Toon posts:

Upgrade PC (advies gevraagd)

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een oude pc van rond de 5 jaar. Nog met een AMD 2100+ en een ATI Radeon 9700 pro.

Ik ben dus van plan mijn pc te upgraden naar een die de huidige games kan draaien(denk bijvoorbeeld aan Empire: Total War).

Voldoen de volgende nieuwe onderdelen om Total War op High te spelen;

- Asus P5K-VM, S775, FSB1333, DDR2
- Intel Dual Core E5300 2,6 ghz. 800 Mhz 3MB
- 2048 mb werkgeheugen
- Geforce 9800 GTX+ PCI 512mb

Is dit te minimaal of kan ik hier goed mee gamen. Alle games dus wel op high hé.

Als hier een algemene draad voor is hoor ik dat wel.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 15:11
Het is makkelijk als je aangeeft wat je budget is. Verder houdt ook rekening met de voeding als je je oude voeding wilt behouden, hoeveel watt is deze en heeft hij de benodigde aansluitingen?

En probeer voor 4gb ram te gaan zeker als je vista gaat draaien.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:58
Hallo Wackyharbor, welkom op GoT.
Is dit te minimaal of kan ik hier goed mee gamen. Alle games dus wel op high hé.
Dit is natuurlijk heel erg afhankelijk van welke games en op welke resolutie.

Een aantal tips
1) een goede voeding
2) kijk eens naar benchmarks van games die je speelt voor de nu geselecteerde kaart en een ATI HD4850
3) 4GB geheugen kost bijna niets meer tegenwoordig, dus waarom maar 2 GB?

Wat is je budget?

De centrale topics zijn overigens hier vermeld: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht :)

Specs

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou zeker voor een andere processor gaan, zeker als je bovenstaande setup wil gebruiken. Betreft geheugen: daar zit zeker verschillen in. 2048MB werkgeheugen geeft weinig aan, hoeveel MHz moet die latjes gaan draaien?

Kortom; je moet iets meer tijd in je topicstart steken.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Wat werkgeheugen betreft, dat is mij geadviseerd door de pc-winkel. Uiteraard is 4 gb een stuk beter, zeker qua de kosten tegenwoordig.

Mijn budget is rond de € 600,00. (realistisch?)

Heb op dit moment een voeding van 400 wtt.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:38

Emiel1984

Made in NL

Outerspace schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:56:
Ik zou zeker voor een andere processor gaan, zeker als je bovenstaande setup wil gebruiken. Betreft geheugen: daar zit zeker verschillen in. 2048MB werkgeheugen geeft weinig aan, hoeveel MHz moet die latjes gaan draaien?

Kortom; je moet iets meer tijd in je topicstart steken.
Met ^^ en daarbij kan je beter even de snelheid van je werkgeheugen vermelden. Je bord kan 1333 aan maar ga je ook geheugen aanschaffen met een bus van 1333 (overkill naar mij idee) of koop je de goedkoopste die je kan vinden (zou best veel kunnen schelen op performance, bottleneck word werkgeheugen). Zelf bezit ik een E8400 met 8800gt welke games als gta4, nfs underground, mirror's edge en meer soepel kan draaien op een 22" scherm op defaulth resolutie (1680x1050). Mijn werkgeheugen is wel een 10** van een A merk. Al mijn componenten zijn niet de goedkoopste die ik kon vinden maar welke na reviews voor mij als beste uit de test kwamen. Bijvoorbeeld een Asus vk ipv een b merk voor 30 euro minder omdat de asus een betere koeling had. Suc6 en zoek voor jezelf nog even verder. Het kost wellicht wat tijd maar dan is een post hier op het forum waarschijnlijk ook niet meer nodig.

Edit: De voeding lijkt mij voldoende mits het niet een tr*st of iets dergelijks is. Die merken kunnen niet altijd continue de 'energie' leveren. Ze gaan dan snel kapot. Daarnaast bevorderd een goede voeding de levensduur van de rest van je componenten(betere filters, stabielere voeding).

[ Voor 10% gewijzigd door Emiel1984 op 02-03-2009 11:11 ]

[LTS][MTS][HTS]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk hier eens: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht
Welke hardware je moet kopen is iets dat je prima zelf uit kunt zoeken, dit topic gaat daarom dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.