[ubuntu]802.1x@intel 5300 --> dissasociation

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik heb last van dit probleem:
https://lists.ubuntu.com/.../2009-January/063821.html

Wil op de UvA connecten via 802.1x, met mijn jaunty jackalope draaiende thinkpad x301.
Deze heeft jaunty jackalope ivm het feit dat 8.10 deze kaart niet lijkt te ondersteunen.
WPA en WEP gaat prima, echter krijg ik het niet voor elkaar om 802.1x te gebruiken.

Script genomen van mijn oude laptop (intel 2200 kaartje), en certificaatje overgepompt naar nieuwe laptop.
Ik krijg geen ip adres, en zie in dmesg dat hij authenticatie doet met een AP, en daarna :

disassociating by local choice (reason=3)

Zoeken geeft weinig resultaten behalve openstaande bugs.
Iemand een idee hoe te tackelen? PCMCIA heb ik niet in die latpop. en dat wil ik dus niet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Er zijn meer mensen met het probleem, en het lijkt iwlagn related te zijn, en meer distro's hebben er last van. Ik hoop dat binnenkort met een kernel update er verbetering komt.
'Opgelost' door een simpele usb stick erbij te prikken, maar dat is eigenlijk niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Ik heb met mijn 3945ABG kaartje ook veel last gehad in het begin om te kunnen verbinden met eduroam. Was een bug in de kernel ook die pas in 2.6.27 is opgelost (en dat voor een kaartje die al heel lang op de markt is!).

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dit is niet eens eduroam maar gewoon een eigen uva netwerk.

Dit is alleen 2.6.28 al, want met 27 doet het kaartje uberhaupt al weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Boudewijn schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:13:
Dit is niet eens eduroam maar gewoon een eigen uva netwerk.
eduroam is ook 802.1x
Boudewijn schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:13:
Dit is alleen 2.6.28 al, want met 27 doet het kaartje uberhaupt al weinig.
Ja, het is vrij nieuwe hardware. Maar wat ik dus probeer te zeggen, is dat ik pas sinds 2.6.27 fatsoenlijk met mijn 3645ABG kaartje kan werken die al sinds 2006 (!) op de markt is. Dat je bij de eerste stable point release van de kernel support hebt voor je kaartje zal dat dus nog vrij beperkt zijn.
Rare is wel dat ik in veel bugreports juist lees dat mensen sinds 8.10 (kernel 2.6.27) niet meer kunnen verbinden met eduroam/EAP-enterprise netwerken, terwijl mijn ervaring dus andersom is.

[ Voor 12% gewijzigd door gertvdijk op 05-03-2009 11:42 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.