Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Verkenner doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb n probleempje met mn verkenner. Elke keer als ik wat vakantiefilmpjes wil kijken geeft verkenner een foutmelding en sluit vervolgens af. De filmpjes zijn gefilmd met n Sony hdd-cam en vervolgens via usb naar mn pc gekopieeerd. in het begin kon ik ze normaal openen via verkenner maar nu niet meer. Elke keer als ik de map open waar de filmpjes in staan krijg k de melding dat er een windows hostproces (Rundll32) niet meer werkt en dat verkenner wordt afgesloten. Ik krijg de volgende info bij die foutmeldingen:

Melding 1:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BEX
Naam van de toepassing: RunDLL32.exe
Versie van toepassing: 6.0.6000.16386
Tijdstempel van toepassing: 4549b0e1
Naam van foutmodule: StackHash_3a79
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 00000000
Uitzonderingsmarge: 00000000
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsgegevens: 00000008
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 3a79
Aanvullende informatie 2: 3ded8249e5ee4dda7fe6cbb9cc6d55db
Aanvullende informatie 3: ab29
Aanvullende informatie 4: e6f9b164179dd75cc0e7e3556fce7009

Melding 2:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: explorer.exe
Versie van toepassing: 6.0.6001.18164
Tijdstempel van toepassing: 4907e242
Naam van foutmodule: StackHash_40d4
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 00000000
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00000000
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 40d4
Aanvullende informatie 2: 4062ad41ec8067256aa4c5e2b56d3c79
Aanvullende informatie 3: 40d4
Aanvullende informatie 4: 4062ad41ec8067256aa4c5e2b56d3c79

Ik ben al n tijdje bezig om dit probleem op te lossen maar krijg t niet voor elkaar. Wie wil mij aub hiermee helpen?
Gr. Niek.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
En als je nou eens de lijstweergave gebruikt? Werkt het dan wel?

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Eens proberen van alles in een nieuwe map te zetten en dan eventueel zien of je die originele map kan verwijderen.
Je kan eventueel ook eens een registry cleanup doen met bv ccleaner.

Verwijderd

Topicstarter
BlackWhizz schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:28:
En als je nou eens de lijstweergave gebruikt? Werkt het dan wel?
verkenner klapt eruit voordat ie goed en wel is geopend. na +- 5 sec valt ie weg wat ik ook doe.

Verwijderd

Topicstarter
Graviton12 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:35:
Eens proberen van alles in een nieuwe map te zetten en dan eventueel zien of je die originele map kan verwijderen.
Je kan eventueel ook eens een registry cleanup doen met bv ccleaner.
Heb geprobeerd alles te verwijderen daarna opnieuw op de pc gezet.
heb verschillende mappen geprobeerd en met n externe hdd geprobeerd.
niets schijnt te werken |:(

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Dit werkt in XP. Misschien ook in Vista.

To remove media preview:
Start --> Run --> cmd --> regsvr32 /u shmedia.dll

(To readd media preview, type and hit enter regsvr32 shmedia.dll)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Graviton12
Heb ooit vergelijkbaars aan de hand gehad maar toen lag het aan de formaten/codecs die ik gebruikte waar explorer niet mee kon lachen.
Ooit crash binnen 1 seconde ooit na 10 maar altijd crash, bleken enkele mediabestanden te zijn in een hele lijst, vraag me niet waarom.
Eventueel 1 per 1 de bestanden overhalen en zien wanneer hij crashed.

[ Voor 44% gewijzigd door Graviton12 op 01-03-2009 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb zojuist weer iets nieuws erbij gekregen :(
nu krijg ik nadat explorer is afgesloten rechts onderin mn taakbalk een pop-up balonnetje met de tekst dat DEP Rundll32 heeft gesloten. Nu kon ik dit uitzetten via Systeem-->geavanceerde instellingen-->instellingen-->preventie van gegevens-uitvoering (DEP). Ik heb hier; DEP voor alle programma's en service's inschakelen, behalve voor: Windows Verkenner.

Ook al met alle andere instellingen geprobeerd. Geen succes... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Graviton12 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:00:
Heb ooit vergelijkbaars aan de hand gehad maar toen lag het aan de formaten/codecs die ik gebruikte waar explorer niet mee kon lachen.
Ooit crash binnen 1 seconde ooit na 10 maar altijd crash, bleken enkele mediabestanden te zijn in een hele lijst, vraag me niet waarom.
Eventueel 1 per 1 de bestanden overhalen en zien wanneer hij crashed.
Zijn er maar 685...

