Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Dat is geen probleem.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Ik heb de BR5 als rears en de BR6 als fronts. Je zult dan gewoon in de receiver moeten ingeven dat je speakers hebt van 4ohm. Het geeft hier geen enkel probleem alleen dat je hogere eisen gaat stellen aan je geluidMeelobee schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:44:
Van de week wil ik een set fronts aanschaffen. Mijn keuze is gevallen op de Monitor Audio BR5 of de BR6. Ik heb ze beide al beluisterd en mijn voorkeur gaat uit naar de BR6. Ik heb nu al een set BR2's, dit worden na aanschaf van de fronts de surround speakers.
Maar nou de vraag: De BR2 speakers die ik heb hebben een Nominal Impedance van 6 Ohm. De BR6 speakers hebben een Nominal Impendace van 4 Omh. Kan ik deze dan samen aansluiten of gaat dit problemen opleveren en kan ik dan beter de BR5 speakers nemen die ook 6 Ohm zijn?
De receiver waar ze aan komen is een Harman Kardon AVR355.
En de BR2 staat als surround backs op de verlanglijst
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
de haman kardon kan speakers aan van 4 tot 8ohm
Heb er zelf ook een gehad namelijk.
verder de harman kardon werk met losse eindtrappen per kanaal dus het maakt niet uit als de voor speakers 4ohm zijn en de achter speakers 6ohm .
Zelfs auto radio's kunnen 4 en 8ohm speakers aan .
Heb er zelf ook een gehad namelijk.
verder de harman kardon werk met losse eindtrappen per kanaal dus het maakt niet uit als de voor speakers 4ohm zijn en de achter speakers 6ohm .
Zelfs auto radio's kunnen 4 en 8ohm speakers aan .
Dan nog, die 4 ohm is min-of-meer het gemiddelde. Bij sommige frequenties kan het best zijn dat bepaalde 4ohm speakers tot 2 ohm zakken. De meeste versterkers hebben hier geen moeite mee.
...en de wet van ohm heeft hier niet zoveel mee te maken:)
...en de wet van ohm heeft hier niet zoveel mee te maken:)
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Nee, maar je kan niet alles wetenVerwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:46:
ken je de wet van ohm wel ???
@ overige reacties, bedankt kan ik met een gerust hart de BR6 aanschaffen
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Pagina: 1