Toon posts:

Fn + F5 functie ook op vaste pc mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Zolang ik al een laptop gebruik weet ik de toets fn + f5 goed te vinden, maar nu vroeg ik me het volgende af:

Is het ook mogelijk zo'n snel toets te gebruiken bij een vaste pc, om zo makkelijk te schakelen tussen monitor en tv-scherm?

Na meerder google zoekopdrachten weet ik nog steeds niet het antwoord, misschien zie ik iets over het hoofd.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

T.Noort

Verwijderd

Deze optie, Fn + F5, is laptop specifiek. Bij mijn laptop is dit bijvoorbeeld niet het schakelen tussen ingebouwde scherm en extern scherm maar het dimmen van het backlight. Fn + F8 is bij mij het schakelen naar een extern scherm.

Ook op normale pc's bestaan dit soort snelschakelingen, deze zijn echter geen standaard feature maar afhankelijk van je vga kaart driver, of hup programmatje. Zo had / heeft Asus bijvoorbeeld een programma voor OSD in games welk met een toetsen combi opgeroepen kan worden.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:43:
Deze optie, Fn + F5, is laptop specifiek. Bij mijn laptop is dit bijvoorbeeld niet het schakelen tussen ingebouwde scherm en extern scherm maar het dimmen van het backlight. Fn + F8 is bij mij het schakelen naar een extern scherm.
Dat verschilt per merk (en type) van de laptop. Zo hebben laptops soms Fn + F7, of zoals jij zegt Fn + F8.
Maar HP heeft daar bijvoorbeeld Fn + F4 of Fn + F5 voor.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Van Windows 7 weet ik dat je met 'windowskey + p' naar de projector-mode kunt schakelen. Het zou zomaar ook in Vista kunnen zitten, maar dat kan ik niet zeggen :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

De 'Fn-toets' is een laptopspecifieke toets, je zou eens deze Google-search kunnen bekijken naar de mogelijkheid een Fn-toets op je desktop te kunnen krijgen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties! Ik zal nog ff verder kijken via Google wat de mogelijkheden zijn en ook even wat Ati te bieden heeft. Het is voor de pc in de woonkamer van mijn studentenhuis, want elke keer eigenschappen openen en dingen uit en aan vinken is ook niet alles!

Nogmaals bedankt!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb geen idee wat dit met TV's te maken heeft... Ja, er hangt toevallig een TV aan een output, maar de vraag zelf heeft daar niets mee te maken.

Ik denk dat er zat tooltjes te vinden zijn die met behulp van een toetscombinatie het een en ander kunnen omschakelen, lijkt me dus een kwestie van zoeken...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.