Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Prullenbak niet te legen

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 10:11
Beste Tweakers,

Ik heb alles opties op dit forum al doorgespit en ondanks dat lukt het niet om mijn prullenbak te legen:
Wat heb ik geprobeerd:
  • Veilige modus prullenbak leeg maken
  • C:\recycle bekijken (was leeg) en daarna map gewist
  • CCleaner krijg de prullenbak niet leeg
  • Virusscanner vindt geen virus (Avast)
Enkele feiten:
  • Windows was nog niet zo lang voordat het probleem ontstond erop gezet
  • Betreffende niet te wissen bestand bij mijn weten ook nooit daadwerkelijk gewist
  • Betreffende niet te wissen bestand is nergens te vinden
  • Wanneer prullenbak geopend wordt dan is er geen bestand zichtbaar
Foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2co4e11.jpg

Wie heeft een tip om mij verder te helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door JP-tjuh op 02-03-2009 00:25 ]

Verwijderd

Je plaatje werkt niet.

• JP-tjuh
Nu wel :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou je prullenbak tijdelijk uit kunnen schakelen. Welk besturingssysteem gaat het om? Je zou ook via schijfopruiming je prullenbak etc. leek kunnen gooien. Eventueel zou je RevoUninstaller kunnen proberen en daar onder Tools de Clean tracks/Track schoonmaken het Windows schoonmaken kunnen proberen.

Aan de bestandsnaam te zien heb je een bestand wat in een map in een map in een map met lange namen stond verwijderd waardoor deze geblokkeerd wordt. Je zou eventueel in de veilige modus met een removescriptje (del C:\recycler) het nog kunnen proberen.

[ Voor 36% gewijzigd door Wiethoofd op 02-03-2009 00:27 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• JP-tjuh
Het gaat hier om Windows XP pro NL. Ik ga je tips proberen. Schijfopruiming had ik overigens ook al geprobeerd.

[ Voor 30% gewijzigd door JP-tjuh op 02-03-2009 00:27 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
JP-tjuh schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:26:
Het gaat hier om Windows XP pro NL. Ik ga je tips proberen. Schijfopruiming had ik overigens ook al geprobeerd.
En als je het (de inhoud) terug zet en dan een andere naam geeft en opnieuw wist...?, Blijkbaar gaat XP over de zeik door een te lange naam o.i.d.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Ik vind toch aardig wat resultaten via Google: Klik

Je kunt bv. proberen om een command prompt venster te openen in je prullenbak en dan een delete uit te voeren.

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04

pythagorasABC

A²+B²=C²

kun je het bestand niet terugzetten, en vervolgens de naam aanpassen naar een kortere simpele naam?
Misschien kan hij dan verwijderd worden

EDIT: spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door pythagorasABC op 02-03-2009 00:29 ]

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• JP-tjuh
De grap is... dat ik niets meer terug kan zetten. Er gebeurt dan niets.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met cmd hebben mapnamen maximaal 8 tekens. Als het langer dan acht is word het 123456~1 en zo vind achter de ~ een iteratie plaats. Wellicht dat je de mapnaam dan kan hernoemen, bijvoorbeeld 123456 en dan deleten? :)

• JP-tjuh
Het bestand is nergens te vinden dus de map dan ook niet.

Verwijderd

Door die string tussen haakjes zal het wel normaliter niet zichtbaar zijn. Maar het is er wel en het is ook te verwijderen lijkt me. Anders moet je maar eens met zoiets als SpaceMonger de prullenbakmap openen en dan zul je ws. wel die map zien staan. En dan proberen weg te gooien.

• JP-tjuh
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:28:
Ik vind toch aardig wat resultaten via Google: Klik

Je kunt bv. proberen om een command prompt venster te openen in je prullenbak en dan een delete uit te voeren.
Eerste is geloof ik niet hetzelfde als mijn probleem.

Tweede kan ik niet volgen.

Verwijderd

Er wordt toch echt van je verwacht dat je dan probeert die kennis op te doen. We zijn geen helpdesk.

• JP-tjuh
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 01:28:
Door die string tussen haakjes zal het wel normaliter niet zichtbaar zijn. Maar het is er wel en het is ook te verwijderen lijkt me. Anders moet je maar eens met zoiets als SpaceMonger de prullenbakmap openen en dan zul je ws. wel die map zien staan. En dan proberen weg te gooien.
Met Spacemonger kan ik de Recycle map niet openen want die had ik op aanraden van iemand gewist. Vreemd genoeg zou er een nieuwe aangemaakt moeten worden maar dat is niet gebeurd :?

• JP-tjuh
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 01:30:
[...]

Er wordt toch echt van je verwacht dat je dan probeert die kennis op te doen. We zijn geen helpdesk.
Haha Ik zie dat mods nog steeds gefrustreerde figuren zijn. Als je niet wil helpen ga dan iets anders doen. Dit soort zinloos gebazel kan ik wel missen denk ik.

Verwijderd

Als je je niet aan de regels wilt houden dan zijn er vast genoeg andere fora voor je waar je terecht kunt.

Dubbelposten is overigens ook niet de bedoeling hier ;)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Weet je echt zeker dat die map echt weg is? Of is hij alleen hidden ?
code:
1
2
attrib -R -A -S -H /S /D C:/recycler
rd c:\recycler

Eventueel vanuit de recovery console (opstarten met WinXP CD)

[ Voor 19% gewijzigd door Henk007 op 02-03-2009 01:52 ]

• JP-tjuh
Nee hij is echt weg. Dat werd bevestigd toen ik jouw DOS commando gebruikte. Ik zal morgen proberen vanaf de CD dit uit te voeren. Het is bedtijd :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

JP-tjuh schreef op maandag 02 maart 2009 @ 01:45:
Dit soort zinloos gebazel kan ik wel missen denk ik.
Wij jouw commentaar ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.