Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe telefoon, de Sony Ericsson C905. Een ontzettend vet toestel! Batterij gaat niet erg lang mee, maar dat komt door de uitgebreide functies, met name de fijnscherpe camera. Maar nou heb ik toch nog een onduidelijkheid, wat al wel vaker is aangekaart in dit forum, maar ik heb mijn antwoord er niet uit kunnen halen.
Het probleem is dat wanneer ik op internet wil met Wi-Fi hij een communicatiefout aangeeft en vervolgens niet doet. Wi-Fi zelf kan ik wel inschakelen, en ik kan hem ook verbinden met de livebox hier thuis d.m.v. een WEP-sleutel. Maar als ik dan internet wil inschakelen, doet hij niet. Ik ben al naar de vodafone winkel geweest, hier hebben ze diverse keren geprobeerd collega's te bereiken die ze wat meer konden vertellen over het probleem, maar helaas zonder succes. Nu is het afwachten tot het weekend. Misschien dat iemand mij in de gauwigheid al kan helpen ? :)

Alvast bedankt, ik hoop dat ik antwoord krijg,

Liefs Maartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Maartje, welkom op GoT :) Ik heb je titel even ontschreeuwd en wat verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:07
Sommige portals van telefonieproviders werken niet of niet goed via Wi-Fi, en dan volgt een communicatiefout waar niks mee te doen valt.

Mijn vriendin heeft ook een C905, maar dan met Hi als provider. Wanneer ik dan Internet wilde starten, wilde deze ook niet werken, en gaf een communicatiefout. Echter, wanneer ik via het snelkoppelingsmenu een adres invoerde om te bezoeken met de internetbrowser, deed deze het wel via WiFi. Zo heb ik het voor haar opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Maartje
Ook ik had dit probleem ben wat gaan zoeken met google, het blijkt dat vodafone of welke andere provider
dan ook een bug in de telefonn plaats die als je via wifi op internet wil dit blokt.
dit is natuurlijk om internet via wifi te ontmoedigen omdat dit voor de provider geen geld oplevert
Nu kun je wel op een andere manier op internet via wifi
doe het volgende
Ga met de sneltoets (3 toets linkerkant voorscherm)
naar internettoepassingen selecteer zoek, je krijgt dan het scherm van google
selecteer opties (links)
selecteer ga naar
selecteer voer adres in
www.google.nl (bijvoorbeeld)
selecteer openen

als alles goed is krijg je nu contact met internet via wifi

suc6 puck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt inderdaad. vodafone zorgt voor eigen instellingen op het (elk) toestel. wifi is geen probleem, wel het feit dat je automatisch in vodafone live! komt en dat kan/mag alleen maar via het eigen netwerk. ik heb een favoriet gemaakt (google). nu eenvoudig wifi aanzetten, met de menutoets (joggle) naar boven. je krijgt dan allerlei keuze's, waaronder je favorieten. kies bijvoorbeeld de google zoals ik heb gedaan en je krijgt via wifi direct (lekker snel) contact.

groetjes,

frans

PS. Groot probleem voor veel mensen (ook in buitenland). denk toch dat dit beetje bewust zo moeilijk is gemaakt door vodafone (geld verdienen). Slechte klantenservice (ze snappen er niets van), trouwens ook bij Sony E niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ook ik heb hetzelfde probleem met de SE C905... Ik heb geprobeerd om de oplossing van Puck te gebruiken, en het is ook gelukt... Maar helaas krijg ik nog steeeeeeeeds die foutmelding... :O :@ :(

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 15:40 ]

Pagina: 1