Zelfbouw HTPC

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views

• HellMoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2024
Hallo,

Ik was laatst op het idee gekomen om een HTPC te maken.

Na heel wat afgestruin op het internet ben ik heel veel setups tegen gekomen voor een zelfbouw htpc maar ik kwam niet echt iets tegen wat ik zelf wou hebben.

Ik dacht zelf aan dit:

Behuizing: Antec Fusion Remote Max
Processor: AMD.....
Moederbord:......
Videokaart:.....
Geheugen: OCZ 4 gig
Hardeschijven: 2 x 500 gig in raid 0 configuratie (mag ook meer zijn)
TV-Kaart: ......
Blu-ray: LiteOn iHES106

Zoals te zien is kan ik niet echt uit komen welke processor moederbord en tv en videokaart ik nou moet pakken.

Het systeem moet 1080p ondersteunen.
En ik wou het ook wat extra's geven ik wil er graag wat console emulatoren op zetten denk aan. Gamecube, xbox(360).

Dit maakt het verhaal wat ingewikkelder daarom had ik graag advies op de punten die ik zelf niet in heb gevuld.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat moet je met RAID 0 en 4 GB ram in een HTPC?

Verder snap ik niet dat je stelt dat je niet tegen bent gekomen wat je zelf wilt hebben, terwijl je het sowieso zelf samen gaat stellen. Dan kies je toch wat je wel wil hebben? Erg leeg lijstje nu.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 16:56
Waarom wil je RAID0 draaien in een HTPC? Lijkt mij persoonlijk het tegenovergestelde van wat je wil. Het wordt een luidruchtiger systeem, en het kan het risico op gegevensverlies vergroten, allebei dingen die je zeker niet wilt in een HTPC lijkt me.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Deze TS is nogal "karig". Verder is het het verkeerde forum. Dus, TS beetje (heel erg dus) uitbreiden en het nog eens proberen in CSL. Succes!

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.