Welke N-(modem)router icm Telfort en PCH?

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik ben op zoek naar een router (of ADSL 2+ modemrouter als dat beter is) die 802.11N ondersteunt en goed samenwerkt met het ZyXEL 2602R modem van Telfort en een de TP-Link TL-WN821N wifi-stick, die ik in mijn PCH gebruik.

Ik had namelijk een Linksys WRT160N aangesloten op het modem, maar dat kreeg ik niet alleen lastig aan de praat, ook de snelheid viel erg tegen. Waar ik bekabeld op www.speedtest.nl een snelheid van 19Mbit haal, was dat met de Linksys ertussen nog max 6mbit. Er zijn mensen die hem wel normaal werkend hebben met de Zyxel, alleen was dat met een alternatieve firmware. Ik heb dat niet meer getest, maar het apparaat teruggestuurd, want ik verwacht gewoon van Linksys dat ze een product maken dat zonder alternatieve firmware normaal werkt.

Overigens gaf de Wifi-verbinding aan met 230mbit verbonden te zijn, dus daar zat de bottleneck niet.

Ben nu dus (wederom) op zoek naar een (betaalbare) oplossing die wel een goede snelheid gaat opleveren. Probleem is alleen dat de reviews elkaar gruwelijk tegenspreken. Zo wordt de Linksys vrijwel overal goed getest, maar zakt ie dus icm de Zyxel gigantisch door het ijs. En je ziet ook vaak dat reviews elkaar tegenspreken. Bijvoorbeeld bij de Belkin N1 Wireless Modem Router:

http://www.trustedreviews...-Wireless-Modem-Router/p1 : een mager 6-je met een performance die onvoldoende is
http://reviews.cnet.com/r...4505-3319_7-31864345.html : veru good bij cnt

En zo zijn er nog wel meer wisselende reviews van deze modem-router. Dit geldt echter ook voor veel andere routers en modem-routers. Het hangt dus volgens mij erg af van de specifieke omstandigheden hoe een router of modem-router presteert.

In mijn situatie zit ik dus met het volgende:
- Telfort 20mbit ADSL 2+ analoog
- PCH met TP-Link TL-WN821N
- notebook met alleen 802.11b

Ik wil dus dat ik de snelheid van mijn ADSL op zowel mijn notebook (daar alleen dus max 11mbit en ws iets minder) en mijn PCH geheel kunnen gebruiken en niet dat die minimaal gehalveerd wordt. Verder wil ik natuurlijk dat dit ook geldt voor verkeer tussen PCH en mijn notebook.

Volgens mij is zowel Telfort internet als de PCH erg populair, dus er moeten mensen zijn die in deze setting werken, maar dan geen problemen hebben. Wil dus graag weten welke oplossing goed bij mij gaat werken. Het maakt mij niet uit of dat nu een modem-router is of alleen een router die ik op de Zyxel aansluit. Wil wel niet te veel uitgeven, dus ws zal de oplossing eerder een goede router zijn.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Geen idee wat een PCH is, maar is het niet voldoende om een wireless router te zoeken waar je het router gedeelte van uit kunt zetten? Dan maakt het 'samenwerken' met de 2602R ook niet meer uit. (Want ze doen gewoon allebei ethernet.)

Verder denk ik dat je ze zoektocht beter kunt doen door te gaan zoeken, in plaats van een topic anderen te vragen dat voor je te doen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Pch=popcorn hour

En ik open juist dit topic, omdat ik vorige keer al een zoektocht had gedaan, maar dus op een verkeerde uitkwam. Terwijl de linksys eigenlijk altijd goed wordt getest.

Bij elke router kun je het router gedeelte uitzetten en met dat trucje kreeg ik ook de linksys aan de praat, alleen de snelheid was dus om te huilen.

En als je de ts hebt gelezen, zie je dat ik zelf op zoek ben, maar dat ik dus enerzijds op wisselende reviews stuit en het idee heb dat het aan de specifieke apparaten ligt die je gebruikt of de boel wel of niet goed functioneert. Aangezien ik een opstelling heb die volgens mij meer mensen moeten hebben, gezien de populariteit van Telfort internet en de PCH, vraag ik dus niet zozeer aan anderen om voor mij te zoeken, maar meer of anderen dezelfde opstelling goed werkend hebben of dat ze mensen kennen die dat hebben en welke router of modemrouter er dan tussen staat.

• maxdek2121
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-04-2025
Ik ben toevallig hetzelfde aan het doen maar tenzij je wilt streamen hoef je alleen de PCH te gebruiken voor You Tube of internet tv en daar heb je geen N netwerk voor nodig volgens mij.
Ik heb gewoon een TB schijf in de PCH gegooid en alles via een lan kabel overgegooid dus waarom moet die stick snel zijn? Het is al die uitgaven aan hardware niet waard volgens mij, je bent dan goedkoper uit met een schijf.
Succes,
Max
Oscar Mopperkont schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:18:
Pch=popcorn hour

En ik open juist dit topic, omdat ik vorige keer al een zoektocht had gedaan, maar dus op een verkeerde uitkwam. Terwijl de linksys eigenlijk altijd goed wordt getest.

Bij elke router kun je het router gedeelte uitzetten en met dat trucje kreeg ik ook de linksys aan de praat, alleen de snelheid was dus om te huilen.

En als je de ts hebt gelezen, zie je dat ik zelf op zoek ben, maar dat ik dus enerzijds op wisselende reviews stuit en het idee heb dat het aan de specifieke apparaten ligt die je gebruikt of de boel wel of niet goed functioneert. Aangezien ik een opstelling heb die volgens mij meer mensen moeten hebben, gezien de populariteit van Telfort internet en de PCH, vraag ik dus niet zozeer aan anderen om voor mij te zoeken, maar meer of anderen dezelfde opstelling goed werkend hebben of dat ze mensen kennen die dat hebben en welke router of modemrouter er dan tussen staat.