alternatief voor nautilus?

Pagina: 1
Acties:

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01 05:06
Wat ik dus zou willen:
Een file-manager die het gedrag heeft van de verkenner in windows xp, ( niet als in de opvolgers )...
Dus links de mogelijkheid om uit te klappen in een tree en dan van links naar rechts te kopieren/verplaatsen.

Geprobeerd heb ik pas gelee midnight commander, maar dat is me te "dossie", en in het verleden thunar....
Er zijn meer file-manager, maar ik dacht ik vraag het ff voordat ik mijn nette install weer vervuil met allemaal libs..
Config-files zijn geen probleem overigens, duh....misschien zie ik zelf iets over het hoofd binnen nautilus.

Ik ben aardig gewend geraakt aan nautilus, daar niet van, maar als er een oplossing is voor het wat moeizame verplaatsen van files........

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

wat bedoel je eigenlijk , iets al explorer maar dan goed ofzo :P zo ja , is total commander dan niks voor je ?

Signature

Verwijderd

Edit 2: ik moet kijken in welk subforum ik aan het posten ben. :)

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 09:57 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:14

BCC

Eh, er is toch geen linux versie van total commander? http://www.ghisler.ch/wik...Total_Commander_for_Linux

Maar, heb je ook even gegoogled: http://opseast.wordpress....o-nautilus-and-konqueror/

[ Voor 35% gewijzigd door BCC op 02-03-2009 09:51 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Ik was zelf bijzonder gecharmeerd van PCman FM , volgens mij inclusief handleiding hoe Nautilus helemaal te vervangen :)

• neeroeter
Voor zover ik weet, kan je met nautilus niet van links naar rechts werken:
er is geen optie om de directory tree uit te klappen links zodat je direct kan verplaatsen c.q. kopieren.

ik vind dat een gemis omdat ik, althans grafisch, dan altijd met nieuwe vensters moet werken. Xp biedt die mogelijkheid wel zoals we allemaal weten.

De "commanders" ------- norton, midnight, e.a. vereisen weer een andere manier van werken.

Thunar is dacht ik de xfce verkenner, maar heeft basically geen ander gedrag dan nautilus, toch? :?

En tsja, ik heb liever geen kde stuff........nofi.......

Na een jaar of 4 ubuntu in dual-boot met xp, is dit gewoonweg een klein ergernisje....

Nog suggesties? Thanks alvast.

Okay, pcman zal ik eens proberen.....

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Euh... kies in bovenin het zijpaneel voor 'Boom' in plaats van 'Locaties' :?

• neeroeter
Pcman is niet te slecht, alleen binnen deze verkenner worden er geen progs geopend als ik bv. een pdf'je aanklik, of een .odf....
Nou ja, hij is wat uitgebreider dan nautilus....ff doortesten...

ha, ha @ tomato

Je hebt een leuk punt, die hele boom is me nog nooit opgevallen in een paar jaar nautilus.....

Een hele verbetering.

Thanks. ;)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 20:58
neeroeter schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:29:
Voor zover ik weet, kan je met nautilus niet van links naar rechts werken:
er is geen optie om de directory tree uit te klappen links zodat je direct kan verplaatsen c.q. kopieren.
Zie reactie boven mij :)
ik vind dat een gemis omdat ik, althans grafisch, dan altijd met nieuwe vensters moet werken. Xp biedt die mogelijkheid wel zoals we allemaal weten.
Daarnaast hoef je in de huidige versie van Nautilus (2.24.*) helemaal geen nieuwe vensters te gebruiken, je kan namelijk meerdere tabbladen openen.

• Victorius737
  • Laatst online: 11:33
De filemanager die het meest op windows explorer lijkt is volgens mij

XFE
Afbeeldingslocatie: http://roland65.free.fr/xfe/images/screenshot-s4.png

• neeroeter
Is dat KDE??
Dan weet ik het nog niet, hoor..... ;)

Tsja, die stomme "boom-view" binnen nautilus heeft me al heel gelukkig gemaakt. Maw. ik weet niet of ik nog meer nodig ga hebben....
( neeroeter volet zich een beetje een sul )

Maarre.......een beetje meanderen over file-managers kan nooit kwaad :)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-12-2025
Je kunt de default instellingen van nautilus aanpassen zodat je een analoge layout krijgt.

De optie heet: always_use_browser, deze staat geloof ik in de gconf-editor.
Moet je eens even zoeken in de help, evt.

Zoiets, als hier vermeld staat:
http://www.k12ltsp.org/mediawiki/index.php /Setting_the_Nautilus_file_manager_to_default_to_opening_folders_in_the_same_window

[ Voor 27% gewijzigd door Kosh66 op 02-03-2009 13:47 ]

• Victorius737
  • Laatst online: 11:33
[/quote]
So why XFE? Xfe is small, very fast and only requires the FOX library to be fully functional.
[quote]

Dus desktop environment independent.

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Victorius737 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:30:
[/quote]
So why XFE? Xfe is small, very fast and only requires the FOX library to be fully functional.
[quote]

Dus desktop environment independent.
pcmanfm ook hoor ;) , ik gerbruik hem sinds vandaag werkt wel aardig met openbox.

Keep it simple stupid

Pagina: 1