[Exchange 2007] Custom folders en bezorgregels

Pagina: 1
Acties:

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Hoi,

Voor mijn werk beheer ik de Exchange omgeving en ik zit met een vraag. We beheren een aantal (kleine) vestigingen in het land die hun mailboxes centraal bij ons hebben staan. Voor de algemene mailbox van de vestigingen zou ik graag een Custom Folder aanmaken met hierop een bezorgregel.

Is het dus mogelijk om vanaf centraal te regelen dat als een Mailbox over een bepaalde Custom Attribute beschikt hij het volgende krijgt:
- een Custom folder onder bijvoorbeeld Postvak In
- een bezorgregel die er voor zorgt dat berichten van een bepaalde afzender automatisch in deze Custom Folder komen.

Gebruikte software:
- Server: Exchange 2007 (Standard Edition)
- Clients: Hoofdzakelijke Outlook 2003

Ik heb zelf al het een en ander geprobeerd met Custom Folders maar ik kom er nog niet echt uit, vandaar mijn vraag :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Dat kun je toch gewoon opzetten met Server Rules vanuit Outlook? Een rule die je op de server bewaard blijft gewoon altijd gelden, ongeacht waar/hoe je met de client aanlogt, e.g. van verschillende lokaties of OWA.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
maartena schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:40:
Dat kun je toch gewoon opzetten met Server Rules vanuit Outlook? Een rule die je op de server bewaard blijft gewoon altijd gelden, ongeacht waar/hoe je met de client aanlogt, e.g. van verschillende lokaties of OWA.
Klopt. In het komende jaar zullen er een groot aantal vestigingen overgaan op onze nieuwe omgeving, oftwel vaak zal er een nieuwe mailbox aangemaakt moeten inclusief deze regel. En ik verwacht dat als je dit iedere keer handmatig moet instellen dat je het dan snel vergeet. (Klopt dat dit in onze uitrol documentatie moet).

Maar het liefst zou ik dus vanaf de server een policy aanmaken dat als een mailbox over een bepaalde attribuut beschikt automatisch deze map + regel krijgt