Keuzes maken, lastig.

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Beste mannen/vrouwen,

Ik ben al veel te lang bezig met het kiezen van een Stereo audio setup. Het 'probleem' is dat het enigzins een budget systeem moet worden, ik heb in totaal 1200 euro te besteden.
Voor een dergelijk krap budget moet je dus goed wikken en wegen om waar voor je geld te krijgen.
Ik heb al mooie mini systeempjes voorbij zien komen, zoals de Arcam solo mini (1200 euro) en de Yamaha pianocraft E-810 (600 euro).
Mijn voorkeur gaat echter uit naar losse componenten. Bij versterkers kom je al snel in de overbekende Marantz modellen (PM6001 of PM7001) groep terecht of iets als Cambridge Audio. Dit zijn een beetje de budget versterkers waar ik positieve geluiden over lees. Wat mij opvalt is dat Cd-spelers ook wel prijzig zijn, hebben deze dan zo veel invloed op het geheel?
Het grote probleem is de speaker keuze, deze is heel persoonlijk en kun je beter zelf gaan beluisteren. Toch zullen er wel aanraders zijn zodat ik een beetje een richtlijn heb van wat ik moet gaan beluisteren.
Ik hoop dat jullie me hiermee iets kunnen helpen. Heb je zelf goede ervaringen met speakers die in dit budget passen, of als je tips heb, ik hoor het heel graag.

Mvg,
R van Toor

[ Voor 13% gewijzigd door Reticulum op 01-03-2009 20:09 ]

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:59
Als je echt alleen puur een stereo opstelling wil. Dan zou ik zeker kijken bij versterkers naar, Cambridge Audio vind ik heel mooi klinken en NAD maakt ook goede stereoversterkers.

Voor speakers zou ik kijken naar bijv. B&W 600-serie of naar Jamo of iets anders in die prijsklasse. Speakers zijn heel persoonlijk dus ik zou gewoon naar een gerenomeerde Hi-Fi zaak gaan en daar een paar combinaties speakers-versterkers beluisteren.

Over cd-spelers, een van de belangrijkste dingen van cd-spelers zijn de AD/DA converters omdat je versterker analoog is, maken de converters het verschil. Want stereoversterkers hebben meestal geen digitale ingagen en als je ze deze al hebben word het geluid toch analoog uitgestuurd. Dus de AD/DA converters in de cd-speler is een van de belangrijkste componenten, dus kijken naar modellen die volgens de reviews goede converters hebben.

HD4Life @ Full-HD

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:20:

. Want stereoversterkers hebben meestal geen digitale ingagen en als je ze deze al hebben word het geluid toch analoog uitgestuurd.
Dacht je dan soms dat het geluid van een multi-channel HT receiver digitaal UITgestuurd wordt,... :?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

haagseblowin schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:08:
Toch zullen er wel aanraders zijn zodat ik een beetje een richtlijn heb van wat ik moet gaan beluisteren.
Helaas, speakers luisteren moet je echt zelf doen. Daarmee ook rekening houdend met de ruimte waar ze in komen te staan, de estetiek van het geheel en puur subjectieve persoonlijke voorkeur.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.