Ik hoop dat ik dit op de goede plek post, maar ik zit met een klein debakel en heb me helemaal suf ge-googled... zonder resultaat
ik heb een formulier waarin ik een veld verplicht heb gemaakt om in te vullen:
stukje JS daarvoor:
dat maakt dus een veld verplicht in te vullen voor het aantal personen wat zich via dit formulier inschrijft. nu zou ik alleen nog willen dat de checkbox die ook in het formulier staat, ook verplicht wordt.
dus hierbij de vraag.... HOE?
ik heb een formulier waarin ik een veld verplicht heb gemaakt om in te vullen:
stukje JS daarvoor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <script language="JavaScript"> function formulierTest(formulierVeld){ //Geef hier de naam in van de verplichte velden, zoals in je formulier: var verplichtVeld = Array("aantal"); //Geef hier de naam in die moet verschijnen in het alert-venster: var veldBeschrijving = Array("Totaal aantal personen"); //Geef hier het bericht in: var alertBoodschap = "Gelieve het volgende in te vullen:\n"; //Hieronder niets wijzigen: var Boodschap = alertBoodschap.length; for (var i = 0; i < verplichtVeld.length; i++){var obj = formulierVeld.elements[verplichtVeld[i]];if (obj){switch(obj.type){case "select-one": if (obj.selectedIndex == -1 || obj.options[obj.selectedIndex].text == ""){alertBoodschap += "-" + veldBeschrijving[i] + "\n";}break;case "select-multiple": if (obj.selectedIndex == -1){alertBoodschap += " - " + veldBeschrijving[i] + "\n";}break; case "text":case "textarea":if (obj.value == "" || obj.value == null){alertBoodschap += " - " + veldBeschrijving[i] + "\n";}break;default: if (obj.value == "" || obj.value == null){alertBoodschap += " - " + veldBeschrijving[i] + "\n";}}}} if (alertBoodschap.length == Boodschap){return true;}else{alert(alertBoodschap);return false;}} </script> |
dat maakt dus een veld verplicht in te vullen voor het aantal personen wat zich via dit formulier inschrijft. nu zou ik alleen nog willen dat de checkbox die ook in het formulier staat, ook verplicht wordt.
dus hierbij de vraag.... HOE?