Onduidelijkheid in artikel over stand-by PC van Fujitsu

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Link: nieuws: Fujitsu Siemens pakt standby-verbruik pc aan

FPA / eerste alinea:
Computerfabrikant Fujitsu Siemens heeft zondag op de CeBIT aangekondigd dat het halverwege dit jaar een desktop voor de zakelijke markt wil uitbrengen die geen energie meer verbruikt wanneer het apparaat wordt uitgeschakeld.
De titel suggereerd dat de stand-by van de PC aangepakt gaat worden, maar de eerste alinea omschrijft weer als de PC uitgeschakeld is. Dit zijn (in mijn ogen) twee verschillende vormen. Uitgeschakeld is uitgeschakeld en stand-by is een modus waarbij de PC niet in zijn geheel is uitgeschakeld. Zie ook WikiPedia. Stand-by is (aldus WikiPedia) S1 t/m S4 en S5 is helemaal uit (S0 is aan). Beetje te vergelijken dus, met de runlevels in *nix.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 02-03-2009 13:13 ]

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
S5 verbruikt nog steeds (een beetje) stroom - sluipverbruik - waardoor een pc dus nooit echt uit staat. Zo kan bijv. een htpc nog 'uit' staan - shutdown in Windows/Linux - terwijl deze in feite in standby staat om een ir-signaal vd afstandsbediening te kunnen verwerken. Maw in de S5-definitie van 'uit' wordt dus niet het sluipverbruik meegenomen, waardoor de pc in feite op standby blijft. Daarom lijkt mij de kop gerechtvaardigd, iets als F S pakt 'S5-verbruik' aan is te onduidelijk.

Abort Retry Fail?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Maar in de titel en de eerste alinea word niet over die standen gesproken.
De titel suggereerd complete uit-stand (uitgeschakeld) ook dan heb je wel lekstroom en daar is op zich natuurlijk ook iets aan te doen, maar dat is niet de scope van het nieuwsbericht neem ik aan, want dat is (naar mijn weten) nooit veel.