• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Hey,

Even men spec's :
-Q6600
-2x2Gb pc6400 corsair
-120Gb sata maxtor
-hd4870
-msi p43 neo
-chieftec 620W
-Windows xp home

Probleem :

Mijn pc doet eigenlijk sinds aanschaf raar. Ten eerste hij onthoud de tijd niet . Telkens bij het terug aan zetten is deze verandert. Ook als ik hem in bios instel. Raar genoeg onthoud hij men overclock wel. Pc blijft aan de stroom staan nadat hij wordt uitgeschakeld.

Ook als hij opnieuw opstart blijft hij na het uitvallen hangen met een zwart scherm en de fans op volle toeren.

Geregeld als ik me pc aan zet komt er de melding dat windows is herstelt van een zware fout.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1367405.html

Gta IV crasht constant , beeld is freesed en moet de pc dan gewoon met de knop afzetten.
Andere games niet getest.Na het herstarten zag ik deze melding in het logboek :
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1358610.html
En dit is de exacte fout :
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1369771.html

Windows draait ook niet echt lekker. veel fout rapporten.

De ide dvd-rom wordt niet gevonden in windows ( niet meer). In bios wel.
Opgelost. Slechte ide kabel ( dom van me !)

Wat heb ik al gedaan :

-Verse windows installatie
-Stressen van cpu , mem , gpu , hdd ---> OK
-Gta IV nieuwste patch
-Nieuwste drivers (videokaart en chipset)
-Overclock afzetten ...
-Temps pc zijn ook OK

Ik denk tog dat dit aan men moederbord ligt. Misschien RMA ?
Of zou het aan iets anders kunnen liggen. En zouden ze men moederbord wel aannemen in RMA ?

[ Voor 5% gewijzigd door yannickmerckx op 05-03-2009 15:01 ]

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 21:08

Woohooo

Smilie, James Smilie

Tijd issue is je BIOS batterij die leeg is, denk ik.
Voor de rest zou ik je geheugen eens een test geven met memtest oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Woohooo op 01-03-2009 18:56 ]

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
bios batterij vervangen. Is een standaard batterijtje wat je overal wel kunt kopen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het lijkt me niet dat het je batterij is, maar het is de gok van twee euro wel waard. Probeer er eerst gewoon met wat troubleshooting (simpelweg onderdelen vervangen) uit te komen.

Wat doet één reepje geheugen bijvoorbeeld, of hang er eens een andere voeding aan. Draai een memtest, enzovoorts... Wordt allemaal keurig hier uitgelegd.

• yannickmerckx
Ik heb op de moment niet echt de onderdelen om te testen.
Maar Volgende week wel.....
De bios batterij lijkt het me niet. Gezien hij de bios gegevens netjes onthoud.
Enkel de tijd niet ( in windows) .

Verwijderd

zwaardere voeding erin en het is opgelost
!!!
ik had alles in mn pc vervangen (nieuwer en sneller) waarna die ook steeds bleef hangen
andere voeding erin gezet en het probleem was verholpen.
succes ermee !!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Beetje ondoordachte reactie hierboven...

Dit systeem trekt niet eens een vermogen in de buurt van 600 watt.

Het is ook geen el cheapo voeding dus zit wel goed met die voeding tenzij die defect is.

Denk eerder dat het moederbord gaar is. Maar zoals hierboven vermeld kun je ook nog bijvoorbeeld je geheugen testen.

specs

Verwijderd

Troubleshooting, ka vanalles zijn. Defecte IDE drive mag ook wel eens lastig doen.
Aantal dingen kun je al proberen zonder nieuwe onderdelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 09:02 ]

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 12:39
Het laatste wat je nodig hebt is een sterke voeding. Hooguit een goed werkende, als je dat kan testen door een andere voeding erin te zetten.

