Turbo memory 2.0 problemen

Pagina: 1
Acties:

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 21:33
Ik heb van het weekend een 4 GB intel Turbo memory module laten inbouwen in mijn laptop. In beginsel niets aan de hand, tot ik mijn laptop opnieuw moest opstarten na het installeren van de Turbo memory drivers en de Intel Matrix Storage Manager.

Nu doet mijn laptop er 10 minuten over om op te starten :'(, terwijl dit eerst <1 minuut was. Ik heb mijn bios gecontroleerd en die staat op AHCI.

Weet iemand waar dit aan kan liggen dat mijn laptop er nu zo lang over doet?

ik heb een PM45 northbridge, een ICH9M-E southbridge

rest van de specs:

Nvidia Geforce 9650M GT
Intel Core 2 Duo P9500 2,53 GHz 1066MHz 6MB
4096MB PC-6400 800MHz
320 GB 7200rpm HD
4 GB Intel Turbo Memory
Intel Pro Wireless 5300 AGN
Windows Vista Business x6:

[ Voor 16% gewijzigd door Lt-Crash op 02-03-2009 17:18 . Reden: Specs van systeem ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Post je specs gewoon even als inline text, dat is wel net zo makkelijk (gezien sigs kunnen veranderen en veel users ze niet kunnen zien).

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 09:58
Je zegt dat je de Turbo Memory module hebt laten inbouwen, door een kennis of door een bedrijf? Je zou het eventueel er weer uit kunnen (laten) halen en kijken of dat je verschil in opstarttijd daadwerkelijk veroorzaakt. Ook is het voor ons wel handig om te weten waar de meeste tijd inzit tijdens het opstarten, het TurboMemory zou namelijk pas actief moeten worden zo gauw Windows Vista of Windows 7 al is opgestart.

• Lt-Crash
Ik heb de turbo memory module laten inbouwen bij Zeptoshop in Den Bosch, maar ik wil er niet nog eens naartoe rijden, want het is een eind weg vanaf Den Helder.

De opstarttijd zit in het "laadscherm" dus het scherm waarin het balkje loopt. Tijdens dit scherm hoor je normaal de hardeschijf, maar die ligt nu een beetje te snurken en doet bijna helemaal niets meer.

Ik dacht zelf eerst aan het probleem dat Windows de bestanden zoekt op de turbo memory module, maar dat daar niets gevonden kan worden. ReadyDrive/Boost zorgt er toch voor dat windows gedeeltelijk opstart van de module en niet meer in zijn geheel van de hardeschijf?

Deinstalleren van de drivers helpt niet, want dan blijft het systeem vastzitten in het laadscherm en na een bepaalde tijd doet hij een reboot en kan hij alleen worden opgestart met de laatst goed werkende configuratie van 10 minuten opstarten.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Probeer eens de laptop een keer of vijf helemaal opnieuw op te starten om te kijken of het niet per keer starten 'sneller' wordt. Ik kan me zo voorstellen dat ze er bij M$ geen rekening mee gehouden hebben dat zo'n module halverwege ingebouwd wordt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Lt-Crash
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en de laatste drivers van Intel gedownload, omdat dat de enige zijn die de 4GB module icm met montevina chipset ondersteunen.

Wat wel raar is, is dat wanneer Windows opgestart is, ITM gewoon zijn werk doet. De programma's die ik heb gepind laden razend snel, en de hardeschijf is lekker aan het niets doen.

Ik heb de intel readme erbij gepakt en hem stap voor stap doorgewerkt en alles lijkt te kloppen. De sata drivers zijn geïnstalleerd en ITM staat gewoon in mijn apparaat beheer.

het enige wat is niet snap is een of andere gekke ADSZYHGT IDE controller

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ia69mb.jpg

edit:

er komen nu rare hoge tonen uit mijn laptop vandaan, uit de buurt waar de module zit. Dit is gekomen na het aanzetten van de readyboost functie.
Ook ben ik mijn bios opstartscherm bijna kwijt. Vroeger was het wel 1-2 tellen in beeld, maar nu staat het er nog geen 0.5 seconde.

[ Voor 18% gewijzigd door Lt-Crash op 03-03-2009 20:25 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:37
Het trage opstarten is een driverprobleem, dat kan ik je melden. Meer ook niet helaas.

Ik heb namelijke exact hetzelfde probleem gehad met mijn module in mijn Dell XPS M1330 met Vista x64.

Volgens mij had het te maken met de 64-bit AHCI drivers. Misschien dat je daar een update voor moet zoeken. Sorry dat ik niet verder kan helpen.

• Lt-Crash
Het is inderdaad de Intel AHCI driver die moeilijk doet. Na het terugzetten van de Microsoft AHCI driver start mijn laptop weer snel op.

Is het nu gewoon wachten totdat er werkende Intel drivers uitgebracht worden, of zijn er nog andere mogelijkheden, want turbo memory werkt alleen icm met de Intel AHCI drivers.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:37
Ben bang dat die er niet gaan komen.

Wel kwam ik onlangs ergens 64-bit AHCI drivers voor mijn controller tegen van HP. Dat is helaas niet dezelfde als jouw ICH9M maar wellicht dat je in die hoek kunt vinden.
Pagina: 1