Toon posts:

IP adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik host tegenwoordig een online browser based game. Echter nu wil ik multiple accounts voorkomen dat niemand meer dan 1 account mag hebben.

Dit is erg lastig te controleren, maar ik dacht misschien is het mogelijk om een vanaf een bepaald IP adres maar 1 account aan te laten maken.

Echter weet ik niet precies hoe het tegenwoordig met die IP adressen gaat hebben alle internet gebruikers tegenwoordig een vast IP adres of veranderd dit elke keer dat ze verbinding maken ?

Want als het steeds veranderd kan het dus voorkomen dat iemand zich aanmeld met een bepaald IP adres en dat dagen erna iemand anders met het zelfde IP adres niet meer kan aanmelden.

Je houdt altijd het probleem dat mensen een proxy server kunnen gebruiken om meerdere accounts aan te maken maar ik kan het ze wel lastiger maken.

Hebben jullie nog betere ideeen om multi accounts tegen te gaan ?

Groetjes pMzQ,

• Benjamin1988
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-12-2025
volgens mij heeft ieder huishouden een vast ip voor buiten af..
het kan zijn dat ik er naast zit..
zit namelijk nog op school ;)

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-03 21:44

Midas.e

Is handig met dinges

Is dit niet meer iets voor Webdesign, Markup & Clientside Scripting ?
Even uit the top of my head, sessies? php.net > http://nl3.php.net/session

Hacktheplanet / PVOutput

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

De meeste ADSL verbindingen hebben een DCHP client.
Dus daar heb je al een probleem...

Daarnaast je gaat mensen missen die over een proxy werken.

Je zou zowieso al een mail adres filter toe kunnen passen, dan heb je al enige controle.

Zie antwoord hierboven (ben geen web guru ;))

[ Voor 9% gewijzigd door incinerator82 op 02-03-2009 08:41 ]

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 13:28
Kun je niet een cookie gebruiken? Die wordt opgeslagen op de PC van de gebruiker. Volgens mij herkent tweakers mij ook aan een cookie.
Nadelen zijn:
- Twee personen die een computer delen kunnen niet twee accounts gebruiken
- Iemand met 2 PCs kan alsnog twee accounts aanmaken

Voordeel is dat als twee personen een IP-adres delen, b.v. omdat ze achter een NAT zitten gewoon twee accounts kunnen gebruiken. (b.v. mensen die even vanaf hun werk spelen :P )

[ Voor 0% gewijzigd door kzin op 02-03-2009 08:58 . Reden: typo ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De meeste verbindingen hebben wel een vast ip adres tegenwoordig. Zeker zolang de gebruiker zijn modem/router niet uitzet.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[b][message=31575012,noline]

Voordeel is dat als twee personen een IP-adres delen, b.v. omdat ze achter een NAT zitten gewoon twee accounts kunnen gebruiken. (b.v. mensen die even vanaf hun werk spelen :P )
En iedereen met een thuisnetwerkje, aka 80% van alle internetgebruikers :D

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik gebruik al het schrijven van cookies, maar probleem is dat als mensen hun cookies verwijderen ze alsnog een account aan kunnen maken. Ook kun je maar 1 keer een e-mail adres gebruiken...

Met sessies heb ik nog nooit gewerkt dus misschien zit daar een deel van mijn oplossing in.

En je houdt het niet tegen dat bepaalde mensen op hun werk/school spelen en ook 1 account voor thuis.

Dit zou je alleen opvallen als je de log files gaat doorspitten...

Het voordeel dat je uit 2 accounts kunt halen is in mijn spel dat je 1 van je accounts als farm gebruikt en steeds aanvalt en zo makkelijk resources krijgt. Dit zou je dan kunnen limiteren dat je een target maar een x aantal keer mag aanvallen ofzo...

een ander voordeel van 2 account zou zijn dat je dubbel zoveel schepen hebt om aan te vallen, dit zou je kunnen verhinderen door het onmogelijk te maken door het onmogelijk te maken om in dezelfde sessie 2 verschillende accounts te gebruiken ?

Groetjes
pMzQ
Pagina: 1