Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista Ult 32b NL SP1] Vreemdsoortige crash de laatste tijd.

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:27
Wat ik zelf heb geprobeerd:

Fabrieksinstallatie Vista, Vista Ultimate (authentieke lic.) allen 32bits. opnieuw geinstalleerd. Zonder drivers, minimaal aan drivers, de volledige zooi.

Laptop uitgeblazen, stresstests, lage prestaties, hoge prestaties....

jullie kennen het, etc, etc.

(dit gebeurt bij eender welke configuratie van Vista)
Het probleem lijkt niet te zijn opgelost. Sinds enkele weken heb ik van de ene dag op de andere een vreemdsoortige crash. Om het even welk programmaatje loopt vast. De rest werkt dan nog, ECHTER: het crashend proggie sluit ik geforceerd af en vervolgens crasht elke programma die ik ook maar activeer. Ctrl+Shift+Esc doet niks meer, het zit gewoon vast. De HD knippert 1 keer om de seconde tijdens dit gebeuren. Een soort van kettingbotsing van crashes is de beste manier om het te omschrijven.

Wat ook schijnt de te gebeuren is dat het onvermijdelijk lijtk te zijn. Ik kan de boel opstarten en met rust laten, 9 van de 10 keer na een uurtje of wat - zwart scherm (ook geen backlight respons van de tft bij openen deksel laptop) en weer het om de seconde aan/uit van het HD led. de capslock en scroll-lock werken echter nog.

Dit is gewoon niet leuk meer.... Nu is hij nog geen jaar oud, kan ik dit nog omruilen voor hetzelfde model bij de Mediamarkt (goed kans dat ze hem nog hebben) of moet ik contact opnemen met Acer.

OF is dit zelf te repareren, want ik heb gewoon geen idee meer.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat staat er in je eventviewer?
Heb je de hardware al eens getest?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als windows dit soort kuren al vertoont net na install van het OS, zonder al te veel 3rd party software, dan lijkt het een driverprobleem (chipsetdrivers in het bijzonder) of een hardwareprobleem en ik gok dan eerder op het laatste. Dan heb je niet veel meer opties dan de laptop terug te brengen voor garantie. Succes.

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:41
mijn eerste reactie is:

doe een hardeschijf test. mijn vriendin heeft soortgelijke problemen gehad met haar laptop van mediamarkt.
ook de vriend vn mijn zusje heeft 2 weken geleden hetzelfde ondergaan.

beide hadden een defecte hardeschijf , beide van mediamarkt en allebij "net" buiten de garantie.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:27
/99piDie eventviewer, waar is die precies? Qua hardware, het is de Acer Aspire 5930 (LXAQ40X09) en heeft een intel chipset. Ik installeer in weze de drivers die op intel.com te vinden zijn...

Hoe kan ik een harde schijf test het beste realiseren? Chkdskje runnen lijkt me niet voldoende...

Ik heb het eventgedonder opgeslagen en up het even. Het schort mij helaas een beetje aan de kennis om te kunnen determineren wat het probleem is/zou kunnen zijn.

http://sharebee.com/fa2cce2c

[ Voor 32% gewijzigd door SkyStreaker op 02-03-2009 14:05 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SkyStreaker schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:54:
[Ik heb het eventgedonder opgeslagen en up het even. Het schort mij helaas een beetje aan de kennis om te kunnen determineren wat het probleem is/zou kunnen zijn.
Zoek alle meldingen met een rode bol en de bijbehorende text "warning" op en gooi de errorcode door www.eventid.net

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:41
ik gebruik meestal ultimatebootcd
http://www.ultimatebootcd.com/

verder zijn de tools afzonderlijk te downloaden.
even op de hardeschijfkijken wie de fabrikant is

Diagnosetooltjes: de volgende tools zijn te vinden:

* Fujitsu: Fujitsu ATA Diagnostics Tool
* IBM/Hitachi: Drive Fitness Test
* Samsung: ESTool
* Seagate/Maxtor/Quantum: Seatools
* Western Digital: Data Lifeguard

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Eerst opzoeken welk type schijf het is, er zijn veel testpakketjes per fabrikant, bv voor Lenovo/Hitachi hebben ze op hun website verschillende staan, voor de andere ook meestal.

Welk merk HD?

ff Hitachi aangepast voor Lenovo |:( :)

[ Voor 12% gewijzigd door Graviton12 op 02-03-2009 14:15 ]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Question Mark schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:06:
[...]
Zoek alle meldingen met een rode bol en de bijbehorende text "warning" op en gooi de errorcode door www.eventid.net
Das wel een goeie website! Thanks die gaat gelijk in mijn favos :)
Pagina: 1