Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Van: Systeembeheerder
Verzonden: maandag 2 maart 2009 10:10
Aan:*****@*****.nl
Onderwerp: Onbezorgbaar: ************************

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: trainingen *******************
Verzonden: 2-3-2009 10:10

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

**************@*******.nl op 2-3-2009 10:10
Het e-mailsysteem kan dit bericht niet bezorgen, maar heeft hiervoor geen reden opgegeven. Controleer het adres en probeer het bericht opnieuw te verzenden. Als u hier weer niet in slaagt, moet u contact opnemen met de systeembeheerder.
<mailgateway.****.nl #5.0.0 X-Notes; Error transferring to maila.*******.NL; SMTP Protocol Returned a Permanent Error 550 Relaying not allowed. >
Deze error kreeg een medewerker hier, toen hij een email wilde versturen...
ip van mailgateway.domain.nl = 80.84.*.*
ip waarvan de email verstuurd word is 92.64.*.*
vanuit deze werkplek naar mijn prive versturen werkt gewoon. sugesties wat het kan zijn?

moet het 80.* ip adres worden toegevoegd aan een SPF record (of moet het spf record worden aangemaakt indien het niet bestaan momenteel voor het huidige domain?)

heb zelf geen domain aanpas mogelijkheden, kan ik mbv een tool uitlezen welke dns zones er gedefineerd zijn voor een domain? (net zoals je de eigenaar kan opvragen via een whois ?) O-)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan jij wel naar hetzelfde emailadres emailen? Als dat wel werkt, dan ligt het probleem bij die desbetreffende persoon :) Mocht dat ook niet werken, dan moet je het even aankaarten bij je systeembeheerder ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Dutch2007
en dan zal de systeembeheerder een spf record moeten aanmaken? zodat de ontvangende partij dan ziet dat het allowed is? (dat zowel mail.domain.nl als mailgateway.domain.nl email mag versturen namens domain.nl ??)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dutch2007 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:59:
en dan zal de systeembeheerder een spf record moeten aanmaken? zodat de ontvangende partij dan ziet dat het allowed is? (dat zowel mail.domain.nl als mailgateway.domain.nl email mag versturen namens domain.nl ??)
Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden betreft spf records, omdat ik daar simpelweg nog geen ervaring mee heb :) Ik denk dat de tegenpartij al niet eens ziet dat het niet aan komt, dus ze zullen ook vast geen bericht krijgen wanneer het wel werkt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Dutch2007
In computing, Sender Policy Framework (SPF) allows software to identify messages that are or are not authorized to use the domain name in the SMTP HELO and MAIL FROM (Return-Path) commands, based on information published in a sender policy of the domain owner. Forged return paths are common in e-mail spam and result in backscatter. SPF is defined in RFC 4408.

Wikipedia: Sender Policy Framework

Simpel gezegd: het is een opsomming van ip's die namens jouw (sub) domain email mogen versturen

heb echter test email kunnen versturen en de SPF record staat nu zo dat iedereen (dom) namens het domein in kwestie kan emailen

[ Voor 10% gewijzigd door Dutch2007 op 02-03-2009 16:31 ]