Toon posts:

Outlook 2007 verzend geen mail meer =SMTP: (Exchange 2007)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Exchange 2007 servertje draaien. (64BITS op Windows 2008)
Nu heb ik de volgende handleiding doorlopen, om zo domeinen te scheiden zodat twee verschillende adresboeken niet door elkaar kunnen komen etc.

http://www.msexchange.org...-exchange-2007-part1.html

Echter wanneer ik nu een mailtje wens te versturen, verstuurd hij deze niet meer.
Hij komt dan in de outbox te staan met =SMTP:mailadres@mailadres.nl
En het mailtje gaat vervolgens niet weg...

Heel vreemd....
Heeft iemand hier ervaring mee, of ziet iemand zo wat ik verkeerd zou hebben gedaan aan de hand van deze handleiding?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
'verstuurd niet meer'

het heeft dus wel gewerkt :?

draaien alle exchange services nog wel :? (hint: schrikkeljaar ;) , vorig jaar gaf exchange2007 problemen omdat het een schrikkeljaar was :o )

http://msexchangeteam.com/archive/2008/02/29/448282.aspx

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 01-03-2009 18:34 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Powershell, gisteren werkte het nog perfect....

Schrikkeljaar? Serieus? :-D Daar had ik nog nooit van gehoord?
Maar dit jaar is toch geen schrikkeljaar?
Maar heb de server al herstart. En gekeken of alle services nog draaien en alle services draaien nog netjes.

Verwijderd

Topicstarter
Hij verstuurd overigens wel mail via de OWA (webmail)
maar niet via Outlook 2007....

• Zwelgje
doe es: test-mapiconnectivity (vanaf de commandshell that is)

krijg je dan een error :?

[ Voor 24% gewijzigd door Zwelgje op 01-03-2009 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens ook geprobeerd een mailbox account weg te gooien en vervolgens opnieuw aan te maken... Echter wanneer ik dan netjes de servernaam/adres invoer en de gebruikersnaam krijg ik de melding:

Kan de actie niet voltooien. De naam komt niet overeen met een naam in de adreslijst.

Heeft het document van MSExchange heel mijn Exchange server naar de maan geholpen?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 16:41
Draaien alle services nog wel? Niet per ongeluk de Win2008 firewall aangezet of dicht gezet?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:05:
Ik heb overigens ook geprobeerd een mailbox account weg te gooien en vervolgens opnieuw aan te maken... Echter wanneer ik dan netjes de servernaam/adres invoer en de gebruikersnaam krijg ik de melding:

Kan de actie niet voltooien. De naam komt niet overeen met een naam in de adreslijst.

Heeft het document van MSExchange heel mijn Exchange server naar de maan geholpen?
dat zou zo maar kunnen. dat document is ook volledig unsupported en ik ben er destijds ook heel lang mee bezig geweest (voornamelijk omdat sommige gedeeltes niet functioneerde of syntaxfouten bevatten destijds ;) )

snapshot terug en opnieuw beginnen lijkt me. (zet ook je AD server terug want daar zitten de changes in immers)

of is het een productieomgeving :? mag het niet hopen voor je

overigens, het valt me nu ineens op, dat document uit jouw linkje is niet het officiele ms document. het officiele ms document is deze: http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb936719.aspx

[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 01-03-2009 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dan de volgende melding:

MailboxServer Database Result Latency(MS) Error
------------- -------- ------ ----------- -----
Server Domein Success 5
Server Domein Success 207
Server Mailbox Database Success 241
Server Clients Success 139

• Zwelgje
ok dan lijkt mapi connectivity wel te werken (je kunt ook inloggen met outlook blijkbaar) maar de GAL is inaccessible

hoe staan de rechten op je GAL in adsiedit.msc :? (hier zit hem het probleem) als het goed is heb je een GAL aangemaakt voor beide bedrijven waar je alleen in komt te staan als je voldoet aan een bepaald custum attribute. heeft jouw username dat attribute :?

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt het onderdeel: Select Custom Attribute 1 equals Value, click the specified hyperlink and type the text value that will identify each hosted organization. For the current example we'll use "CONTROL" (Figure 14). ?

Het mailadres wat probeer aan te loggen heeft in het gedeelte achter de @ het custum attribute staan.
Maar ook voor de administrator kan ik outlook niet meer instellen. Deze staat in geen van beide bedrijven...
Die moet toch zowiezo gewoon werken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu via ADSIEDIT de groepen aan de GAL mappen toegevoegd.
Hij zou nu dus voldoende rechten moeten hebben....
Maar maak ik een nieuwe mail dan staat hij weer in de inbox met: '=SMTP:info@gebruiker.nl'

En gaat de mail niet weg :-(

Verwijderd

Topicstarter
Had vandaag nog een automatisch script gevonden op http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb936719.aspx echter werkt dit ook niet naar behoren....

De mail blijft niet weg willen... Alle rechten in ADSIedit goed gezet...
Iemand bekend met dit probleem?
Pagina: 1