Toon posts:

[VPN] verbinding lukt maar geen toegang tot pc's in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC op kantoor staan met Vista business. Hierop heb ik inkomende verbindingen geactiveerd zodat er van buiten een VPN verbinding kan worden opgezet. Ook heb ik de firewall en de router zodanig geconfigureerd dat de poorten waardoor de VPN moet lopen open staan.

Ik heb zojuist vanuit huis met mijn laptop inderdaad een VPN verbinding met de PC op kantoor kunnen leggen, de computer is succesvol in het netwerk geregistreerd en de status van de verbinding is in orde.

Ik dacht echter dat ik nu de PC waarmee ik verbinding heb gemaakt moet kunnen zien in mijn netwerkomgeving. Ik zie echter alleen mijn laptop zelf en de router waar ik thuis achter zit in netwerkomgeving staan.

Ik zou het graag voor elkaar krijgen dat ik een VPN verbinding opzet met de PC op het werk en deze dan vervolgens in netwerkomgeving kan zien en ook de (gedeelde) bestanden ervan kan zien en bewerken en er dingen heen kan kopiëren vanaf mijn laptop en dingen vanaf de PC op kantoor kan kopiëren naar mijn laptop.

Ik meende dit dus al voor elkaar te hebben maar kennelijk mis ik nog een stap?

Ik weet dat het ook mogelijk is om een RDP sessie op te zetten maar dat wil ik in dit geval niet. Ik wil mijn laptop via VPN in het netwerk van kantoor opnemen, zodat ik gelijktijdig in mijn windows verkenner in bestanden van zowel mijn laptop als de PC op het kantoor kan kijken (via netwerkomgeving).

Ten slotte wil ik graag, ook de andere PC's in het netwerk op kantoor kunnen benaderen. Ik ging er vanuit dat ik met 1 VPN-verbinding toegang tot alle PC's in het netwerk op kantoor zou moeten kunnen krijgen omdat ik met mijn laptop als het ware gewoon op afstand (virtueel) in het netwerk op kantoor zit. Klopt dit en hoe krijg ik ook dit laatste voor elkaar?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer het eens op ip adres ipv hostnaam

of heb je op werk een domein waar jou pc thuis geen lid van is ?

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 01-03-2009 21:18 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Op ip adres lukt het ook niet. Tenminste, ik neem aan dat ik het interne IP adres op mijn werk moet gebruiken, dus het interne ip adres achter de router op mijn werk van de pc die ik in netwerkomgeving wil benaderen na VPN verbinding te hebben gemaakt. Dit gaat dus niet helaas.

Verder heb ik geen domein op ons werk. De pc's zijn op het werk simpelweg verbonden "delen" aan te zetten voor bepaalde mappen en alle pc's in dezelfde router (Fritz! box) te pluggen.

Nog meer suggesties? Kom er nog niet uit helaas 8)7

Verwijderd

Topicstarter
overigens vroeg ik me nog af of het een probleem is dat ik als het ware 2 netwerkingverbindingen tegelijk heb, 1 met mijn lokale router thuis en 1 via VPN. In netwerkomgeving zie ik alleen mijn lokale router thuis staan en de laptop waarop ik zit te werken. Ik vroeg me dus nog af of het kon zijn dat 2 netwerkverbindingen niet "door elkaar heen" in netwerkomgeving kunnen staan. Of is dit geen punt?

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:52
Als je een tracert uitvoert kan je gemakkelijk zien over welke lijn de verbinding loopt.