• Graviton12
Zo overgezet :o

Zijn de bestanden allemaal van hetzelfde formaat?

Anders eerst het ene formaat en dan het andere en eventueel omdraaien?

Heb je je codec als eens nagekeken via gspot ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Bestanden zijn allemaal mpeg2 met een .modd bestandje eraan vast. Tevens staan er nog ong. 25 foto's tussen.

Sorry maar wat is gspot?

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 23:29
Niek?

Ik heb eens gelezen ooit ergens dat windows hostproces (Rundll32) Rundll met hoofdletter een virus kan zijn.
Please scan je systeem onmiddelijk door.
Beste is Kaspersky -> www.kaspersky.nl en dan Antivirus 2009 (geen internet security) downloaden updaten en goed scannen.

Rundll32 moet met kleine letters rundell32 (althans dit schiet me te binnen)
Kan het fout hebben hoor! maar scan wel even goed! Na die scan met Kasp weet je 100% zker dat dat oke is.

en als dat het niet is doe dan het volgende eens:

Taakbeheer (Taskmanager)
Dan zo veel mogelijk taken uit zetten (killen) rechter muis knop (behalve taskman en winlogon natuurlijk)
en dan Explorer killen.

Dan nieuwe taak: type dan Explorer en druk op enter.

Kijk of het nu wel werkt

Maar scan wel!

Succes

• Graviton12
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:32:
Bestanden zijn allemaal mpeg2 met een .modd bestandje eraan vast. Tevens staan er nog ong. 25 foto's tussen.

Sorry maar wat is gspot?
Gspot is een applicatie waarmee je de gegevens van codec kan opvragen bij bestanden, dan zie je of er iets aan de hand is, tegenwoordig geeft het zelfs info welke andere codec je kan gebruiken dacht ik.
Al lang niet meer nodig gehad omdat Klite goed werkt tegenwoordig

Verwijderd

Topicstarter
Fonk?

Ik heb momenteel Norton erop zitten is die ook goed? Lijkt me dat Kaspersky en Norton niet goed samen gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Graviton12 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:17:
[...]

Gspot is een applicatie waarmee je de gegevens van codec kan opvragen bij bestanden, dan zie je of er iets aan de hand is, tegenwoordig geeft het zelfs info welke andere codec je kan gebruiken dacht ik.
Al lang niet meer nodig gehad omdat Klite goed werkt tegenwoordig
Heb inmiddels gspot gedownload en geinstalleerd maar zelfs hier krijg hetzelfde probleem dat explorer sluit ivm die Rundll32 fout als ik een bestand wil selecteren om te checken in gspot.

Verwijderd

Topicstarter
Ben intussen maar een scan aan het doen met Norton...

Verwijderd

Topicstarter
Vraag me nu alleen af of dat zin heeft...

Heb al 'n tijdje geen geldige licentie meer voor updates.

• Graviton12
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:34:
[...]

Heb inmiddels gspot gedownload en geinstalleerd maar zelfs hier krijg hetzelfde probleem dat explorer sluit ivm die Rundll32 fout als ik een bestand wil selecteren om te checken in gspot.
openen in gspot zelf via "bestand" ofzo?

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 23:29
Of Norton prima is?

Uhm laat ik het zo zeggen en gewoon eerlijk tegen je zijn (nee ik werk niet voor Kaspersky heb wel mee gedaan aan bugs onderzoek op hun forums en test builds, maar dat zegt niets.) ja, Kaspersly is een scanner die zeker als je het zou kopen bij de meeste op 1 moeten staan.

Neem dit maar van mij aan. En wat Norton betreft, ook wel goed zolang je updates inorde zijn.
Als iemand 50 euro betaald heeft voor Norton scanner ga ik niet zeggen dat je dom bent geweest en beter kaspersky had kunnen kopen. Is het niet zo legaal? Dan zou ik zeggen wat heb je te verliezen en gooi Norton er af en zet kaspersky er op.

Mijn mening: Dat mensen een niet zo legale XP of voor mij part vista hebben kan ik nog in komen (al heb ik zelf wel alles legaal omdat ik geen zin in gezeur met cracks heb) maar dat mensen een Virusscanner niet aanschaffen? Dat is iets wat ik nooit zal begrijpen hehehe echt niet hoor!!

Je anti virus scanner is HET belangrijkste stukje software van heel je PC! Al zou het alleen al gevoelsmatig zijn om veilig te kunnen internetten.

Kaspersky kost voor 1 jaar ik meen iets van 29 euro (dat heb ik er zeker voor over )
Nog nooit 1 virus gehad en helaas wel met andere producten.
Pagina: 1