Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:32
Na wat zoekwerk op internet en op GoT zit ik sinds een tijd met een probleem van mijn digi-cam.
In dit topic topicje van A700 wat te oud is om te kicken, zie je hetzelfde probleem voorkomen.

Ik heb al zo'n 3 jaar een Canon Powershot A700, naar alle tevredenheid. Sinds een tijd heeft ie het zelfde probleem als in bovenstaand linkje. Als er goede opgeladen batterijen in doe (min. 2700 Mah), dan zegt 'ie meteen of na een tijdje dat ze leeg zijn (batterij-icoontje knippert, en na 5 foto's stopt 'ie er gewoon mee met de melding "vervang batterijen"). Uit nood heb ik normale niet oplaadbare batterijen geprobeerd, maar bij iedere set batterijen blijft het hetzelfde.

Vooral opvallend is dat ie met de oplaadbare batterijen in het begin zeker een 300 foto's kon schieten... Enigszins verloop in batterij-kracht kan ik begrijpen, maar dit is vrij extreem.
Ik heb al een keer alle instellingen gewist, maar dat mocht niet baten. Tevens is in de manual ook niets te vinden over de abnormale battery-usage.
Ik vraag mij af of dit normaal is? Is het mogelijk om de camera een harde reset te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 19:21

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zijn de contactpunten in de camera en van de batterijen zelf schoon?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Johnny schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:40:
Zijn de contactpunten in de camera en van de batterijen zelf schoon?
Jep, heb de contactpunten schoongemaakt met een wattenstaafje wat licht in nagelremover is gedipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Kickje?
Iemand een idee of dit een know issue is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnhelle schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:21:
Kickje?
Iemand een idee of dit een know issue is?
Heb je de site van Canon al gechecked? Als het een known issue is, zou je het daar wel moeten vinden denk ik en zal deze ook al is de camera niet meer onder garantie, kostenloos gereparreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 23:48
Ik heb hetzelfde met mijn A710 IS. Eerst kon ik tijdenlang op 1 setje batterijen fotograferen (inderdaad honderden foto's). Sinds vorig jaar is vrij plotseling het batterij-vreten begonnen. De battery-warning komt erg snel, maar zolang ik weinig zoom kan ik nog redelijk wat foto's maken. Maar duidelijk minder dan voorheen.

In eerste instantie verdacht ik de oplaadbare batterijen. Ik had verschillende setjes liggen, maar bij allemaal hetzelfde. Op vakantie uit noodzaak wegwerpbatterijen gekocht, maar dat scheelde ook niet. Daarna twee setjes GP2700 gekocht, wederom hetzelfde resultaat.

Probleem is ook dat ik vooral natuurfotografie doe, en kou sowieso niet fijn is voor batterijen (dus de afgelopen maanden was het wat lastig om het toestel de schuld te geven). Ik vind het echter wel heel storend, vooral als je in de kou batterijen verwisselt en het toestel na 2 foto's zegt dat je de batterijen moet wisselen. Let wel, soms gaat het wel wat langer goed. Maar de batterij-waarschuwing zie ik regelmatig, en dat hoort niet.

Camera is van april 2007. Op zich buiten de garantie, maar ik heb wel een verzekering van 3 jaar incl garantiedekking. Dus misschien moet ik die maar eens aanspreken. Officieel moet dat via de winkel, maar die is ermee opgehouden (om het makkelijk te maken...).

Ik kan je dus niet concreet verder helpen, maar je bent dus niet de enige :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Snowy112, thnx voor je reply. Nu je over de canon-site begint, begon in mijn achterhoofd een belletje te rinkelen over een registratie van een of andere camera toendertijd ;)
Deze registratie heb ik dus nu gebruikt om via hun webform dit verhaal te communiceren.

Eddey, ik houd je op de hoogte als ik een update heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-08 15:09

mennovanw

Canon? You can!

Naar alle waarschijnlijkheid is de DC-DC converter naar zijn grootje (zo specificeert Canon het i.i.g. als ze van die klacht gerepareerd terug komen). Het komt wel vaker voor bij de A-serie Powershotjes, maar niet overmatig veel. Gewoon garantie claimen.

Ow en Eddey, als de sodemieter ETBass bellen http://www.etbass.nl/contact.html want de A710's worden gewoon 2 jaar na aankoopdatum gefixed bij mijn weten. Garantieverzekering of niet.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn A70 had dit ook. Heb maar gewoon een andere camera gekocht. Maar als het onder de garantie zou vallen valt het altijd te proberen om eens bij Canon aan te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich87
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 15:39
mennovanw schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:10:
Ow en Eddey, als de sodemieter ETBass bellen http://www.etbass.nl/contact.html want de A710's worden gewoon 2 jaar na aankoopdatum gefixed bij mijn weten. Garantieverzekering of niet.
Canon geeft tegenwoordig inderdaad 2 jaar garantie op camera's, ook met terugwerkende kracht op oudere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
:(

We have a reply:
Geachte heer, mevrouw dnhelle,

Hartelijk bedankt voor uw e-mail aan Canon.

Helaas moeten wij u meedelen dat het er waarschijnlijk een technisch defect aan
de PowerShot A700 voorligt en u deze dient aan te bieden voor reparatie.

U kunt de PowerShot A700 aanbieden via uw dealer, die er dan voor zorgt dat de
camera bij ons gautoriseerde service center aangeboden wordt of u kunt uw
Powershot A700 rechtstreeks naar één van onze geautoriseerde service centra
sturen of brengen.
De contactgegevens van onze service centra kunt u terugvinden op:
http://www.canon.nl/Suppo...rvices_locator/index.aspx

Met vriendelijke groeten,

Canon Support Center
Iemand ervaring met deze retournering?
Heb het gevoel dat ik wordt weggezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

dnhelle schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:54:
Heb het gevoel dat ik wordt weggezet..
Wat verwacht je? Dat jij en je camera door twee blonde fotomodellen opgehaald en naar het service-center gebracht worden, alwaar jij een massage van die twee dames krijgt terwijl de techneuten met je camera in de weer gaan? Inleveren of opsturen is de standaardprocedure. En ze zeggen niets over de kosten omdat die pas na het vaststellen van de oorzaak van het defect aan te wijzen zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Sorry, ik vraag alleen maar om ervaringen op dit punt. Maar het is al duidelijk hoor.
Bedankt voor de moeite.
Pagina: 1