Sinds een paar weken, merk ik bij meerdere PC's zowel op mijn werk als in thuis gebruik dat deze na een tijdje browsen nauwelijks reageren.
In alle gevallen die ik heb kunnen testen werd er gebruik gemaakt van:
- XP Pro 32 bit
- IE6 en IE7
- Meest recente Flash versie
- SP2 en SP3 (met alle laatste updates)
- MCafee of NOD32
Geconstateerde overeenkomsten op de PC's:"
- Bij IE6 een mem gebruik van rond de 200MB
- Bij IE7 een mem gebruik van rond de 150MB
- Bij beide browsers op het moment van ellende veel Read/Write I/O
- CPU belasting bijna 0%
Op veel PC's het probleem geconstateerd en het gebruik van een PC met alle updates op SP3 met IE6 of IE7 of een PC met SP2 en IE6, verschillende virus scanners (MCafee en NOD32) hebben allemaal dezelfde problemen.
Ik heb geprobeerd vele add ins te disablen, Flash weer geupdate, registry opschonen, maar niets helpt. Op meerdere PC's dit probleem nu al gemerkt en sinds een aantal weken, waardoor ik het vermoeden krijg dat een update van MS zelf ten grondslag ligt die zowel op SP2 als op SP3 geinstalleerd wordt. Wanneer IE gekilled wordt, werkt IE daarna voorlopig weer normaal totdat het weer fout gaat. Het is niet zo dat Internet Explorer not responding is.
Helaas heb ik via mijn zoekopdrachten niet meer meldingen via google of got kunnen vinden.
In alle gevallen die ik heb kunnen testen werd er gebruik gemaakt van:
- XP Pro 32 bit
- IE6 en IE7
- Meest recente Flash versie
- SP2 en SP3 (met alle laatste updates)
- MCafee of NOD32
Geconstateerde overeenkomsten op de PC's:"
- Bij IE6 een mem gebruik van rond de 200MB
- Bij IE7 een mem gebruik van rond de 150MB
- Bij beide browsers op het moment van ellende veel Read/Write I/O
- CPU belasting bijna 0%
Op veel PC's het probleem geconstateerd en het gebruik van een PC met alle updates op SP3 met IE6 of IE7 of een PC met SP2 en IE6, verschillende virus scanners (MCafee en NOD32) hebben allemaal dezelfde problemen.
Ik heb geprobeerd vele add ins te disablen, Flash weer geupdate, registry opschonen, maar niets helpt. Op meerdere PC's dit probleem nu al gemerkt en sinds een aantal weken, waardoor ik het vermoeden krijg dat een update van MS zelf ten grondslag ligt die zowel op SP2 als op SP3 geinstalleerd wordt. Wanneer IE gekilled wordt, werkt IE daarna voorlopig weer normaal totdat het weer fout gaat. Het is niet zo dat Internet Explorer not responding is.
Helaas heb ik via mijn zoekopdrachten niet meer meldingen via google of got kunnen vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 02-03-2009 11:27 ]