630w is ruim voldoende.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Dat hij steeds crashed bij GTA en andere spellen kan hier mee te maken hebben. Ik had hetzelfde met mijn 4870. Dit filmpje heeft mij er bovenop geholpen. Misschien heb je er iets aan...

http://www.youtube.com/watch?v=4tfGGz1uO34

succes

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Ik zie dat jij nog met een 120 GB harde schijf zit. Wat mij doet vermoeden dat je een hele pc hebt geupgradet, behalve de harde schijf(staat namelijk beetje raar een 120 GB schijf in zo'n pc, eerder minimum 500 GB). Er staat nog windows xp home op(kan keuze zijn natuurlijk om geen vista te willen). Dus je hebt hoogstwaarschijnlijk je windows niet opnieuw geinstalleerd?

Indien dit zo is, zal het herinstalleren van je pc veel problemen oplossen.

edit: beter lezen 8)7

Het kan natuurlijk ook een gare harde schijf zijn als ik zo je logboek zie. Verklaart natuurlijk niet waarom die tijd verandert en je dvd drive niet gevonden wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door skelleniels op 03-03-2009 10:34 ]

http://specs.tweak.to/16567

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

als het ide is wel :+

kan de controller het wel aan op een of andere manier als de hdd raar doet dat de hele controller down gaat omdat ie (misschien ) niet hotswappable is

[ Voor 79% gewijzigd door BGB4rn op 03-03-2009 10:45 ]

Signature

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25
Gaat de tijd in Windows altijd terug naar identiek dezelfde tijd? Ik zeg maar iets 1 januari 2000 ofzo?

Zou ook zoals hierboven reeds vermeld, eerst het geheugen testen via http://www.memtest86.com/

Hoe installeerde je de nieuwe Windows? Ik bedoel de volgorde van drivers/updates Windows/software?

Heb je al eens je registry gecleaned bv via ccleaner?

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05-2025

prime9391

Eat this

Ik zie wel dat je al je drivers hebt upgedate. Maar kan je niet nog een bios flash doen van je moederbord? Als je inderdaad aan het upgraden bent geslagen is de kans dat je moederbord ruzie heeft met andere componenten aanwezig. Verder zou ik even met zo weinig mogelijk onderdelen proberen op te starten en kijken of het probleem zich nog voordoet.

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

• yannickmerckx
Ja de hardeschijf is nog een oude.
Maar de windows is een nieuwe erop :). En het gehuegn heb ik getest en is stabiel.
Maar het kan ook messchien men voeding zijn.
Namelijk als de pc even van de stroom is geweest. En zet hem dan aan , dan gaan de fans 1secje draaien.
En dan 5seconden wachten en is hij vertrokken. Alsof hij even moet opladen.

Btw even een filmpje gevonden op het internet hoe gta sa op een identieke manier crasht op ook een sapphire 4870 . Zoals gta IV bij mij .

http://www.youtube.com/watch?v=5AF_1p2G8ow
a3aanm schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 00:40:
Dat hij steeds crashed bij GTA en andere spellen kan hier mee te maken hebben. Ik had hetzelfde met mijn 4870. Dit filmpje heeft mij er bovenop geholpen. Misschien heb je er iets aan...

http://www.youtube.com/watch?v=4tfGGz1uO34

succes
Ik zal hem eens flashen.

Ik heb nog een HD2900XT liggen. Ik zal daar gta IV eens op testen en zien of hij dan nog crasht.

[ Voor 61% gewijzigd door yannickmerckx op 03-03-2009 20:09 . Reden: bijvoeging ]

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
"De ide dvd-rom wordt niet gevonden in windows ( niet meer). In bios wel."
genoeg ervaring mee, drivers installeren helpt dan ook niet. windows opnieuw installeren en backup terugzetten wel.

specs

• yannickmerckx
Het flashen van de hd4870 heeft als gevolg dat hij op een andere manier crasht .
Nu gaat hij gewoon naar een zwart scherm. En herstart hij na een minuutje van zelf.

Wat voor opvalt is dat hij direct crashed als ik tijdens het game naar de optie display ga.

En sinds de flash is da fan speed niet onder 36% . Maar dat vindt ik niet erg :) .

