Toon posts:

[C#/WPF] - Tijdlijnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik ben dus in het kader van men stageopdracht bezig met een applicatie te ontwikkelen met WPF, nu ben ik totaal nieuw tot deze manier van werken en op men stageplek zijn ze er ook niet echt vertrouwd mee. Leuke uitdaging en het begint al aardig te lukken, maar ik zit met een probleem om te weten hoe ik iets moet uitvoeren (men panels kiezen eigenlijk). Ik moet dus verschillende tijdslijnen voorstellen op 1 algemeen overzicht.

Nu heb ik een tijdlijncontrol gemaakt en die zitten allemaal op een stackpanel onder elkaar, nu mijn probleem is dat ik moet kunnen tekenen van de ene tijdlijn naar de andere. Wat zou ik hiervoor het best doen ?

Thoh is blijkbaar moeilijk om uit te leggen, dus hier een verkort voorbeeld van men schema:

<Adorner>
<Scrollviewer>
<StackPanel>
<TimeLine1 />
<TimeLine2 />
<TimeLinex />
</StackPanel>
</Scrollviewer>
</Adorner>

Iemand die tips heeft hoe ik ze beter plaats om te kunnen tekenen tussen de tijdlijnen ??

byebye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik vermoed dat je nog een laag tussen de StackPanel en de TimeLine controls zal nodig hebben.
Afhankelijk van de situatie zou ik zelfs meteen kiezen om 1 enkele control te maken die de verschillende timelines volledig bevat.

Lees ook even het algemeen beleid door mbt tot het posten op GoT, je post voldoet namelijk niet helemaal.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je zult inderdaad nog iets van een containing control moeten hebben die de relatie tussen de verschilende time-lines bijhoud en tekent.

ps:
*** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! ***

Tweakers doen elkaar altijd de groeten

En voor je topic start zou het fijn zijn als je wat meer uitlegt wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt. En je XAML kun je beter in code tags zetten, dan kan je de identatie behouden, en is het een stuk makkelijker lezen.

[ Voor 63% gewijzigd door Woy op 03-03-2009 08:50 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik zie eigenlijk nergens in deze faq het element over de groetjes staan, is het weggehaald ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral men excuses voor men header, ik zal direct kijken of ik die nog zou kunnen wijzigen.

Ik zal nu eens proberen om eerst een control te maken die men tijdlijnen beheerd op een canvas panel, want ik heb inderdaad ook al gemerkt dat een StackPanel niet te veel mogelijkheden bied hiervoor.

En wat ik al geprobeerd heb is, wat in men eerste post staat, maar daar zat ik nu vast bij het tekenen. Ik moet telkens de canvassen op men tijdlijnen-controls gaan ophalen en dan kon ik wel op canvassen (in de control) de juiste plaatst markeren, maar ik kon ze niet verbinden (wat ik begrijp waarom, maar ik zag niet hoe het op te lossen en vroeg dus om tips).

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:27:
[...]

offtopic:
Ik zie eigenlijk nergens in deze faq het element over de groetjes staan, is het weggehaald ofzo?
offtopic:
Ik had even het verkeerde linkje neergezet, nu wel goed
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:42:
Eerst en vooral men excuses voor men header, ik zal direct kijken of ik die nog zou kunnen wijzigen.
Je kan je titel niet wijzigen, maar als je een andere wilt kun je altijd een Topic Report doen. Dan kan een Mod hem voor je wijzigen.
En wat ik al geprobeerd heb is, wat in men eerste post staat, maar daar zat ik nu vast bij het tekenen. Ik moet telkens de canvassen op men tijdlijnen-controls gaan ophalen en dan kon ik wel op canvassen (in de control) de juiste plaatst markeren, maar ik kon ze niet verbinden (wat ik begrijp waarom, maar ik zag niet hoe het op te lossen en vroeg dus om tips).
Ok dan zul je inderdaad zelf iets met een Canvas, of ander control waar je op kunt tekenen doen. In een stackpanel zelf kun je niet tekenen, maar alleen controls toevoegen, dus eventueel zou je een "ConnectorControl" kunnen maken die je tussen je TimeLines in zet.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1