Toon posts:

Geluid en beeld niet synchroon Philips..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geluid en beeld niet synchroon..

Bij het afspelen van een DVD op mijn Soundbar HTS8140/12 is of het geluid te snel of het geluid te langzaam..
Op mijn tv zie de beelden te laat bewegen ten opzichte van het geluid..

Is dit een instelling?..

TV: Philips 42PFL7603D/10
Soundbar: Philips HTS8140/12

Iemand sugesties?..

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 09:14
Alle techniek in moderne TV's vertraagt het beeld. Wanneer je het geluid door een ander apparaat laat afhandelen, wordt het geluid onvertraagd doorgegeven. Vooral oude geluidsapparatuur krijgt hierdoor problemen.

Deze vertraging wordt door de TV en geluidsapparatuur vanzelf op elkaar afgestemd, indien de apparatuur via HDMI wordt aangesloten.

Je apparatuur is nieuw genoeg en je hebt de DVD-speler waarschijnlijk dus analoog aangesloten. Hierbij moet je de vertraging handmatig instellen. Op zoek dus naar de Audio Delay instelling!

Verwijderd

Topicstarter
FrenzyFreak schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:11:
Alle techniek in moderne TV's vertraagt het beeld. Wanneer je het geluid door een ander apparaat laat afhandelen, wordt het geluid onvertraagd doorgegeven. Vooral oude geluidsapparatuur krijgt hierdoor problemen.

Deze vertraging wordt door de TV en geluidsapparatuur vanzelf op elkaar afgestemd, indien de apparatuur via HDMI wordt aangesloten.

Je apparatuur is nieuw genoeg en je hebt de DVD-speler waarschijnlijk dus analoog aangesloten. Hierbij moet je de vertraging handmatig instellen. Op zoek dus naar de Audio Delay instelling!
Heb mijn apparatuur via HDMI aangesloten.. Wat zou betekenen dat het vanzelf op elkaar afgestemd zou worden.. Dit gebeurd dus niet.. Maar ik zal de instellingen nog eens goed nalopen.. Ik vind namelijk ook dat de apparatuur nieuw genoeg moet ziojn om dit soort zaken op te vangen..

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 09:14
In dat geval zul je de Auto Lip-Sync moeten aanzetten, die aanwezig zou moeten zijn. (Wellicht op audio én TV)

[ Voor 13% gewijzigd door FrenzyFreak op 02-03-2009 15:54 ]