IBM 45 gig wil met geen mogelijkheid op DMA66

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 02:59

Major Carnage

waki miko Reimu

Topicstarter
Ik heb een bp6 met hpt366 controller en een IBM 45 gig (7200 rpm)

Het probleem is nu: als ik boot met de hd op de dma66 controller, dan willen win2k en winme niet booten, ze blijven hangen als de ibm aangesproken wordt (er wordt geboot vanaf een andere hd)

Ik heb al een nieuwe bios geprobeerd (hpt 1.26), een nieuwe dma66 kabel, de hds niet op 1 kabel zetten, master/slave veranderen maar niks werkt..

iemand een idee/oplossing?

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Verwijderd

Zal wel iets met de drivers te maken hebben, onder Win2k wordt die HighPoint controller als SCSI-device gezien en moet je tijdens de installatie eerst op F6 drukken en dan drivers van HighPoint installeren.

Onder win2k zou je kunnen proberen om voor je em aanspreekt (e.v.t. safemode) de drivers te installeren. (toevoegen nieuwe hardware bij aparaat eigenschappen onder Systeem)voor ME weet ik niet, maar werkt wellicht vergelijkbaar.

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Topicstarter
In win2k en winme heb ik dus die highpoint drivers (1.25) al geinstalleerd staan, dus dat lijkt het ook niet..

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Topicstarter
- update -

ik heb net een progje bij IBM naar beneden gehaald en daarmee de HD op dma66 gezet (ipv dma100) maar dat mocht ook niet baten

de 17 gig HD (dma33) werkt overigens WEL op de dma66 controller, dus het lijkt me sterk dat hij kapot is..

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:23
Das kut. Je hebt wel al de laatste versie van je bios geflashed? Mijn mobo is een BP6 en daar zijn een paar sites over, maybe dat je zoiets ook van jouw mobo kan vinden, want daar is altijd een berg support te vinden en mensen met dezelfde probs...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:23
Enne word de HD in je bios wel herkend en heb je tijdens de installatie van W2K al geprobeerd die drivers te installeren (dan moet je ergens midden in de installatie op F6 ofzo rammen)?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Topicstarter
Ik heb dus BP6 RU, met de highpoint 1.26 bios erbij.

Win2k had ik al geinstalleerd staan voordat die HD er bij kwam, maar ik heb dus wel die 2 drivers erin gezet (niet met F6 toen, maar nadat de zooi geinstalleerd was)

De HDs staan ook aangegeven in de HPT bios, met de correcte DMA waarden erbij (4 voor de IBM en 2 voor de 17 gb Maxtor)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
wellicht overbodig:
heb je wel een udma 66 kabel (80 aders)

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Topicstarter
Ik heb dus nu 2 van die kabels, want misschien was de 1e kapot..

Pagina: 1