Net weer een crash gehad zoals voor het flashen. Dus er is eigenlijk niks verandert door die crash fix flash.
Enkel de fan snelheid.

Met hd2900XT crasht hij tot zover niet.
Is de kaart dan kapot? Want andere games gingen perfect.
Maarja ik zal woensdag eens een verse instal zetten van windows.

[ Voor 30% gewijzigd door yannickmerckx op 03-03-2009 21:34 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

probeer je kaart eens in een andere pc en meet je 12v lijnen eens na :)

Signature

• yannickmerckx
Zo net nog een foutrapport gehad .
Dit is het screenshot :
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1367405.html
Van het weekend heb ik tijd. Zal ik de genoemde tips allemaal eens proberen .

Edit :
Heb net en ander game kunnen testen ( stond nog op de hdd)
Burnout paradise werkt 100% stabiel zonder crashen.
En voor het formatteren werkte farcry 2 en crysis. Altijd goed.
Heb enkel crashen bij gta IV.

Edit :
De crashen in gta IV krijg ik dus een logboek melding. Dit is de exacte fout.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1369771.html

Dus zou het dan kunnen da bijvoorbeeld gta IV net geinstaleert staat op een
beschadigd gedeelte van men hardeschijf?

Maar dan snap ik niet dat hij met de hd2900XT (tot zover) nog niet gecrasht is.

Ik heb een oplossing gevonden (nog niet geprobeert) voor men videokaart.

Permanent Solution, ONLY for Sapphire ATI Radeon HD 4870 512MB DDR5

!Important to note for this solution is that this works ONLY for the Sapphire ATI Radeon HD 4870 512MB DDR5!
This is because this solution requires a BIOS update of the card, which is provided by Sapphire.

So, to make sure you have the correct card, it's easiest to consult the box where the card came in. On the box you will find
a green sticker with some barcodes and some serial numbers. The BIOS update is only applicable if on your sticker the serial numbers are:

PN 188-01E85-001SA
SKU# 11133-00-20R

Also you can check these settings in the ATI CCC:

Original BIOS on board with date: 24.07.2008
BIOS version: 011.006.000.003.000000

If all of this checks out for your card the BIOS update can be done. To do the BIOS update we will need a few things:

The BIOS update from Sapphire, http://www.sapphiretech.com/us/suppor...

ATI Win Flash, for easier BIOS updating in Windows, http://www.techpowerup.com/downloads....

With both these we can perform the BIOS update. Note that it is also possible to flash the card via the regular ATI flash but
I decided to go for the WinFlash solution. As it doesn't require the creation of a Boot Disk.
The steps to undertake to flash the BIOS.

First, make sure to end all applications which do something with the GFX card (such as RivaTuner or any game)
Install ATI WinFlash to a "simple location" (fex. C:\WinFlash)
Unzip the contents of the BIOS update into a folder
Copy/Paste the file named 1e8501sa.002 from the folder where you extracted the BIOS update, to the ATI WinFlash install folder
Click on the Start menu and select Run
Type in "cmd" (without the quotes) and press OK
Browse to the install path of ATI WinFlash (fex. C:\WinFlash)
Run the BIOS update by executing: atiwinflash.exe -f -p 0 1e8501sa.002
Wait until the flashing finishes, should it fail do NOT reset, yet try to flash again
If it worked, reboot your system.

A note about the WinFlash utility, if your card is not in the top slot, or if you want to update two cards you can do so by changing the
command line. The third parameter in the list is the PCI-E slot (the 0), where 0 is the top slot, and where 1 is the PCI-E slot below it.
So if you were flashing your card in the second slot the command line would look like: atiwinflash.exe -f -p 1 1e8501sa.002

CREDIT FOR THIS TUTORIAL: trigen - ADM GAME FORUM

Maar er zijn veel reactie's dat het niet werkte en hun kaart kapot was ( kan je terug flashen I know )
Maar ik ben niet echt zo goed in flashen en zo en snap de boven genoemde uitleg niet zo goed....

EDIT :

Ook heb ik nog een andere oplossing gevonden.

