Aantal vragen / problemen Marantz SR5003.

Pagina: 1
Acties:

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Heren,

Ik heb al enige tijd een Marantz SR5003, prima reviever… en sinds gisteren mijn Keff 2005.3 surround set vervangen voor 4 warfedale’s Diamond 9.1 en een 9CS Centerspeaker.

De set klinkt echt super… alleen krijg ik een aantal dingen niet voor elkaar.
Bij het luisteren van audio, afgespeeld via mijn Playstation 3, komt het geluid alleen over de 2 voorspeakers. Ik wil echter graag dat het geluid over alle speakers word weergegeven.

Ik heb hier in de winkel al naar gevraagd, maar kom er niet uit, het geluid blijft enkel uit de voorspeakers komen.

Ik heb het vermoeden dat dit samenhangt het mijn 2e probleem.
De automatische speaker setup, die je kan uitvoeren met de meegeleverde setup microfoon verloopt niet goed.

Na het uitvoeren krijg ik een analyze error, en staat er bij de 2 achterspeakers dat ze wel gevonden zijn (yes) maar er achter staat error… lekker vage omschrijving :+

Iemand hier ervaring mee? Ik kan niet verzinnen wat ik fout doe.

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, ik ben er al een tijdje mee bezig, maar kom er niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Extera op 02-03-2009 10:50 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:07
Ik ken de Marantz niet, maar over het algemeen werken die auto-setups ongeveerd gelijk. Staat er in de manual niets specifiek over dit type error? Onkyo heeft daar bijv. wel iets over staan in de manual.
Loop nog eens alle kabels langs en let op of je de rears niet verward hebt met de surrounds. Onkyo noemt het bijv. de Surround L/R (die je ook voor 5.1 nodig hebt) en de Surround Back L/R (voor 7.1 of biversterking van de fronts). Als je ze dan op Surround Back L/R aansluit, maar geen speakers op Surround L/R zal hij een error geven (SP Detect Error o.i.d.).

Hoe heb je de PS3 met de receiver verbonden?
En heb je dit al eens bekeken: http://manuals.playstatio...settings/audiooutput.html
[Linear PCM 2 Ch.] audio is set to be output from all output connectors by default.
Als je surround wil, maar de bron gewoon geen surround is, dan zul je de versterker op All Stereo of Dolby ProLogic IIx o.i.d. moeten zetten.

PS: en met de PS3 heb ik ook geen ervaring :9

• Extera
Ik denk dat de rear's dan inderdaad verkeerd zijn aangesloten,
Ik ga er mee aan de slag.

Als dat eenmaal werkt ga ik verder met het eerste probleem, maar misschien dat het zichzelf oplost.

thanks

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Extera schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:42:
Als dat eenmaal werkt ga ik verder met het eerste probleem, maar misschien dat het zichzelf oplost.
Er zijn eigenlijk maar twee redenen waarom je geen geluid over de andere speakers krijgt inderdaad, jouw probleem van het mogelijk verkeerd (of niks) aangesloten zijn en dat het bronmateriaal niet in meerkanaals formaat wordt overgestuurd.

Je bent overigens niet verplicht de automatische setup te volgen, het voordeel van de handmatige is in dit geval dat je in ieder geval snel kan horen dat al je luidsprekers het doen. Je kan daarna dan altijd nog de automatische setup draaien.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:31
Ik heb zelf een SR6003 en verwacht dat dit in grote lijnen hetzelfde zal werken als de SR5003. Zelf gebruik ik een 5.1 opstelling en heb Surround Back bij Speaker size op None staan en daar dan ook niets op aangesloten.

Als je naar manual setup gaat en dan naar Speakers level kan je aan de hand van het testsignaal luisteren of de afzonderlijke speakers werken.

Ik heb het even gechecked maar bij mijn SR6003 lijkt stereo muziek vanaf de PS3 ook enkel als 2.1 te beluisteren.

[ Voor 16% gewijzigd door kwiebus op 02-03-2009 19:08 ]

• Extera
Het probleem is deels opgelost.

Ik heb inderdaad per ongeluk de surround speakers op de surround back uitgangen aangesloten.
Ik heb ze nu juist aangesloten, en de automatische configuratie werkt naar behoren.

Hierna heb ik nog eens geprobeerd om muziek via de PS3 af te spelen via PLII Music. Deze instelling verschijnt echter niet op de reciever.

Als ik via mijn mediacenter muziek luister lukt het wel heb ik gemerkt, PLII 'music' verschijnt in de opties op de reciever, en er komt geluid uit alle speakers.

Na de auto setup zag alles er qua settings prima uit.

Ik laat het afspelen via de PS3 nog even voor wat het is...

Ik heb echter nog een vraag, hebben jullie toevallig geprobeert een UPC Mediabox aan te sluiten via HDMI?
Als ik de box direct op de TV aansluit werkt deze prima, alleen via de reciever geeft hij problemen.

Als ik de box uitzet (stekker eruit) en dan weer aan, kan krijg ik gewoon beeld op mijn tv via de reviever.
Als ik de box vanuit standby aanzet lijkt de reciever het signaal niet meer te begrijpen oid, want ik krijg dan geen beeld meer op mijn tv. Ik moet de box dan resseten door de stroom er af te halen en weer erop te zetten.

Buiten dat het vervelend is, is het denk ik ook niet goed voor de box.
Iemand hier een idee over?

Bedankt voor de hulp tot dusver :)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:31
Ik heb voor de grap de PS3 eens optisch aangesloten. Auto settings geeft dan stereo aan op het display van de receiver. Als ik dan naar M-CH Music switch kan ik wel geluid uit alle speakers krijgen. Als ik dan vervolgens switch naar HDMI dan werkt het nog steeds maar als ik dan vervolgens een spel op start dan springt de receiver naar MULTI-CH 7.1 en dan kan je daarna bij enkel muziek geen geluid meer uit alle speakers krijgen.

• Extera
Beetje vreemd,

Ik zal het eens testen als in een optisch kabeltje ergens kan vinden :P

Niemand een idee over die UPC box?

Pagina: 1