Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bij mijn nieuwe laptopje hoef ik geen Windows Media Player (ik gebruik iTunes vooral), dus ik dacht ik neem de Windows XP / Vista N-editie die Microsoft is verplicht te leveren sinds de EU-uitspraak. Op de zoektocht naar een nieuwe merk laptop kom ik die N-versies echter nergens tegen. Zelfs Dell waar je wat meer kunt customizen dan een laptop bij de BCC, Dynabyte, Mediamarkt etc, kun je nergens die N-versie kiezen. Is dat eigenlijk niet een beetje raar, Microsoft wordt verplicht de N-versie te leveren, maar winkels bieden ze nergens aan.

Wie heeft er weleens een N-versie bij zijn nieuwe merk-PC (dus niet zelfgebouwde met zelf losse gekochte OEM versie) kunnen kiezen en bij welke retailer was dat?

En mijn 2e vraag, in een aantal landen zijn er gebruikers geweest die met succes hun Windows, die standaard meegeleverd werd, geld terug hebben kunnen krijgen omdat ze niet akkoord gingen met de voorwaarden, en de voorwaarden van Microsoft vermelden dat je dan je geld terug moet krijgen. Ik heb helaas niet een Nederlandse versie liggen van Windows, maar in de US staat:
By using the software, you accept these terms. If you do not accept them, do not use the
software. Instead, return it to the retailer for a refund or credit. If you cannot obtain a refund
there, contact Microsoft or the Microsoft affiliate serving your country for information about Microsoft’s
refund policies. See www.microsoft.com/worldwide
Weet iemand toevallig of die net Vista NL gaat installeren eens kan kijken wat er in de NL-license staat (het hoort vrijwel aan het begin van de license te staan). Want ik heb nog ergens een surfspot-license liggen geloof ik, dus als ik m'n laptopje niet zonder Windows (N) kan krijgen - wil ik van deze voorwaarde uit de license (pogen) gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Je kunt Windows inderdaad terug inleveren, echter ben je dan wel in de meeste gevallen je laptop een week of twee weken kwijt en je krijgt er meestal (bij Acer bijvoorbeeld) maar een euro of 30 terug. Overigen Wikipedia kon mij het volgende vertellen:
Wikipedia - Windows XP Editions (Windows XP Edition N)

Because it is sold at the same price as the version with Windows Media Player included, Dell, Hewlett-Packard, Lenovo and Fujitsu Siemens have chosen not to stock the product. However, Dell did offer the operating system for a short time. Consumer interest has been low, with roughly 1,500 units shipped to OEMs, and no reported sales to consumers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Microsoft heeft die N versie uitgegeven dus hebben ze aan de uitspraak voldaan, dat er maar 10.000 van gemaakt zijn en dat geen enkele winkel van het bestaan weet laatstaan ze verkoopt is Microsoft's probleem niet.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:53:
Je kunt Windows inderdaad terug inleveren, echter ben je dan wel in de meeste gevallen je laptop een week of twee weken kwijt en je krijgt er meestal (bij Acer bijvoorbeeld) maar een euro of 30 terug. Overigen Wikipedia kon mij het volgende vertellen:
Interessant: hoe zit dat precies met je laptop 1-2 weken kwijt? Ik dacht dat ik gewoon het CDtje en de License-key kon terugsturen. Bij merk laptops moet je toch meestal een deel van de installatie doorlopen (waaronder licensekey invullen) voordat je Windows echt kan gebruiken. Er staat dus vaak geen complete direct werkende Windows op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Er staat vaak wel een direct werkende Windows op, echter hoeft deze alleen nog maar geactiveerd te worden, maar dit is meestal een key van de producent dus wordt altijd geactiveerd. Daarnaast hoe wil jij die license key eraf krijgen :P Gaat erg lastig hoor... Daarnaast is de CD niet echt heel belangrijk bij een Windows installatie maargoed.

Ik zou zeggen, bel of mail even naar verschillende fabrikanten. Overigens zou je ook zelf WMP eruit kunnen rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Volgens mij word de N versie nergens geleverd omdat er gewoon simpelweg geen vraag naar is. De verplichting een Windows versie zonder media player te leveren is een leuk idee maar de praktijk leert dat het voorafgaande proces erg veel tijd en geld heeft gekost en de consument gewoon niet zit te wachten op een versie zonder de gebundelde software.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1