Dat zou je zeggen idd ...
Wij hebben enige tijd terug een Philips 32PFL7603D/12 gekocht en ook daarop merk je regelmatig Lipsync problemen. In het begin wist ik niet hoe ik het had .. ik wist niet wat ik meemaakte. Wtf!? Het is soms inderdaad echt heel erg hinderlijk. Gelukkig/helaas kwam ik er later achter dat het hier ging om het lipsync-fenomeen (of beter: horror)
Ik heb inderdaad zoveel mogelijk alle trucjes uitgezet die de beeldkwaliteit 'verbeteren'. Helaas had ik vlak daarvoor een nieuwe receiver gekocht die uiteraard geen vertraging optie biedt
Al met al is het nu redelijk acceptabel en vanaf mijn pc kan ik met Zoomplayer de lipsync per ms instellen. Ik overweeg binnenkort een DVD-recorder te gaan kopen en extra te gaan letten op vertragingsopties, maar vrees dat hier nauwelijks over gerept wordt.
Het mooiste zou natuurlijk zijn dat het allemaal automatisch geregeld wordt. De vertraging is inderdaad niet altijd hetzelfde. HDMI 1.3a is inderdaad een flinke stap in de goede richting. Thanks voor je uitleg Calvin_Hobbes
edit: nog een mooi stukje over HDMI 1.3
Bron:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68170.0;wap2
[...]
Lip Sync: Omdat consumenten apparatuur meer en meer gebruik maken van complexe digitale verwerking om de geluidskwaliteit en detail te verbeteren is het synchroniseren van beeld en geluid een steeds grotere uitdaging geworden en vereisen mogelijk complexe aanpassingen door de eindgebruiker. HDMI 1.3 beschikt over automatische audio synching eigenschappen die apparatuur in staat stelt deze synchronisatie automatisch en nauwkeurig uit te voeren.
Betere lip sync correctie is een eigenschap die ik graag zie, dit is namelijk een probleem dat ik nog regelmatig zie optreden. Wederom is het echter een functie die zowel bij de bron als de weergevern moet zijn ingebouwd. Zover ik weet, is het nog niet geactiveerd in consumenten apparatuur. Is het nuttig voor de toekomst? Ik hoop het. Is het het waard om daarvoor de aankoop van een Blu-ray of HD DVD speler uit te stellen voor een jaar voordat we deze functie zien? Ik denk het niet, zeker gezien het feit je dan ook een nieuwe TV of audio Receiver op hetzelfde moment moet kopen om er gebruik van te kunnen maken. En ik kan mij voorstellen dat dat iets is wat een hoop mensen niet willen.
[...]
Concluderend, wat biedt HDMI 1.3 voor HD DVD of Blu-ray consumentent wat ze nog niet hadden met een vorige versie van HDMI? Om eerlijk te zijn, niet veel. 1.3 biedt de mogelijkheid om kleurranges over te sturen die niet eens bestaan op de bron, en biedt de mogelijkheid tot het oversturen van geluidsformaten die beter eerst in de speler kunnen worden gedecodeerd, waarna ze als PCM over iedere versie van HDMI overgestuurd kunnen worden.
Om eerlijk te zijn is de enige echte innovatie die we gekregen hebben met HDMI 1.3 de verbeterde lip sync correctie mogelijkheid, en daarvoor is er nog geen enkele indicatie of en wanneer dat geimplementeerd wordt.
[
Voor 58% gewijzigd door
Alfa Novanta op 14-03-2009 21:11
]