Heb je alleen de Ati driver geïnstalleerd of ook de CCC? Als je de CCC hebt geïnstalleerd open je deze, volgens mij in de ''advanced'' mode. Vervolgens ga je naar de Ati Overdrive TAB (linkerkant, zie je een rijtje staan, onderste is Ati Overdrive), hier enable je overdrive (vinkje, slotje gaat open). Als je dit hebt gedaan maak je een nieuw profiel aan (bovenaan het scherm zie je een aantal knoppen, ook een profiel knop, klik, naam invoeren voor het profiel en maken maar).

Daarna volg je deze stappen;

You need to enable hidden files for this.

Go to C < Users < Your Username < AppData < Local < ATI < ACE < Profiles and then right click and edit the profile you use. You then want to find the line that reads:

<Feature name="CoreClockTarget_0">
<Property name="Want_0" value="50000" />
<Property name="Want_1" value="75000" />
<Property name="Want_2" value="75000" />

And change it to:

<Property name="Want_0" value="75000" />

Then save and reactivate that profile in the Catalyst Control Center. You will see in the ATI Overdrive section that your GPU clock now reads 750 MHz. When you restart your computer the clock will reset back to 500 MHz so you will need to reactivate your profile everytime you restart. Hope it works for you, it solved everything for me. Haven't had a crash since.

Bij mij is de aangegeven map leeg :
Go to C < Users < Your Username < AppData < Local < ATI < ACE <

Ik heb een profiel gemaakt. en ook staat de map ATI rechstreeks in appData. De map Local bestaat niet bij mij. Maar is dat dan niet omdat ik windows xp heb ?

[ Voor 149% gewijzigd door yannickmerckx op 05-03-2009 14:20 ]

• yannickmerckx
Iemand een idée hoe ik het boven genoemde dingen opgelost krijg?
Liefst het laatste oplossing die is zonder flashen enzo.
BGB4rn schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 07:35:
probeer je kaart eens in een andere pc en meet je 12v lijnen eens na :)
Ik heb het nog niet na gemeten , meer speedfan geeft een waarde van 12v die bij mij maar 10v is.
Is dit van men voeding? want anders zit dit niet goed...

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1370907.html

[ Voor 62% gewijzigd door yannickmerckx op 05-03-2009 20:18 ]

Verwijderd

Wat gebeurt er als je de overclock uitzet?
En wel jammer dat je zon mooi systeem hebt en daar je oude harddisk in hebt gezet, de snelheid van je pc is daar voor een groot deel (vooral laadtijd van games, en applicaties) afhankelijk van.

Verder kun je even een andere voeding proberen, het wil nog wel eens voorkomen dat een voeding niet goed "samenwerkt" met een moederbord, voeding ok, mobo ok, maar de combo veroorzaakt dan problemen. Sluit het even uit.

nog wat kleine dingen:
Heb je je mobo wel met afstandsbusjes vastgezet in je kast?
Niet bij het monteren van je proc-koeler perongeluk baantjes op het mobo gebroken?
Geheugen al eens getest met memtest?
Harddisk met HD tune even nagekeken?

En als laatste, als dat het ook niet heeft opgelost mobo terug naar de leverancier.

Verwijderd

yannickmerckx schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:03:
Iemand een idée hoe ik het boven genoemde dingen opgelost krijg?
Liefst het laatste oplossing die is zonder flashen enzo.

[...]

Ik heb het nog niet na gemeten , meer speedfan geeft een waarde van 12v die bij mij maar 10v is.
Is dit van men voeding? want anders zit dit niet goed...

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1370907.html
Dan kun je het beste even bij de gamma even multimetertje kopen voor 8euro om te kijken of die 10v klopt. Als het klopt is je voeding niet bepaalt lekker, of zit er ergens sluiting op je moederbord (door bv verkeerd monteren).

• yannickmerckx
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:20:
Wat gebeurt er als je de overclock uitzet?
En wel jammer dat je zon mooi systeem hebt en daar je oude harddisk in hebt gezet, de snelheid van je pc is daar voor een groot deel (vooral laadtijd van games, en applicaties) afhankelijk van.

