Toon posts:

Scanner voeden vanuit PC??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Graag even wat feedback op het volgende idee:

Mijn ouders hebben een scanner (Artec)waarvan de voeding kapot is (12V@15W). Ik dacht ik pak een standaard regelbare stekkertrafo (steek je zo in wandcontactdoos). Het ging dus niet echt lekker, de scans waren erg onduidelijk.

Nu zag ik dat het origineel een geschakelde voeding was en daarom kocht ik bij Wiener electronica een geschakelde voeding van 12V@10W voor 9.95. Dit was wel wat te weinig vermogen, maar de verkoper had wel het idee dat het zou moeten werken.

Thuisgekomen bleken de scans al van veel beter kwaliteit te zijn, maar 10W was te weinig, want de lichtbalk knipperde (was ook duidelijk te zien op de scans).

Nu heb ik nog 2 opties:

Ik koop eenzelfde voeding en zet deze parallel. Maar ik vraag mij af of dit kan?

Ik tap 12V af van de PC voeding en gebruikt dan dus de PC als 12V voeding.

Graag jullie mening en of andere ideeen!

PS: De scanner komt van Mycom en die kunnen niet even een nieuwe voeding regelen :(

Verwijderd

Koop een HP 3400 voor 249,- dan weet je tenminste wat je koopt... die klote bokkie wokkie troep moet gewoon bij de aldi blijven.

Verwijderd

Je kan em wel op een oude pcvoeding aansluiten... De gele en de zwarte draad van de molex gebruiken: geel naar rood, Zwart naar... zwart

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het dus de bedoeling de voeding (AT) van de pc te gebruiken, waarop de scanner is aangesloten...

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Dat zegt 'ie dus ook.
Een molex-aansluiting is zo'n stroomstekkertje wat je in je CD-ROM-drives & harde schijven steekt. Daar heb je ook contrastekkers van, je steekt er een contrastekker op en je pakt de gele, dat is +12 volt, en je pakt een zwarte (maakt niet uit welke van de twee) dat is de massa.
Dan heb je een 12-volt-voeding die genoeg vermogen kan leveren.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Oeps,

thx

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op maandag 26 februari 2001 17:27 schreef pentagon het volgende:
Koop een HP 3400 voor 249,- dan weet je tenminste wat je koopt... die klote bokkie wokkie troep moet gewoon bij de aldi blijven.
ROFL, bokkie wokkie, tjap tjoi
Pagina: 1