Ruis op speakers door 'straling'

Pagina: 1
Acties:

• Earv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 20:48
Ik merk dat mijn speakers (Creative I-Trigue 2.1 van 2 jaar oud) irritant beginnen te ruisen als er iets van straling in de buurt is. Als mijn router (staat onder het bureaublad waar de speakers op staan) draadloos mijn muziek- en filmcollectie wil synchroniseren met mijn HTPC beneden, hoor ik elke paar seconden een ruissignaal van twee seconden. Dit houdt aan zolang het draadloos versturen van data duurt.

Ook hoor ik mijn speakers vaak al zo'n 5 seconden (!) voordat mijn mobiele telefoon over gaat, heel karakteristiek een serie ruissignalen afgeven. Het ruisen houdt aan zolang ik bel.

En laatst merkte ik dat de speakers zelfs beginnen te ruisen als ik mijn 2.5" externe harde schijf via de USB-poort aan de monitor koppel (de schijf ligt dan een decimeter van een van de speakers af).

Het ruisen stopt als ik de speakers uitzet. Het ruisen wordt luid en permanent als ik het stekkertje uit de achterkant van mijn pc trek en met mijn vingers het metaal vastpak.

Kan dit probleem liggen aan een gebrek aan magnetische afscherming van de speakers? Zo ja, weet iemand welke speakers wél magnetisch zijn afgeschermd? Zo nee, enig idee wat ik eraan zou kunnen doen?

Bedankt alvast!