hij binnenkort naar een ander forumdeel gaat als we wat meer weten over het probleem. Overigens zijn er wel meer mensen met andere laptops die problemen hebben van haperingen. Mijn eigen laptop wil soms ook wel eens wat blijven hangen bij HDD activiteit, al lijkt wat extra RAM dat te hebben verholpen hier.

*titelfix, zorg in vervolgd voor een duidelijke titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik heb er nog een programma over heen laten lopen: DiskDoctor
2. Ik heb eerst alle programma's die tegelijkertijd opstarten met windows uitgeschakeld, zodat dat geheugen ook kan worden gecontroleerd. Dit is ongeveer 45 minuten doorgegaan en er werd 120% gecovered zonder errors.
3. Ook met een linux live cd (Die ik zojuist gebrand heb), heb ik haperingen. Ik heb de cd eerst in mijn computer gedaan om te kijken of het werkte en dat was geen probleem
4. Aangezien ik windows xp heb, is dit niet van toepassing

Hier zijn de specificaties van de laptop

CPU: Intel Core 2 Duo T5500
RAM: 4096 DDR2
Harddisc: 160 GB, 5400rpm
Scherm: 15,4', CrystalBrite (glare), 1280x800
Videokaart: Nvidia Geforce GO 8600GT 512 MB
Webcam: 0.3 megapixel
Netwerk: IEEE 802.11n, Gigabit Ethernet
DVDdrive: Blu-ray
Geluid: Dolby Home Theater sound met built-in subwoofer
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium NL (Zelf windows xp opgezet)

*ps, bedankt voor de titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ok, de HDD zou het dus ook niet zijn aangezien ook de Linux Live CD haperingen geeft. Ook de Windows installatie is uitgesloten.

Aangezien het nu lijkt te wijzen op de hardware move ik het topic naar PMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een aanvulling trouwens op dit probleem.
Ik had een keer dat de muziek vastliep, maar dat ik wel in een pdf bestandje kon rondkijken.
Met de touchpad werkte het niet maar wel met de knoppen onder de slidebar.
De hardeschijf heb ik er ook even uitgehaald en er weer ingedrukt, zonder resultaat.
Overigens, elke keer als mijn laptop weer tot leven komt, gaat het lampje van mijn hardeschijf branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zegt dat je er zelf XP op hebt gezet. maar Acer heeft nooit XP drivers voor deze laptop gemaakt. ik heb ooit ook geprobeerd XP te installeren op een 5720G (bijna gelijk als die van jou) door gebruik te maken van de Vista drivers en dat lukte niet echt lekker. ik moest bijv. via een modtool de ATI Vista drivers "hacken" zodat XP er mee overweg kon. uiteindelijk was het systeem zwaar instabiel en gammel, vooral op audio en videogebied, en moest ik toch weer terug naar Vista.

ik denk dus dat jou problemen hier ook door worden veroorzaakt. misschien kun je er Vista op zetten, al was het maar puur om te testen of het systeem dan wel stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 08:17
Ik heb er gewerkt bij Acer. Dit is het begin van het eind van die laptop, en het begin van een grote sleur tussen jouw en acer.

succes

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf wel drivers kunnen vinden voor windows xp
Kan het dan zijn dat ze mij ondeskundig vinden omdat ik er windows xp heb opgezet?
Overigens, ik ben vandaag naar mediamarkt heen geweest, waar ik hem gehaald heb. Daar zeiden ze eerst dat ik met Alt+F10 moest proberen om de fabrieksinstellingen terug te zetten. Dit heb ik geprobeerd, maar op ca. 10% bevroor het beeld weer en deed de hardeschijf ook helemaal niks. Nu ga ik maandag weer naar mediamarkt en die stuurt het op naar Acer. Hopelijk zeggen ze dat het een hardware fout is en geen software fout, anders moet ik de kosten betalen (aangezien er op de software geen garantie zit). Ik ben er zelf echter heilig van overtuigd dat het een hardware probleem is, want soms start de laptop geeneens op dus kun je geeneens alt+f10 indrukken.

Mvg Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou dan toch eerst gewoon Vista er op gooien. Zelfs al heb je alle drivers en "lijkt" het te werken, dan nog kan het niet 100% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Compleet vista installeren lukt gewoon weg niet, omdat hij vast loopt. Als ik het niet voor elkaar krijg door op alt+f10 te drukken, dan kan het toch ook niet een software fout zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easteregg
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 18:20
.

[ Voor 100% gewijzigd door Easteregg op 18-01-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

ik heb voor een tijd terug toen de adatper aan het sterven was een soort van sluiting gehad achter bij de ingang van de stroomvoorziening.

doordat de kabel breuk had had die net wel / net niet contact steeds , als ik dan bewoog was het heel snel
wel/geen effect , je hebt vast gemerkt dat de laptop een andere modus aaneemt als je hem ontkoppelt .. idem dito als je hem weel aansluit op de netspanning. maar hierdoor gaat de laptop... ( je software dus ) heel veel reactie geven op dat .. waardoor ook de programma's even 1 tel hikken. ( dus blijven hikken bij wel/geen sluiting )

kan dat het soms zijn ?

ps , wen er aan . mijn acer is 1.5 jaar oud en werkelijk alles wat er aan kapot kan gaan is kapot of kapot geweest. blijf echt uit de buurt bij alles waar acer op staat. zou graag mijn uiting willen posten , maar de woordkeuze daarvoor is niet zo gepast op een forum . ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Turbo-Puppy op 19-04-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem!

Ook acer 5920g.
Is het bij jou al verholpen?
Ik blijf mijne maar terug brengen naar de winkel maar ik krijg hem altijd nog steeds defect terug :(
Pagina: 1