Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Hey,

Ik probeer remote desktop op te zetten, maar het wil niet echt lukken.Wat ik allemaal heb gedaan:
- remote desktop aan de uitzonderingen toegevoegd bij windows firewall
- bij rechtsklik op deze computer - eigenschappen onder remote vinkjes gezet in beide checkboxes

- geprobeerd poorten te openen in mn router, ik heb een speedtouch, en ga dan in het menu naar game en application sharing, maak een nieuwe application aan, voer daar in bij port range in alle 4 de invulvelden 3389 in laar de dropdown menuutjes op any staan. Vervolgens assign ik die application aan mijn pc, maar dan gebeurd er iets vaags. Nadat ik op assign heb geklikt komt de application in de lijst te staan, maar geassigned aan de pc van mn ma...? Als ik dan ga kijken bij home network, en ik klik op mijn pc, staat daar weer wel dat de juiste application aan mijn pc is toegekend.

Echter als ik dan controleer via http://www.canyouseeme.org/ de poort 3389 krijg ik "connection time out"
Opgelost, een reset van de router werkte

Ik probeer nu in te loggen via remote desktop mobile op mn PPC,
vul daar bij computer Martijn in.
User name: Martijn
Password: degene waarmee ik inlog op mn pc
en domain het ip wat ik krijg bij diezelfde site http://www.canyouseeme.org/

Klik op connect, maar er gebeurd niks, staat een tijdje connecting, en dan Not connected.

Kan iemand me misschien verder helpen met dit op te zetten? Wat kan ik mogelijk fout doen?

Groeten

[ Voor 16% gewijzigd door Snuurtje op 02-03-2009 05:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Probeer eens al je firewalls uit te zetten. En als het mogelijk is, de router tussen je verbinding weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
In dit artikel op Petri staat hoe je met een speedtouch een poort moet moet door natten.
Ook wordt er in dit voorbeeld de RDP poort gebruikt.
Enable Alcatel SpeedTouch Pro with Static Port Mapping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
door natten? Dat is toch hetzelfde als ik nu al heb? Hij is open volgens die site dus dat zou niet meer nodig moeten zijn. En wat als ik het op hetzelfde netwerk wil testen op een andere pc? Op beide pc's staat winxp pro. Wat moet ik dan invullen bij remote desktop connection bij het invulveld met computer: Het locale IP adres, of ons algemene IP adres? beide werken niet namelijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Snuurtje op 02-03-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 05:04:
Probeer eens al je firewalls uit te zetten.
Of je maakt gewoon een exception aan in je firewall.
Eén vinkje zetten is genoeg.

PS: over welke Windows variant hebben we het?
Zoals ook in Windows Clients - Beleid zien we dat graag in je topictitel - en je zet het ook nergens in je startpost, niet echt handig ;)
Snuurtje schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:35:
En wat als ik het op hetzelfde netwerk wil testen op een andere pc? Op beide pc's staat winxp pro. Wat moet ik dan invullen bij remote desktop connection bij het invulveld met computer: Het locale IP adres, of ons algemene IP adres? beide werken niet namelijk.
Als je eerst zorgt dat het externe IP adres (je internet IP) ook daadwerkelijk doormapt naar één van je computers kun je dat wijzigen, of je moet gaan [search=remote desktop andere poort] voor een workaround.

[ Voor 70% gewijzigd door alt-92 op 02-03-2009 19:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-08 21:09
Wat je ook kan proberen is Teamviewer gebruiken; http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx Hiervoor hoef je niks in je router in te stellen, en tenzij het beveiligd is hoef je ook niets aan te passen in je firewall. Bij de opties instellen dar je Teamviewer automatisch wil laten starten en een vast wachtwoord invoeren. Dan blijft je ID bestaan en kan je die voortaan gebruiken om met je pc verbinding te maken.

Met Teamviewer is het niet nodig je eigen externe IP te weten en je hoeft dus ook niets te forwarden, offtewel: Erg makkelijk!

[ Voor 12% gewijzigd door Marnixzzz op 03-03-2009 11:08 ]

Pagina: 1