Toon posts:

Antispam/Antivirus + PHP frontend voor MailGateway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een mailscanner+postfix gateway up and running, dit werkt opzich best naar behoren.

Ik heb voor mailscanner gekozen omdat Dspam wat verouderd is en MailWatch tevens een PHP-based frontend is. Ik loop alleen tegen een probleem aan waar je met de meeste pakketten tegenaan loopt... het is niet user/mailbox based.

Dpsam gaat hier vast mee komen, ik vraag me overigens af of dit PHP based zal zijn, maar Dspam is weer in ontwikkeling dus het is vrij lastig om daar op te wachten.

Mailwatch voor Mailscanner is een spam-management tool voor ontvangen spam, dus geen frontend om per mailbox je instellingen te wijzigen.

Uiteraard is er Maia, ik heb hier ervaringen mee en heb echt nog nooit zo'n draak meegemaakt. Ik heb er dus bewust voor gekozen om dit niet te gaan gebruiken.

Ik heb dus al redelijk wat research gedaan en heb eigenlijk een mailscanner nodig welke met een duidelijke database om kan gaan. Op een dergelijke database is dan wel weer een simpel frontend te schrijven uiteraard. Bestaat zoiets dan is het altijd handig om dit als referentie te gebruiken.

Mijn inziens heb je op OSS gebied alleen de volgende mogelijkheden:

- Dspam
- Mailscanner + Mailwatch
- SA + ClamAV + Maia

Zijn er nog andere duidelijke en goed configureerbare optie waar mensen goede ervaringen mee hebben ? Het voordeel van Mailscanner is dat het gewoon plain en duidelijk is en makkelijk gebruikt kan worden in een anti-spam gateway. Dit is dus ook mijn doel.

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard ben ik ASSP vergeten, echter twijfel ik aan het customizen hiervan. MySQL is gesupport, maar alleen niet alles is MySQL based schijnt.

Voor Amavisd is opzich wel wat in elkaar te bouwen met php, dus dat zou een optie kunnen zijn.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:10
Behalve dat de webinterface van Maia er niet echt uitziet, wat voor draak heb je het over?

Overigens heb ik ongeveer anderhalf jaar geleden een oplossing met Amavisd-new omgebouwd naar MySQL logging en een MySQL bayes database, en heb ik vervolgens een PHP frontend gebouwd die de quarantine kan nakijken voor een gebruiker. Voor persoonlijke instellingen gebruik ik LDAP, waar postfix ook alle accounts uithaalt. Deze persoonlijke instellingen kunnen op domeinbasis en op accountbasis gemaakt worden.

Al met al ben ik goed tevreden over amavisd-new na deze aanpassingen. Ik ben op het idee gekomen om het zo op te bouwen na het bestuderen van Maia mailguard (mn mysql database en user account heet dan ook nog maia ipv amavis :X).