Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB Switchbox voor games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik speel regelmatig flightsimulator maar ik wordt gek van al die toetsenbordcombinaties en het wisselen tussen diverse schermen.

Er zijn switchboxes op de markt speciaal voor flightsims, hierop zitten een aantal knoppen (landinglights, gear up/down enz)

maar ik wil er graag zelf een maken met een nog onbekend aantal schakelaars en knoppen, een aantal extra usb aansluitingen aan de voorzijde (waarvan er 1 in serie dient te staan met de eigen aansluiting zodat ik deze kan gebruiken om de switchbox en bijv joystick als 1 HID te beschouwen als mogelijk) en er moet een klein schermpje inkomen die ik kan gebruiken om te schakelen tussen navigatie enz.

Echter na wat sites doorgelezen te hebben heb ik nog steeds geen enkel idee hoe ik dit moet doen (op electronisch gebied) dat alles gewoon werkt zodra ik het inplug (HID).
(de functies kan ik in de game zelf toekennen aan elke willekeurige button)

Kan iemand mij hier helpen?

Verwijderd

Ik ben bang dat je dan toch -of gewoon verder moet zoeken en 'n flnk bedrag uit tellen voor 'n controler, -of zelf iets moet bouwen waarbij electronica kennis en programmeer kennis 'n vereiste is.

Oftewel denk ik dat je gewoon internet (marktplaats 'n idee ?) moet afstruinen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij verder ook niet om het geld, als je zelf iets maakt kan je het naar je eigen wensen doen.

Er zijn mensen die complete cockpits gebouwd hebben, allemaal usb (complete kabelbomen liggen er dan achter)

Echter, ik kan er maar niet achter komen hoe.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:37
Met een microcontroller zou je een heel eind moeten komen. Hiervoor heb je echter wel de nodige kennis nodig wat betreft electronica, programmeerkennis voor de microcontroller zelf en programmeerkennis voor aan de pc zijde. Ben je in deze vakgebieden niet thuis wordt het nog een hele toer ben ik bang (of er moet één of ander kant-en-klaar systeempje bestaan waar je naar eigen wens knopjes en lampjes op aan kan sluiten).

Verwijderd

Topicstarter
ga ik daar eens op zoeken, programmeren is te leren ;)
het moet niet morgen klaar zijn, ik heb de tijd.

Verwijderd

Misschien dat je eens contact moet opnemen met de HCC Flight Simulator groep ?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ga eens op de site van bijvoorbeel http://www.elektor.nl/ kijken. Ze hebben een groot aantal artikelen over USB-zelfbouw uitgebracht.

Verder zou je ook gewoon een zo goedkoop mogelijke gamepad met te veel knoppen kunnen kopen en daar gewoon de print met controller uit kunnen rippen en die in je kastje plaatsen en zelf je knoppen rewireren.

Cypress heeft een aantal USB HID controllers, en atmel dacht ik ook. Als je wil programmeren kan je ook kijken bij FTDI, die hebben voornamelijk UART's en AD/DA converters met HID ondersteuning.

Een schermpje is eenvoudig, USB LCD's met bijv 4x16 regels zijn makkelijk nieuw en tweedehands in diverse uitvoeringen te vinden. In dat geval is het een kwestie van zelf een stukje software maken om er teksten op te krijgen. (Scripting kan vaak een uitkomst bieden, programmeren in een lagere taal is moeilijker om direct te leren)

Verder zijn hub's redelijk makkelijk, gewoon een hub kopen, openmaken, zo nodig usb connectors los solderen en met draadjes (niet te lang, en niet onafgeschermd als het kan) op een afstand vastmaken.

Wat wel een punt is, is de snelheid. Nu zal je met allemaal knoppen en LCD's niet de complete bus overladen, maar om 1 kastje via 10 hubs 100 knoppen en LCD's (laten we het ruim nemen :P) te laten aansturen.. Dat vind USB niet lief. (Max devices was dacht ik zowiso al 127 stuks incl. hubs)

Mocht je ook nog feedback geluidjes willen voor je knoppen, dan kan je ook kijken naar Burr-Brown.

