Toon posts:

Welk geheugen voor AMD Athlon systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met de huidige prijzen wat PC133 geheugen bestellen in Amerika. Nu kwam ik dit artikel tegen:

http://www.icentral.com/html/1stchoicememory/page760.html

Hierin staat dat AMD Athlon's door de hogere bussnelheid en daardoor veroorzaakt 'noise' problemen hebben met merkloos geheugen.

Kan ik dit geheugen gewoon gebruiken, of moet ik toch (duur) merkgeheugen kopen?

Verwijderd

Ik heb nog nooit van zulke problemen gehoord:?
Maar ik zou toch wel van een redelijk merk kopen anyway, dane-elec bv...

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb Dane-Elec 256 MB PC 133. Draait super stabiel op CAS 2-2-2. Geen probo's hier. En voor die prijs kan je het heus wel bij informatique halen.

Verwijderd

Ik heb zelf Dane Elec geheugen omdat mijn merkloze reepjes problemen gaven...
Dane Elec is ook nog wel betaalbaar...:)

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik heb er wel problemen mee gehad. Ik had 64Mb OEM geheugen + Duron 600. Draaide goed. Vervolgens met de lage prijzen 128Mb OEM bijgekocht :). Draait Windows opeens met allemaal foutmeldingen. Windows opnieuw proberen te installen: geen effect :(. 128 Mb eruit: probleem weg. Dus koop zeker A-merk, dat draait bij mij wel goed (ik kon tegen meerprijs omruilen :)).

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 17:37 schreef Lawclaw het volgende:
Hierin staat dat AMD Athlon's door de hogere bussnelheid en daardoor veroorzaakt 'noise' problemen hebben met merkloos geheugen.

Kan ik dit geheugen gewoon gebruiken, of moet ik toch (duur) merkgeheugen kopen?
Naar mijn weten communiceert het geheugen op de bussnelheid van het moederbord. (Dus 100 mhz, voor deze AMD's) Die dubbele bussnelheid (dus 2x 100) geldt alleen voor binnenin de CPU.

Verder zou ik nu zoiezo gewoon merkgeheugen kopen met de huidige prijzen... scheelt hooguit een paar tientjes. Kijk maar in de pricewatch wat bijvoorbeel Kingston nou kost...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dane Elec
Mushkin
Kinston
Crosair

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier een Athlon met 2x64mb verschillende merkloze DIMMs, eerst ook nog 1x128mb (maar die was CAS3, nu heb ik CAS2), zo merkloos als het maar kan, maar werkte perfect.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Naar mijn weten communiceert het geheugen op de bussnelheid van het moederbord. (Dus 100 mhz, voor deze AMD's) Die dubbele bussnelheid (dus 2x 100) geldt alleen voor binnenin de CPU.

Verder zou ik nu zoiezo gewoon merkgeheugen kopen met de huidige prijzen... scheelt hooguit een paar tientjes. Kijk maar in de pricewatch wat bijvoorbeel Kingston nou kost...
De processor communiceert via de chipset met het geheugen. Het lijntje tussen chipset en CPU heeft frontside bus en het lijntje tussen chipset en geheugen mag je geheugen bus noemen. De FSB en geheugen bus kunnen een afwijkende kloksnelheid en datarate hebben.

Bij de KT133A chipset kun je de FSB op 2x133MHz draaien en de geheugenbus op 133MHz. De klokfrequentie is dus gelijk, hoewel de FSB een dubbele datarate heeft (hogere datarate = lagere latency, daarom heeft de KT133A met PC133 SDRAM een hogere geheugenbandbreedte dan bijv. de 440BX op 133MHz).

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 00:54 schreef FrankGuthrie het volgende:
Dane Elec
Mushkin
Kinston
Crosair
Vergeet Crucial en Micron niet. Viking schijnt ook wel ok te zijn. En er is ook zat goeie Hyundai.

/me heeft zelf een reepje Crucial! Erg goed spul.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
}:O als je denk aan merk geheugen en je kan het betalen DOEN
voor minder dan een piek per mb koop je al prima spul
ik ben van merkloos geheugen overgestapt naar Dane-Elec maar met het verder overclocken van deze bak toch mushkin rev 3 256 mb gekocht nu nog me kt7 verwisselen voor de kt7a raid en dan eens zien waar de grens ligt :)

Verwijderd

Geen idee, hoe je dat voor elkaar krijgt met Dane Elec geheugen... :?

Ik heb 2 reepjes van 128 Mb en ik kan alleen de standaard 3T draaien.. zodra ik het op 2T zet, crasht mijn pc gegarandeert. :(

3 x de reset-knop indrukken en het is dan weer hersteld.

Iemand een idee? Ik heb een TB 900@1009Mhz
a7v bios 1005a ..

Verwijderd

Bedankt Femme! ;)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29
Heb hier:

128 MB Toshiba PC 100 - prima op standaard snelheid, zodra de Multiplier op 9.5 ipv 8 ging was het over (lag echt aan DIMM)
128 MB ViGOR (Funprice 1 jaar terug) PC 100 - prima, super stabiel koste snot toen.
512 MB Kingston PC 133 - zit er net in, draait op het eerste gezicht uit de kunst en is niet eens zo gek duur, heb het mijne van www.gistron.com

Zou eerst in NL kijken of het echt nog zoveel scheelt, geheugen kost nu hier ook zeer weinig!

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1