Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Faxen] Via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben momenteel een analoge telefoonlijn aansluiting van KPN, en ADSL van XS4ALL.
Nu willen wij binnenkort VOIP van XS4ALL gaan gebruiken, en hebben de lijn van KPN niet meer nodig. (behalve voor de verbinding van xs4all)

Alleen zitten we dan met het volgende probleem.

We krijgen een paar faxen per maand (laten we zeggen gemiddeld 2), en daar willen we niet de telefoonlijn van KPN voor houden, maar dit via internet doen.

Ik heb op internet gezocht naar verschillende fax-services die via internet gaan, maar dan zit je meestal aan +10 euro per maand.

Weten jullie misschien nog online faxdiensten die niet zo duur zijn (of het liefst gratis) maar waar ik wel een eigen nummer bij krijg?

Mvg.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Als een 084 nummer goed genoeg is kun je gewoon de gratis fax-2-email diensten als eFax en XoIP gebruiken.

//Edit: Even een link toegevoegd voor eFax. Op hun normale site kom ik de gratis dienst niet direct tegen, maar via tig bedrijven kun je hem gewoon aanvragen. Deze link gaat via koekjes.net, maar als je even googled naar "efax gratis" dan kom je alle smaken tegen die je wilt hebben. Maakt echter niks uit, behalve het logo is de dienst hetzelfde.

[ Voor 73% gewijzigd door Nijn op 02-03-2009 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik heb e-fax geprobeerd, en het ziet er goed uit, alleen zit in het gratis pakket geen mogelijkheid tot het versturen van faxen. Is er een andere dienst die dit wel (gratis en anders goedkoop) aanbied?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Faxen verzenden is inderdaad een ander verhaal. XoIP bied die dienst aan zonder vaste maandlasten, maar echt gemakkelijk is het niet. (Document moet naar specifiek PDF formaat, telefoonnummer moet precies goed ingevoerd worden, niet echt gebruiksvriendelijk). Ik zou het echter anders aanpakken.

Je hebt reeds een fax apparaat. Sluit die op je VoIP lijn aan en kijk of het werkt. (Vaak wel). Natuurlijk moet je dan wel het faxnummer dat in je apparaat staat ingesteld veranderen naar het efax nummer. En je moet het apparaat even wijsmaken dat hij niet iedere keer de telefoon hoeft aan te nemen.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 16:45
Voor het ontvangen van faxen kun je een faxmail nummer aanvragen bij KPN via mijnkpn. Daarnaast hangt het van het modem af dat je van XS4all krijgt, maar als je de fritz!box krijgt zou je daar faxen mee kunnen otnvangen en ook versturen via een onooglijk programma van AVM, de leverancier.
Ik heb verzenden getest en dat werkt naar behoren, ook ontvangen zou geen probleem moeten zijn.

specs