Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Iexplore zorgt voor vele trage PC's

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 20:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Sinds een paar weken, merk ik bij meerdere PC's zowel op mijn werk als in thuis gebruik dat deze na een tijdje browsen nauwelijks reageren.

In alle gevallen die ik heb kunnen testen werd er gebruik gemaakt van:

- XP Pro 32 bit
- IE6 en IE7
- Meest recente Flash versie
- SP2 en SP3 (met alle laatste updates)
- MCafee of NOD32

Geconstateerde overeenkomsten op de PC's:"

- Bij IE6 een mem gebruik van rond de 200MB
- Bij IE7 een mem gebruik van rond de 150MB
- Bij beide browsers op het moment van ellende veel Read/Write I/O
- CPU belasting bijna 0%

Op veel PC's het probleem geconstateerd en het gebruik van een PC met alle updates op SP3 met IE6 of IE7 of een PC met SP2 en IE6, verschillende virus scanners (MCafee en NOD32) hebben allemaal dezelfde problemen.

Ik heb geprobeerd vele add ins te disablen, Flash weer geupdate, registry opschonen, maar niets helpt. Op meerdere PC's dit probleem nu al gemerkt en sinds een aantal weken, waardoor ik het vermoeden krijg dat een update van MS zelf ten grondslag ligt die zowel op SP2 als op SP3 geinstalleerd wordt. Wanneer IE gekilled wordt, werkt IE daarna voorlopig weer normaal totdat het weer fout gaat. Het is niet zo dat Internet Explorer not responding is.

Helaas heb ik via mijn zoekopdrachten niet meer meldingen via google of got kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 02-03-2009 11:27 ]

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Wat start er zoal mee op indien je Windows opstart? Over hoeveel geheugen beschikken deze PC's?
Mits je sprak van virusscanners weet ik van uit het verleden dat bijvoorbeeld Norton een nogal geheugen-
vretend programma was (als dit met andere virusscanners ook zo is weet ik echter niet zo zeer, zoals deze
in uw geval).

Over browsers zelf kan ik misschien ook eens het advies geven om eens te experimenteren met 'Firefox' of
een andere browser.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb mijn eigen PC volledig getuned staan en sinds januari opeens last van lag e.d. met IE7.
Er start niets extra's mee op, eerder minder dan normaal ;)
NOD32 draait als een zonnetje en zorgt niet voor problemen.
Geheugen is geen issue, is zeker geen swapping (2GB intern, kernel in het mem geladen en nog zat geheugen over).

PC's op werk hebben meestal 1GB geheugen en gebruiken MCafee. Ook hier zijn de problemen eind jan begin feb opgetreden en is ook swapping niet de oorzaak van het probleem. Niemand heeft bij ons ook nog kunnen doorgronden wat de oorzaak is.

Het probleem zit hem enkel in IE (6 of 7). Firefox heeft er geen last van. Echter heb ik geen zin in een workaround, maar een oplossing.
Ik vermoed dat het een update van MS is, eventueel adobe flash. Dat is het enige wat rond die tijd allemaal geupdate is op alle PC's.

Met google vond ik ook 1 persoon die hetzelfde probleem heeft met Vista 32bit met IE7 echter op het expert forum daar, heeft geen van de aangedragen opties voor een oplossing gezorgd.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat er zo weinig mensen zouden zijn met dezelfde problemen, of het moet zo zijn dat veel mensen nog niet alle laatste patches hebben en dit in combinatie met IE. Mijn PC thuis en de PC's op werk verschillen teveel van elkaar om daar iets uit af te leiden.

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 02-03-2009 23:01 ]

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Kun je eens nader verklaren wat je zoal bedoelt met het 'tunen' die je in januari deed?
Soms kun je het zodanig tunen dat je systeem toch i.p.v optimaliseert, er onstabieler van wordt.

Misschien toch iets die in MCafee of NOD32 er mee te maken heeft (iets blokkeren van de werking van de browsers, iets beginnen scannen of controleren bij bepaalde handeling, ...).

Is er echt niets anders die tegelijkertijd (dus op het moment van de problemen) veel geheugen slorpt of toch nog één of andere soortgelijk programma die enige problemen heeft?
(k'vraag het maar om je eventueel toch te kunnen helpen hoor)

Anders kun je misschien eens verdere hulp nog zoeken op de website van microsoft(?)

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb al maanden geleden mijn PC getuned en in Januari waren er MS updates etc.
Zoals gezegd heb ik hier op werk ook last van en dit zijn gewoon XP SP2 en SP3 installatie.

Het ligt 100% zeker niet aan de Virusscanner, geheugen, cpu, hdd ;)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gaat het om bepaalde sites? 20 tabs open o.i.d.?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Noork schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:59:
Gaat het om bepaalde sites? 20 tabs open o.i.d.?
IE6 heeft geen tabs ;)
Het blijft op diverse sites hangen, geen duidelijk aan te merken oorsprong.
Tweakers, marktplaats, youtube, andere tech websites etc.

En of er nou 1 site open staat of 5, het maakt allemaal niet uit. Zoals gezegd, gaat het niet om het geheugengebruik, cpu usage etc.

Het enige wat opvalt is dat het aantal I/O read en write van Iexplore.exe buitensporig hoog is op al die systemen en het geheugengebruik opeens richting de 200MB schiet. PC lagged daarna volledig, zonder dat iets niet responding is.

Maar gaarne voor allen, lees nou wat ik al eerder heb geschreven want ik blijf alles herhalen ;)
Daarnaast op een ander expert forum waar men er ook niet uit is gekomen bij een ander persoon op een Vista systeem.

Er is ook niets in de logging te zien of in de performance tabs naast die I/O wat opvallend is.

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 03-03-2009 10:53 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijder eens de Windows Updates van rond die tijd, kost even wat tijd en energie. Zorg er wel voor dat je dit eerst uitvoert op een testmachine ;)

offtopic:
dit is natuurlijk gebaseerd op jouw uitleg dat je denkt dat het om een update gaat

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 03-03-2009 10:58 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:57:
Verwijder eens de Windows Updates van rond die tijd, kost even wat tijd en energie. Zorg er wel voor dat je dit eerst uitvoert op een testmachine ;)

offtopic:
dit is natuurlijk gebaseerd op jouw uitleg dat je denkt dat het om een update gaat
Dat is idd een optie, die ik zou moeten bekijken of dit haalbaar is. Op mijn eigen systeem helaas niet omdat ik de $NTuninstall folders verwijder na 2 weken.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Download anders eerst Process Explorer van Microsoft om te kijken welke DLL's Internet Explorer allemaal aanroept. Misschien dat je daar wijzer van kan worden (voordat je alle updates gaat verwijderen).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1