Verder kun je even een andere voeding proberen, het wil nog wel eens voorkomen dat een voeding niet goed "samenwerkt" met een moederbord, voeding ok, mobo ok, maar de combo veroorzaakt dan problemen. Sluit het even uit.

nog wat kleine dingen:
Heb je je mobo wel met afstandsbusjes vastgezet in je kast?
Niet bij het monteren van je proc-koeler perongeluk baantjes op het mobo gebroken?
Geheugen al eens getest met memtest?
Harddisk met HD tune even nagekeken?

En als laatste, als dat het ook niet heeft opgelost mobo terug naar de leverancier.
Heb je je mobo wel met afstandsbusjes vastgezet in je kast? Gedaan
Niet bij het monteren van je proc-koeler perongeluk baantjes op het mobo gebroken? Nop
Geheugen al eens getest met memtest? Stabiel
Harddisk met HD tune even nagekeken? Ja en heeft wel
geloof ik wat bad sectors.

Ik zal nog eens een hd tune draaien .
Morgen heb ik een multimeter. Maar zit nu met een gescheurd speer of pees ( wat het ook mag zijn)
In men enkel. Dus ......

[ Voor 4% gewijzigd door yannickmerckx op 05-03-2009 20:29 ]

Verwijderd

yannickmerckx schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:27:
[...]

Heb je je mobo wel met afstandsbusjes vastgezet in je kast? Gedaan
Niet bij het monteren van je proc-koeler perongeluk baantjes op het mobo gebroken? Nop
Geheugen al eens getest met memtest? Stabiel
Harddisk met HD tune even nagekeken? Ja en heeft wel
geloof ik wat bad sectors.

Ik zal nog eens een hd tune draaien . Maar die waarde van speedfan over de 12v lijn ? is dat van de voeding ?
Als HDtune bad sectors geeft, waarom vervang je je harddisk dan niet meteen? Bad sectors op een harddisk veroorzaakt altijd een hoop gezeur, beter een nieuwe erin.

over de waarde, zie mn vorige post

• yannickmerckx
Ja, Ik heb hier nog een goeie liggen.
Maar moet dan nog eens formatteren.
Maar men windows cd ligt bij een vriend van me.
Zal van het weekend een nieuwe installatie doen op de andere hdd.

Maar al die fout rapporten en zo ( buiten gta IV das een bekent ander probleem met de videokaart. )
Ligt het waarschijnlijk aan de hdd ? en het blijven hangen bij het heropstarten aan de 12v lijn?

Haha , wie weet heb ik nog een stabiele pc als ik deze dingen bekijk. 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door yannickmerckx op 05-03-2009 20:38 ]

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
yannickmerckx schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:34:
Ja, Ik heb hier nog een goeie liggen.
Maar moet dan nog eens formatteren.
Maar men windows cd ligt bij een vriend van me.
Zal van het weekend een nieuwe installatie doen op de andere hdd.

Maar al die fout rapporten en zo ( buiten gta IV das een bekent ander probleem met de videokaart. )
Ligt het waarschijnlijk aan de hdd ? en het blijven hangen bij het heropstarten aan de 12v lijn?

Haha , wie weet heb ik nog een stabiele pc als ik deze dingen bekijk. 8)7
Check ook even of die 12V wel echt klopt (even bij hardware monitor in het BIOS). Je zou zeggen dat die waarden gewoon worden uitgelezen net als het BIOS doet, maar bij mij wijkt ie altijd precies 2V af, dus dan zou het niet aan de 12V lijn liggen. :)

• palmbeachbazar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Ik vind de temp van HD0 (=58 graden) ook aan de hoge kant, in speedfan heb je onder S.M.A.R.T. ook de mogelijkheid om je harde schijf online te laten onderzoeken in vergelijk met een hele zwik schijven welke vergelijkbaar zijn (qua specs)

Ik heb zelf zeer slechte ervaringen met dit type harde schijf van Maxtor (meerdere)........

