Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Laatst bekende juiste configuratie, hoe herstellen?

Pagina: 1
Acties:

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Laatst bekende juiste configuratie werkt, hoe herstel ik dit?

Heel simpel, systeem werkt perfect met laatst bekende juiste configuratie. Er zijn geen systeem herstel punten. Hoe herstel ik dit? Dus dat hij in feite de huidige configuratie overschrijft? :)

Sorry voor de 'noob' vraag, ik heb Google gebruikt. ;(

Besturingssysteem is Windows Vista..

[ Voor 6% gewijzigd door Red-Front op 02-03-2009 11:05 ]

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 12:54
Als ie opgestart is met de laatste bekende juiste configuratie, zal hij daar volgens mij altijd mee blijven opstarten zover ik weet!

Interpolis, glashelder!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 13:09
Waarom wil je terug naar een andere juiste configuratie als je huidige goed werkt?
Zodra je inlogt wordt de configuratie van dat moment weggeschreven als Laatst bekende juiste configuratie.
De optie om dat te herstellen werkt dus alleen als Windows al voor het inloggen problemen geeft.

[ Voor 55% gewijzigd door St00mwals op 02-03-2009 10:41 . Reden: Meer info toegevoegd. ]

• Red-Front
St00mwals schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:40:
Waarom wil je terug naar een andere juiste configuratie als je huidige goed werkt?
Ik heb niet gezegd dat hij dat deed.. hij werkt niet goed met de huidige 'configuratie'.
TheIbex schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:39:
Als ie opgestart is met de laatste bekende juiste configuratie, zal hij daar volgens mij altijd mee blijven opstarten zover ik weet!
Bij mij dus niet.. 8)7

• St00mwals
Tijdens het opstarten van je systeem druk je op F8.
Dit doe je op het moment dat je het BIOS start scherm hebt gehad en voordat je grafische boot logo van Windows ziet.
Nu kom je in een menu waar je ook kunt kiezen uit veilige modes e.d.
Hier kies je vooe laatst bekende juiste configuratie herstellen.

Dit is dus de configuratie die is opgeslagen op het moment dat je voor de laatste keer hebt kunnen inloggen in Windows. Als je nu dus nog steeds kunt inloggen in Windows, dan heb je hier helaas niks aan.

• Red-Front
St00mwals schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:52:
Tijdens het opstarten van je systeem druk je op F8.
Dit doe je op het moment dat je het BIOS start scherm hebt gehad en voordat je grafische boot logo van Windows ziet.
Nu kom je in een menu waar je ook kunt kiezen uit veilige modes e.d.
Hier kies je vooe laatst bekende juiste configuratie herstellen.
Dat doe ik dus, maar ik kan het niet herstellen, alleen gebruiken.. of is jou Windows Vista anders dan die van mij? :?

• St00mwals
Red-Front schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:05:
[...]
Dat doe ik dus, maar ik kan het niet herstellen, alleen gebruiken.. of is jou Windows Vista anders dan die van mij? :?
Als je die selecteerd, dan start Windows daar direct mee op en is je Windows hersteld.

Mocht je deze configuratie veilig willen stellen door op een CD ofzo te branden, volgend mij kan dat niet. Het enige wat je dan zou kunnen doen is hiermee opstarten en dan een herstelpunt maken.

• Red-Front
Ik heb de optie "Laatst bekende juiste configuratie gebruiken", maar niet herstellen dus?
.. ik voel me zo dom :P

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Red-Front schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:38:
Ik heb de optie "Laatst bekende juiste configuratie gebruiken", maar niet herstellen dus?
.. ik voel me zo dom :P
Als je dat punt nu pakt, en ermee opstart, kan je dan niet een herstelpunt aanmaken? :)

• Red-Front
r0b schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:40:
[...]

Als je dat punt nu pakt, en ermee opstart, kan je dan niet een herstelpunt aanmaken? :)
Dat is een goed idee, dat ga ik proberen! Creatief hoor. _/-\o_

• St00mwals
Red-Front schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:18:
[...]

Dat is een goed idee, dat ga ik proberen! Creatief hoor. _/-\o_
Hoe is het gegaan, heb je Windows weer aan de praat gekregen?

[ Voor 0% gewijzigd door St00mwals op 06-03-2009 09:02 . Reden: Type foutje ]

Pagina: 1