Als je niet zeker weet waar je welke chips wil gebruiken qua automatische installatie, dan kan je in je OS ook kijken welke chips in de herkenningslijsten te vinden zijn.

(waarschijnlijk windows; makkelijkste is een willekeurig usb device dirvertje handmatig willen updaten en dan qua handmatige opties doorklikken tot je uit een lijst mag kiezen)

zoo.. weer 2cent erbij..

Verwijderd

Topicstarter
kheb ook een optie om een IEEE1394 poort te gebruiken maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten verder. Het zou een beetje hetzelfde moeten werken als USB met een paar kleine verschillen.

ik heb nu al meer informatie in een uurtje dan wat ik in een aantal dagen googelen heb kunnen vergaren.

Heel hartelijk dank daarvoor.

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 14:24
Met het serieel over usb van de arduino (www.arduino.cc) kan ik verschillende dingen op mijn pc aansturen, alle programma's die naar een serieele port kunnen luisteren. Of maak een progje die serieele data omzet naar keystrokes voor programma's die niet direct naar de serieele poort kunnen luisteren.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

X-keys is een veel gehoorde oplossing voor custom keys.
Een EPIC board is misschien overkill, doorgaans alleen gebruikt door de die hards, maar gaat wel je wensen vervullen. EPIC is wel aan de prijs als ik het me goed herinner.

Een COTS oplossing is de CH throttle kit.
Saitek produceert een goedkopere met minder knoppen en assen, maar daar kan je er wel meer van kopen voor het bedrag van de CH :) Ook terug te vinden in de PW :)

ER is ook nog een (beetje dure) shop voor dit soort dingen: http://www.simw.com/ (maar je hoeft dan niet zo heel hard te zoeken naar je product, wat met FS producten som wel lastig kan zijn)

http://forums.frugalsworld.com/vbb/forumdisplay.php?f=48 is een forum waar veel info te vinden is.
http://simhq.com/forum/ub...ms/81/1/Pit_Builders.html is ook zo'n handig forum.

Mag ik vragen welke sim je speelt?

[ Voor 99% gewijzigd door ocf81 op 03-03-2009 10:56 . Reden: toch maar een beter antwoord dan alleen maar "X-keys" ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Topicstarter
Flight simulator X (hier is het in hoofdzaak voor)
soms GTR (racing)

Zoals gezegd, het geld is niet het probleem, maar ik zou het graag zelf vorm geven met knoppen en switches en een mimo monitor er in verwerkt.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:48

SA007

Moderator Tweaking
Wat is een mimo monitor?

Verder kan je eens kijken bij AVR-USB
http://www.obdev.at/products/avrusb/index.html

Daar staan veel projecten op, met best goedkope microcontroller willekeurige knopjes, schakelaars, motors etc aan usb aansluitgen.

Verwijderd

Topicstarter
een mimo monitor is gewoon een 7" monitor al dan niet touchscreen die je via usb aansluit.

De site van x-keys beviel me goed, beetje het idee van mijn g11 keyboard maar dan in te bouwen en zelf te voorzien van labels.

multi functional panels zijn ook interessant, display er bij en ik heb min of meer wat ik wil.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Overigens is er ook nog een forum voor de nederlandse (C)FS pitbuilder:

http://www.falcon5.nl/forum/phpBB2/viewforum.php?f=116

Maar als geld geen probleem is is en epic board het beste geloof ik. (ook het meest technisch)
Is tegenwoordig als het goed is ook als USB device te krijgen. zie http://www.flightlink.com/

Overige info omtrent pitbuilding: Wikipedia: Simulation cockpit

[ Voor 21% gewijzigd door ocf81 op 04-03-2009 00:09 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Topicstarter
En weer ben ik wijzer geworden, ik had hier veel eerder moeten posten.

Hartelijk bedankt voor deze overvloed aan informatie.
Pagina: 1