Opnemen met TV kaart.

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Beste mensen,
Ik wil graag videoclips gaan opnemen, liefst met een resolutie van 640x480 ipv 320x...
Ik draai W2k en wil dan de WinTV-fm kaart kopen. Kan ik dan schokvrij en met scherp beeld opnemen?
Mijn systeem:
Celeron 566 / Asus CM4X
2x20Gb Maxtor 7200
Voodoo3 3000-video out

Nu vraag ik me tevens af hoeveel Gb het vereist om een uur op te nemen in die hogere resolutie en of het uberhaupt wel mogelijk is met mijn systeem.

Heel erg bedankt!
Erik

Verwijderd

Op 640x480 opnemen, dat verloopt gegarandeerd met schokken.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ook al zou je zonder schokken in 640x480 kunnen opnemen, het zou geen zin hebben, want in die resolutie is het outputbestand al binnen 5 minuten groter dan 2 gb. En da's het probleem met AVI bestanden. DEZE KUNNEN NOOIT GROTER ZIJN DAN 2GB!

Dus (ik heb een Hauppauge WintvPCI/radio kaart) als ik opneem in 320x240 met mijn PIII 900 en 35 GB HD, dan kan ok toch nooit langer dan 15 minuten opnemen, want na die tijd is de 2gb bereikt.

In 640x480 is de max tijd dus iets van 3 a 4 minuten hoogstens...

De enige oplossing is m.b.v Het programma Virtualdub op te nemen in de OpenDML specificatie. (dit is een iets ander AVI formaat) Op deze manier is de MAX filesize 4 gb ipv 2 gb. En resulteerd dus in een half uur a 35 minuten opnemen in 320x240.

Een andere oplossing (die bij mij deels werkt) is ook mbv virtualdub op te nemen in Mpeg2 of DivX. Op deze manier kan je wel 3 uur opnemen voordat de 2 gb is bereikt. Het probleem is alleen dat ik of geen geluid erbij kan krijgen, en als ik er geluid bij krijg, dan gaat het geluid na 10 minuten asynchroon lopen met het beeld. (het resultaat ziet er niet uit. Allemaal geleuter en de stemmen die een seconde later of eerder komen.

Oh ja, het geluid veranderen in WAV/MP3/ of wat dan ook heeft geen zin (MP3 geeft een ongeldige bewerking gevolgt door een blauw scherm !!)

Tenzij jij een ander programma weet wat direct kan opnemen in DiVX of Mpeg MET geluid, laat het mij dan weten(ICQ 40270809)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een echte capture kaart kopen!
Zoals bijv. De Matrox Marvel of de ATI AllInWonder (laatste geen ervaring mee!).

Succes!

Braaikamer - Smoke&BBQ

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 11:30

MethinX

't is wat!

"DEZE KUNNEN NOOIT GROTER ZIJN DAN 2GB!????"

ik had er gister 1tje van 4GB
maar doordat mn computer vastliep tijdens het recorden was de indeling ongeldig.

Wat voor resolutie kun je opnemen in Virtualdub ???

Lycoz

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
WinVCR schijnt ook goed te werken (MPG), maar heb je best een stevige processor voor nodig.

Verwijderd

Weet er dan ook iemand waar ik
Virtualdub kan downloaden dan ik hem ook ff uitproberen. Lijkt me namelijk leuk om zelf divx op te nemen. Dan kan ik mijn vooraadje v-cd's nog ff verder uitbreiden.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
"ik had er gister 1tje van 4GB
maar doordat mn computer vastliep tijdens het recorden was de indeling ongeldig."

Precies, ook al loopt je pc niet vast, de indeling blijft ongeldig.

Het is niet zo dat je geen 2 gb + avi bestand kan maken. Alleen als je te lang opneemt (en je dus een bestand van meer dan 2 gb krijgt) dan is het onleesbaar.

Overigens is de Max filesize in het FAT 32 systeem 4 gb. Bij NTFS weet ik het niet.

Dus 2 verschillende dingen.
-Max AVI filesize 2 gb
-Max system filesize Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif 4 gb

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Pino64
Allemaal heel erg bedankt.
Ik denk er even over na. Ik heb namelijk geen zin om continu erbij te blijven en lekker te laat te zijn bij elke clip Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Bovendien, wat is er beter aan die Marvelkaart of ATI? Kunnen die wel 640x480 schokvrij?
Op zich gaat de kwaliteit 320 wel, zo te zien aan de clips die ik tot nu toe heb gezien. Het ligt er volgens mij meer aan hoe ze omgezet worden naar MPEG of DivX. Als je het nu opent in Adobe premiere en saved als DivX....Zou dat niet super zijn?
Verder lijkt het me een optie om een programma te hebben die automatisch de film in stukken laat knippen van 2GB en later met premiere ofzo weer aan elkaar plakken?????????????????? Zou dat mogelijk zijn?
PS Ik wil meestal de clips kijken op mijn TV via TV-out. Is dan het verschil te zien tussen 320x280 en 640x480?
Nogmaals bedankt iedereen!
Oh ja, vergeten=] :
Kan iemand het laten weten of het gelukt is om direct naar DivX of goede MPG op te nemen zonder beeldjes te laten vallen (schokken)? PS geluidskwaliteit vind ik ook erg belangrijk. Ik weet het, ik ben misschien te veeleisend hehe Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 13:17
Ik heb een Miro Studio PCTV Pro kaart en twee hd's op een ide raid controler. En heb gewoon anderhalf uur TMF opgenomen omdat ik weg moest en wou weten of het smurfenlied op nummer 1 zou staan in de dag top 5 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/devil.gif

Resolutie op 768x576 en op best quality werd de file iets meer dan 4Gb. Geen missende frames gezien en de file was niet corrupt. NTFS onder Windows 2000.

• Pino64
Ik kon 2e hands de kaart WinTV theater kopen, alleen is het beeld niet 100% scherp. Nu is het signaal in huis ook niet 100%. Je ziet een beetje spikkeltjes etc.
Maar weer een aantal vraagjes:
Ik heb 2 comps., 1 met een voodoo3 en 1 met een Diamondkaartje van 75 piek:) Maakt het nog uit welke VGA kaart je erbij gebruikt met opnemen? Ik gebruik nu die goedkope.
PS Onder W2k werkt de afstandsbediening niet?
En die software is klote. Autoscan vindt maar een paar zenders. Nu moet ik alles handmatig opzoeken in die MHz balk.
Op zich niet zo'n probleem, maar waar laat hij nu die kanalen??? Ik wil de instellingen namelijk back-uppen.
Pagina: 1