[ Voor 16% gewijzigd door palmbeachbazar op 05-03-2009 20:52 ]

Verwijderd

Dus nogmaals:

check de waardes van je voeding nog een keer met een multimeter, en vervang zo en zo je harddisk.
Maar voordat je je nieuwe harddisk in het systeem hangt zeker weten dat die voeding goed is (meeste harddisks houden niet van verkeerde voltages...).

Dan zal je systeem zeer waarschijnlijk weer lekker werken. Mocht dat dan nog niet goed zijn is je mobo gaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 23:12 ]

• Graviton12
Die HD zou ik ook zeker vervangen, toch in ieder geval een andere gebruiken voor je OS en de oude eventueel voor dataopslag gebruiken maar met die bad sectors ...
Die sectors kan je eventueel uitschakelen of doet Windows dat tegenwoordig niet standaard?

• yannickmerckx
Ja vanavond heb ik een multimeter. En check ik het direct.
En vervang ik ook gelijk de HD.

EDIT :
palmbeachbazar schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:41:
Ik vind de temp van HD0 (=58 graden) ook aan de hoge kant, in speedfan heb je onder S.M.A.R.T. ook de mogelijkheid om je harde schijf online te laten onderzoeken in vergelijk met een hele zwik schijven welke vergelijkbaar zijn (qua specs)

Ik heb zelf zeer slechte ervaringen met dit type harde schijf van Maxtor (meerdere)........
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1372203.html

En hdtune geeft bij benchmark een error.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1372205.html

En nog eens een scan gedaan. Kon hem niet voledig uit doen want de hdd werd 57graden .
Maar de scan tot hiertoe zei genoeg.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1372809.html

[ Voor 91% gewijzigd door yannickmerckx op 06-03-2009 16:18 ]

• Graviton12
Maxtors back in the days waren zo ongeveer het beste wat je kon kopen (desktop) maar dan praat ik al bijna over pre 2000 :)
Tegenwoordig zijn ze inderdaad slecht van wat ik hoor en zelf ook al paar keer ben tegengekomen.
Wat is er eigenlijk geworden van Plextor, vroeger met ruime marge beter dan al de rest (toch qua schrijvers), tegenwoordig hoor ik er weinig van.

• yannickmerckx
yannickmerckx schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:40:

Ook heb ik nog een andere oplossing gevonden.

Heb je alleen de Ati driver geïnstalleerd of ook de CCC? Als je de CCC hebt geïnstalleerd open je deze, volgens mij in de ''advanced'' mode. Vervolgens ga je naar de Ati Overdrive TAB (linkerkant, zie je een rijtje staan, onderste is Ati Overdrive), hier enable je overdrive (vinkje, slotje gaat open). Als je dit hebt gedaan maak je een nieuw profiel aan (bovenaan het scherm zie je een aantal knoppen, ook een profiel knop, klik, naam invoeren voor het profiel en maken maar).

Daarna volg je deze stappen;

You need to enable hidden files for this.

Go to C < Users < Your Username < AppData < Local < ATI < ACE < Profiles and then right click and edit the profile you use. You then want to find the line that reads:

<Property name="Want_0" value="50000" />

And change it to:

<Property name="Want_0" value="75000" />

Then save and reactivate that profile in the Catalyst Control Center. You will see in the ATI Overdrive section that your GPU clock now reads 750 MHz. When you restart your computer the clock will reset back to 500 MHz so you will need to reactivate your profile everytime you restart. Hope it works for you, it solved everything for me. Haven't had a crash since.

Bij mij is de aangegeven map leeg :
Go to C < Users < Your Username < AppData < Local < ATI < ACE <

Ik heb een profiel gemaakt. en ook staat de map ATI rechstreeks in appData. De map Local bestaat niet bij mij. Maar is dat dan niet omdat ik windows xp heb ?
En weet iemand hoe ik dit nu moet doen?

Want het feit dat enkel gta IV crasht. Ligt het niet aan andere zaken. En deze oplossing schijnt goed te werken.
Pagina: 1