Storend geluid bij scrollen/bewerkingen onder IE

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Krijg steeds storende geluiden door mijn sb64 als ik internet explorer gebruik, terwijl ik bv. winamp luister. Wanneer er een pagina opent, of wanneer ik scroll. Dit geluid krijg ik trouwens ook soms bij andere programma's. Ik denk wanneer de cpu aan de 100% zit.

Heeft iemand een idee hoe dit komt, en hoe ik er vanaf kan komen? Ik gebruik win2000 op een A7V, Duron 800, 256MB geheugen, Asus7100T.

Heb al geprobeerd de kaart in een ander slot te zetten, maar dat helpt niet. Het is erg storend...lett+fig!

Een heel groot en stoer systeem.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

probeer in je volume instellingen eens: wat dingen uit te dempen. Line-in, AUX, CD,microfoon

Succes verzekerd!

/dev/null

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
IRQ geshared met je videokaart? Geluidskaart te dicht bij je videokaart geplaatst. Beide oorzaken zouden opgelost moeten zijn met het verplaatsen naar andere sloten, maar goed, je weet nooit. Ik had dat probleem ook bij de pc van mijn vader en toen zat de geluidskaart direct onder de videokaart, na verplaatsen omlaag was het probleem opgelost.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 18:39 schreef Grrrrrene het volgende:
IRQ geshared met je videokaart? Geluidskaart te dicht bij je videokaart geplaatst. Beide oorzaken zouden opgelost moeten zijn met het verplaatsen naar andere sloten, maar goed, je weet nooit. Ik had dat probleem ook bij de pc van mijn vader en toen zat de geluidskaart direct onder de videokaart, na verplaatsen omlaag was het probleem opgelost.
Zelfde IRQ weet ik niet, zal eens kijken. Maar maakt niet uit waar ik de kaart plaats...dus ligt dan niet aan de IRQ instelling leid ik uit je reactie af.

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Ik zie dat ze idd beide op IRQ 9 zitten. Kan iemand mij vertellen of dit ook aan te passen is zonder kaarten te verschuiven?

Verwijderd

Ja ik heb ook geluiden!
Ik weet hoe het komt...
Ik heb 2 boxen van labtec aan mn monitor hangen...(22" iiyama)
Als ik het volume van mijn speakers hoog laat staan... en ik ga scrollen ..
dan hoor ik inderdaad iets wat of een krakende deur lijkt ofsow.
niet onwijs hard... maar wel duidelijk.
ook als ik een venster open of whatever.

ik denk dat trinitron of neutronenkanon of whatever, storing maakt met je speakers?

Ik weet niet waar jij ze hebt staan..
vlakbij je monitor?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Dit gekraak bij scrollen is een driver-probleem. Kijk maar eens op winamp.com, daar staat vast nog wel iets daarover. Ik had ooit een ET6000 (lang geleden...) en die deed dat ook. Ik kon gewoon in de registry een setting aanpassen. De driver was dan wat minder getweakt, maar de bijgeluiden waren weg.

(edit) Ik zie net het volgende op de winamp faq:
Why does Winamp skip when I scroll a window down in Netscape or Word, even though I have a P2-400?

Your video card is taking bus bandwidth from your soundcard, there is nothing that Winamp can do or could do.

Vroeger heb ik hier toch echt een fix voor gehad.. ik zou alleen niet weten wat je precies moest veranderen...
(/edit)

Siditamentis astuentis pactum.

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Lekker vaag dus! Vooral KL*TE dat je er niks aan kan doen, althans, als ik dat moet geloven. En dat doe ik eigenlijk niet...

Verwijderd

jawel, je moet iets in je system.ini veranderen dacht ik..
zet dit er eens in:

[display]
busthrottle=1

dan rebooten en dan kijken of het probleem is opgelost

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 26 februari 2001 19:36 schreef Varienaja het volgende:
...
(edit) Ik zie net het volgende op de winamp faq:
Why does Winamp skip when I scroll a window down in Netscape or Word, even though I have a P2-400?

Your video card is taking bus bandwidth from your soundcard, there is nothing that Winamp can do or could do.

Vroeger heb ik hier toch echt een fix voor gehad.. ik zou alleen niet weten wat je precies moest veranderen...
(/edit)
Nou, die fix heb ik ook ooit geprobeerd met m'n helios voodoo rush en m'n isa geluidskaartje, maar die werkte niet, en daar was dus echt geen oplossing voor. :r

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Bij de A7V kon je daar niet exact opgeven welk irq adres je wilt geven aan een pci slot?

Zelf heb ik dan de a7v133 en daar kan het wel. Heb trouwens ook de com poorten eruit gegooid en heb dus weer 2 irq adressen extra vrij (irq 3, ofzo in ieder geval)

Verwijderd

Ik heb hier dus ook last van :( vandaar dat ik het topic even schop...

En bij mij kan het niet zijn dat mijn geluidskaart te dicht bij mijn videokaart zit want mijn geluidskaart zit onderaan en mijn videokaart bovenaan (logisch)...

Is er inmiddels een oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2001 @ 23:17:
jawel, je moet iets in je system.ini veranderen dacht ik..
zet dit er eens in:

[display]
busthrottle=1

dan rebooten en dan kijken of het probleem is opgelost
Heeft 1 van jullie dit al geprobeerd ???

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 11:38
Had ik vroeger ook met mijn onboard audio spul, heb toen een audigy2 gekocht en sindsdien geen enkel geluidje gehoord wanneer ik scrol met de muis.

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:33:
Heeft 1 van jullie dit al geprobeerd ???
Die post is bijna 6 jaar geleden gemaakt, dus dat zal heus wel. :X

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:27

DJ Vincento

1422055

Ik had dit ook bij mijn HP computer. Ik heb altijd een kabeltje van mijn line in op mijn bureaublad liggen. (het echte tafelblad, niet die op de pc ;) )

Ik had eerst mijn line in nooit gedempt, maar na dat ik die gedempt had was het storende geluid op de speakers verdwenen.
Pagina: 1